حمایت از تولید ملی، ادامه جهاد اقتصادی است

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نام گذاری صورت گرفته برای سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب گفت: «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» موجب استمرار جهاد اقتصادی خواهد شد.
مهندس وجیه الله جعفری، با بیان این مطلب اظهار داشت: روشن است که حمایت از تولید ملی، با در نظر گرفتن نقش های مشخص برای تمام بخش های جامعه معنا پیدا می کند و چه در بخش طراحی و چه در بخش اجرا نمی توان آن را تنها به مجموعه دولت محدود ساخت.
وی افزود: ضرورت دارد که فعالان دولتی و خصوصی در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی و یا تولیدی و بازرگانی با در نظر گرفتن این نکته بسیار مهم به برنامه ریزی برای سال جاری بپردازند.
سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تاکید بر جایگاه مهم بخش خصوصی در تحقق اهداف مهم توسعه ای کشور بیان کرد: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در سال های اخیر در اقتصاد کشور رخ داده است، ابلاغ بند ج اصل 44 قانون اساسی توسط رهبر انقلاب بود که سبب شد بخش خصوصی جایگاه مشخصی در اقتصاد پیدا کند.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در سال جهاد اقتصادی در این راستا صورت گرفت، در نظر گرفتن نقش پر رنگ برای بخش خصوصی در حوزه های معدنی در قالب تصویب قانون جدید معادن بود که هم اکنون تهیه آیین نامه اجرایی قانون مذکور توسط کمیته های تخصصی در حال انجام است.
جعفری متذکر شد: انتظار می رود که با جمع بندی این قانون و ظرفیت سازی برای حضور بخش خصوصی در حوزه معادن کشور، امکان ارتقاء جایگاه منطقه ای و فرامنطقه ای ایران فراهم شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان