ماهان شبکه ایرانیان

تولید ملی ضامن امنیت و اقتدار ملی

امنیت ملی جمهوری اسلامی در شرایط فعلی و به دلایل متعدد از جمله تمرکز قوای جبهه غرب بر فشار اقتصادی در گرو حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است.
شبکه ایران: امنیت ملی جمهوری اسلامی در شرایط فعلی و به دلایل متعدد از جمله تمرکز قوای جبهه غرب بر فشار اقتصادی در گرو حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است.
دشمن قطعاً با توجه به تحولات بین المللی غیر قابل پیش بینی تلاش خواهد کرد ستون مرکزی این تحولات را با مشکل مواجه نماید، محور تلاش های اردوگاه شیطانی عالم نیز بر موضوعات اقتصادی استوار شده در نتیجه شکست دشمن در این حوزه نه تنها امنیت ملی جمهوری اسلامی بلکه امنیت ملت هایی که علیه جبهه استکبار قیام کرده اند را تضمین می کند. رئیس جمهور نیز روز شنبه با تأکید بر عزم دولت بر اجرای شعار سال از دو برنامه مدون دولت جهت حمایت از تولید ملی خبر داد تا نشان دهد قوه مجریه با تمام توان به میدان حمایت از تولید ملی وارد شده است.
شتاب خودکفایی در دولت های نهم و دهم
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به اینکه انقلاب ما به دلیل اینکه همواره از سمت قدرت های جهانی به رسمیت شناخته نشده و طی سه دهه گذشته امریکا و دولت های همپیمانش در برابر امنیت ملی و حیات انقلاب در حال توطئه هستند، گفت: به همین دلیل، نیاز داریم که یک اقتصاد ملی، متکی به تولید ملی داشته باشیم تا بتوانیم موانعی که بر سر استقلال کشور، بخصوص تحریم های اقتصادی و تهدیدهای نظامی قرار دارد را پشت سر بگذاریم. محمدکاظم انبارلویی در گفت و گو با ایران با بیان این که ما در چهارراه دنیا قرار داریم، تصریح کرد: چشم طمع قدرت های دنیا همواره بر منابع زمینی و زیرزمینی ما است و درصدد هستند که بر خاک و نظام ما تسلط یابند. بنابراین باید در زمینه مواد غذایی، امنیت غذایی و بخش کشاورزی متکی بر تولید داخلی باشیم و در صنعت و تجارت داخلی و خارجی هم باید یک اقتصاد خودکفا را مدیریت کنیم.
وی همچنین می افزاید: بعد از انقلاب، چه در زمان امام (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری یک عزم ملی برای خودکفایی شکل گرفت و در دولت های نهم و دهم این اراده ملی شتاب بیشتری گرفت و با تولید ناخالص ملی بیش از هزار میلیارد دلار، یک رکورد خوبی را از تولیدات داخلی در ایران به ثبت رساند. سردبیر روزنامه رسالت، تکیه بر تولید ملی را از عواملی می داند که باید برای عبور از موانع اقتصادی، همچون تورم و اشتغال بر آن تکیه بزنیم.
انبارلویی امکانات برای تولید ملی را مهیا می داند و می افزاید: به اندازه کافی سرمایه داریم. همچنین سرمایه انسانی و منابع زمینی و زیرزمینی فوق العاده ای را در اختیار داریم و می توانیم با توجه به ساماندهی که در زیرساخت ها داریم، آن را به خوبی مدیریت کنیم. دبیر سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به این سؤال که تولید ملی چه نقشی می تواند در ارتقای امنیت ملی کشور داشته باشد، می گوید: طبیعی است وقتی به تولید ملی تکیه داشته باشیم، طمع قدرت های جهان در رابطه با تهدیدات اقتصادی به صفر می رسد، تورم کاهش پیدا می کند و اشتغال مولد ایجاد می گردد و این موضوع به تبع خود امنیت سیاسی و اجتماعی را با خود به همراه دارد که با تولید ملی می توانیم در برابر تهدیدات سیاسی و نظامی دشمن بایستیم.
با خودکفایی در برابر تهدیدات محکم تر می ایستیم!
همچنین یک استاد دانشگاه با اشاره به اینکه باید با واقعیت های موجود در کشور واقعی برخورد کنیم، معتقد است: تحت تحریم قرار گرفته ایم و با محدودیت های بانکی و تجاری مواجه هستیم و باید هر چه بیشتر به سرمایه ملی خود در بخش تولید ملی توجه کنیم.
فرید اجلالی در گفت وگو با ایران دو طرح کلیدی دولت در سال 91 را پاسخ صریح و روشنی می داند به خواسته مقام معظم رهبری در زمینه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و خاطرنشان می کند: با توجه به اینکه در بخش کشاورزی فعال می باشم، خبر مسرت بخش افزایش دو میلیون هکتار زمین زیر کشت کشاورزی در سال 91 برای پاسخ به این شعار ملی از طرف ریاست محترم جمهور به نظر من یکی از راهکارهای ملی است برای اینکه بتوانیم با مشکلاتی که دشمنان کشور فراهم کرده اند، مبارزه کنیم.
وی با بیان اینکه همواره از سال های اولیه انقلاب، تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده ایم، می گوید: امسال هم تهدید تحریم های اقتصادی را باید تبدیل به فرصت تولید ملی بکنیم.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه ممکن است زمانی که تحت فشار قرار داریم دنبال راهکارهای کوتاه مدت باشیم، خاطرنشان می کند: باید یک برنامه ریزی درازمدت را مبتنی بر تولید ملی داشته باشیم چرا که شعارها فقط مربوط به یک سال نیستند بلکه راهنمایی هستند که در سال های آینده هم باید مورد استفاده قرار بگیرند.
اجلالی راه حل محدودیت های نقل و انتقالات ارزی را توجه ویژه به تولید ملی می داند و می افزاید: امسال باید سالی باشد که صادرات ملی رونق بگیرد چرا که ما می توانیم با صادر کردن محصولاتمان بخصوص به کشورهای همسایه و آسیای میانه و مبادلات پایاپای و وارد کردن محصولاتی که در زمینه ماده اولیه و نه محصولات مصرفی مورد نیاز است محدودیت های مالی را دور بزنیم و ان شاءالله تهدیدات را به فرصت جهش صادراتی و جهش تولید ملی تبدیل کنیم.
وی در پاسخ به این سؤال که مشخصاً چه نقشی برای تولید ملی در امنیت ملی قائل است، می گوید: به هر حال اگر به کشورهای خارجی در زمینه مواد اولیه غذایی و دارویی وابستگی نداشته باشیم می توانیم خیلی محکم و استوار بر سر شعارهای اصیل خود بمانیم و در صورت خودکفایی صددرصد می توانیم در برابر تهدیدات محکم تر بایستیم. اجلالی با بیان اینکه یک بار برای همیشه می بایست نیازهای وارداتی خودمان را از داخل تأمین نماییم، تصریح می کند: این ظرفیت در کشور وجود دارد. ایران کشور بزرگی است، دانشگاه های کشور توانسته اند متخصصان بزرگی را پرورش دهند، ما اگر توانسته ایم در زمینه مسائل موشکی و دفاعی و پرتاب ماهواره به خودکفایی برسیم در بقیه موارد هم حتماً می توانیم با توجه به زیرساخت ها و استعدادها و جوان های موجود موفق باشیم.
تولید ملی، اقتدار ملی را به دنبال خواهد داشت
معاون رئیس جمهور نیز در این خصوص می گوید: در سال جاری همه باید باور داشته باشند که تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی عدالت را در کشور پیاده می کند.
لطف الله فروزنده با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» می افزاید: با حمایت از تولید ملی بسیاری از مشکلات اقتصادی همچون تورم و بیکاری حل می شود. وی با مورد توجه قرار دادن نقش قوا و مسئولان در تحقق شعار سال جاری معتقد است: مجلس با تنقیح قوانین و سهل و آسان تر کردن آنها، همچنین حمایت های لازم در قالب بودجه و دیگر موارد می تواند نقش خود را در این راستا به خوبی ایفا کند و دولت نیز با سیاستگذاری ها و برنامه ریزی هایی که انجام می دهد و با حمایت از بخش تولید، مسکن و کشاورزی می تواند گام های مؤثری در مورد تحقق شعار امسال بردارد.
فروزنده با اینکه افزایش دانش و مهارت تولیدکنندگان، تشویق روحیه کارآفرینی، بالان بردن کیفیت محصول داخلی و ترغیب مردم برای مصرف کالای ایرانی از جمله موارد دیگری است که می تواند در راستای تحقق شعار امسال مثمرثمر باشد، می گوید: رسانه های گروهی مختلف با فرهنگ سازی و تبلیغ کالای ایرانی می توانند نقش اساسی را ایفا کنند و با ترغیب مردم نسبت به استفاده از کالاهای داخلی به تولیدکنندگان داخلی نیز کمک برسانند.
وی تصریح کرد: مصرف کالای ایرانی نه تنها در داخل، بلکه در خارج از کشور نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد و به این صورت از تولیدکننده ایرانی حمایت شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان