زن ها به خواب بیشتری احتیاج دارند

زن ها به خواب بیشتری احتیاج دارند، چون مغز آن‌ها در طول روز، سخت‌تر کار می‌کند. آیا زن‌ها باهوش‌تر هستند؟در ادامه مقاله با بنیتا همراه باشید تا بیشتر در این باره بدانید.

زن ها به خواب بیشتری احتیاج دارند، چون مغز آن‌ها در طول روز، سخت‌تر کار می‌کند. آیا زن‌ها باهوش‌تر هستند؟در ادامه مقاله با بنیتا همراه باشید تا بیشتر در این باره بدانید.

 

 

چیزی که محققین توانسته اند ثابت کنند این است که مغز زن‌ها فعالیت  پیچیده‌تری دارد.

در یک تحقیق تازه از دانشگاه لافبورو (Loughborough ) انگلستان، نشان می‌دهد که مغز زن‌ها قابلیت چند منظوره‌ای دارد، به این معنی که به فعالیت مغزی پیچیده‌تری نیاز دارند و از قسمت های بیشتری از مغز خود برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کنند، به همین دلیل به خواب بیشتری احتیاج دارند.

جان هورن، کارشناس خواب و محقق چنین می‌گوید:

یکی از عملکردهای خواب این است که به مغز این فرصت را می‌دهد که خود را بازسازی و تعمیر کند. هر چقدر شما از مغز خود در طول روز بیشتر استفاده کرده باشید، مغز به مدت زمان بیشتری نیاز دارد تا بازسازی شود، و در نتیجه به خواب بیشتری احتیاج دارد.

محققین دریافته اند که زن ها به حداقل 20 دقیقه خواب شبانه بیشتری نسبت به مردها احتیاج دارند. در ادامه می‌گوید که مردهایی که شغل‌های سخت ذهنی دارند و نیاز به افکار و تصمیم‌های جانبی زیادی دارند از میانگین خواب مرد‌ها، به خواب بیشتری احتیاج دارند اما همچنان نه به اندازه خانم های معمولی.

 

زن‌ها به خواب بیشتری احتیاج دارندبه نسبت آقایان چون عملکرد مغز زن و مرد کاملا با هم متفاوت است. تفاوت در چیست؟در سال 2014 بر روی 949 نفر تحقیقی انجام شد و نتیجه این تحقیق این بود:

مردان درهر نیمکره مغز خود، ارتباط بیشتری با همان نیمکره دارند در حالیکه هر نیمکره مغز زن ارتباط بیشتری با نیمکره دیگر دارد. نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که مردها در آن واحد می‌توانند بر روی یک مسئله تمرکز بسیار بیشتری داشته باشند، در حالیکه مغز زن‌ها به گونه‌ای است که می‌توانند در آن واحد چندین کار را همزمان انجام دهند. به همین دلیل است که  زن ها می‌توانند اطلاعات مربوط به مسائل مختلف را در آن واحد در مغز خود پردازش کنند و مردها نسبت به مسائل دید عمقی دارند.

عملکرد مغز برای انجام عملیات چند منظوره  در آن واحد(که در مغز زن‌ها  اتفاق می‌افتد)،  نیاز به انرژی و فعالیت بیشتری دارند. به همین دلیل است که زن‌ها نیاز به خواب بیشتری در طول شب دارند.

دکتر آپوستولوس (مدیر مرکز علوم مغز و اعصاب یکی از ایالت های آمریکا):

عملکرد مغز زن‌ها و مرد‌ها کاملا متفاوت است.چیزی که ما در طول سال‌ها تحقیق بدست آورده‌ایم این است که در شرایط و موقعیت‌های مختلف، پردازش اطلاعات در مغز زن‌ها پنج مرتبه سریعتر از مغز مرد‌ها است و در واقع مغز زن‌ها برای پردازش اطلاعاتی یکسان، نیاز به فعالیت کمتری با سرعت بیشتری دارد.

در حالیکه به نظر می‌رسد این یک خبر خوب است، اما باید بگوییم که سرعت و بهره‌وری مغز زن‌‌ها، هزینه ای هم برای آن‌ها دارد. محققین معتقدند با اینکه مغز زنان سرعت و بهره‌وری بیشتری دارد اما هزینه این برتری این است که مغز زن‌ها آسیب‌ پذیرتر است همچنین در شرایط یکسان،  مغز آسیب دیده آقایان با سرعت بیشتری ترمیم می‌شود و در بیشتر مواقع به صورت کامل. به همین دلیل به خانم‌ها پیشنهاد می‌کنیم خواب شبانه که فرصت مناسبی برای بازسازی مغز شما است را از دست ندهید و از مغز خود به خوبی مراقبت کنید.

 

مقالات مرتبط

چگونه صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شویم

How-to-wake-up-earlier

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر