ماهان شبکه ایرانیان

رونق تولید با خرید کالای داخلی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نامگذاری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: رونق تولید و شکوفایی اقتصاد ملی با استقبال از کالاهای ایرانی فراهم می شود و انتظار می رود شهروندان کالاهای داخلی را در سبد مصرف خود ترجیح دهند.
سید شمس الدین حسینی در مصاحبه ای رادیویی گفت: رویکرد مقام معظم رهبری در رابطه با نامگذاری سال جاری، سبب افزایش اشتغال ملی می شود و در ادامه اگر با افزایش بهره وری در تولید همراه شود، به کاهش نرخ تورم نیز منجر خواهد شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: این روند همچنین سبب افزایش پس انداز ملی می شود و وقتی خانوار ایرانی درآمد و قدرت خرید خود را به سمت عرضه کالاهای ایرانی سوق می دهد، این درآمد به نفع تولید و سرمایه گذاری مجدد در اقتصاد کشورمان تجهیز می شود و به گردش درمی آید.
وی تصریح کرد: با استقرار این گونه رفتارهای اقتصادی، مازاد درآمدی که خلق می شود به رونق اشتغال و کاهش بیکاری کمک خواهد کرد.
حسینی، افزود: این رفتارها و رویکردها باعث تقویت قدرت چانه زنی اقتصاد ایران در نظام بین المللی می شود و سیلی محکم بر آنهایی خواهد شد که فکر می کنند اگر تبادل با اقتصاد ایران را کاهش دهند، اقتصاد ایران تحت فشار قرار می گیرد و ایران را از حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه بازمی دارد.
وی اظهار داشت: خانوارهای ایرانی و مردم ایران اسلامی، با مصرف کالاهای داخلی می توانند ضمن افزایش رفاه و اشتغال به کاهش وابستگی به واردات و خارج از کشور کمک کنند، در آن صورت خارجی ها نیز در فضای معقول تری با ایران رفتار می کنند و اگر واقعاً حسن نیت داشته باشند که تاکنون نداشته اند، با ایرانی ها به طور سنجیده حرف می زنند و به جواب های ما بیشتر توجه می کنند.
حسینی افزود: همه رسانه های گروهی باید با رویکردی هدفمند و هوشمند برای اقتصادی تر شدن رفتارهای مصرف به نفع تولید ملی برنامه ریزی کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان