درخواست مجلس از صدا و سیما و وزارت ارشاد

کمیسیون فرهنگی مجلس در بیانیه ای تاکید کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شوراهای فرهنگ عمومی در استانها موظفند برای اینکه «تولید ملی» و «حمایت از کار و سرمایه ایرانی» در جامعه به صورت یک فرهنگ در آید برنامه ریزی و اقدام کنند.
متن کامل بیانیه کمیسیون فرهنگی مجلس به مناسبت نامگذاری سال 91 به سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه انسانی» به این شرح است: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سال هزار و سیصد و نود و یک، سال جدید را سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامیدند. این نامگذاری، پس از نامگذاری های چند سال اخیر و به خصوص به دنبال سال نود که به سال «جهاد اقتصادی» موسوم شده بود علاوه بر اینکه نشان دهنده اهمیت و اولویت امور اقتصادی در نظر رهبری انقلاب اسلامی است وظایف و تکالیفی نیز بر دوش مسئولان و مدیران کشور و آحاد ملت می نهد که شایسته است بیش از پیش به ایفای آن اهتمام ورزند.
کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسامی در طلیعه فعالیت مجلس در سال نود و یک توجه نمایندگان محترم و مردم عزیزی و مسئولان و مدیران ارشد قوای سه گانه را به نکات زیر جلب می کند:
1- اهتمام به تقویت «تولید ملی» و «حمایت از کار و سرمایه ایرانی» باید در جامعه به صورت یک فرهنگ در آید و در فرهنگ عمومی کشور جایی شایسته باز کند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شوراهای فرهنگ عمومی در استانها موظفند برای تامین این مقصود برنامه ریزی و اقدام کنند. هنرمندان و نویسندگان و سخنرانان و روحانیون که توده های مردم مخاطب شایسته است با تبیین و تشریح ابعاد شعار حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی، این حقیقت را در اذهان مردم نهادینه کنند و تلاش نمایند تا این امر مهم در رفتار اقتصادی و اجتماعی مردم تجلی پیدا کند. صدا و سیما که رسانه ملی است وظیفه ای سنگین تر از همه بر عهده دارد و موظف است با برنامه ریزی همه جانبه و تولید برنامه های عمیق و جذاب حق شعار «تولید ملی» را ادا کند.
2- تولید کنندگان و سرمایه گذاران و کار آفرینان محترم که با به گردش در آوردن چرخ های تولید در کشور به استقلال کشور کمک می کنند سعی شان البته مشکور است و ارزش و منزلت کاری که می کنند بر کسی پوشیده نیست. حال که رهبر معظم ندای حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی را سر داده اند آنان باید قدرشناسی خود را از این حمایت با افزودن بر تلاش و همت خود و با نوآوری بیشتر برای تولید کالای بهتر نشان دهند و کالاهایی با کیفیت بهتر تولید کنند و با انواع صرفه جویی های منطقی و افزایش بهره وری بکوشند تا قیمت تمام شده کالا چنان بالا نرود که مصرف کننده ناچار شود به دلیل کیفیت بهتر و یا ارزانی کالا به سراغ کالاهای وارداتی برود. تولید کننده ایرانی همواره باید منافع و مصالح مصرف کننده ایرانی را مراعات کند.
3- مردم عزیز کشور ما که عشق علاقه خود را به استقلال و سربلندی میهن خود در همه عرصه ها و صحنه ها به اثبات رسانده اند، قطعا با درک فواید مصرف کالای ایرانی، از محصولات داخلی که با سرمایه و کار ایرانی به وجود آمده استقبال خواهند کرد. مردم وظیفه دارند پشتیبانی خود از تولید کنندگان ایرانی و دلبستگی خود را به استقلال و بی نیازی کشور از بیگانگان و دشمنان، با مصرف کالاهای داخلی در عمل به اثبات رسانند. کما اینکه تولید کنندگان نیز موظفند با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تر اعتماد مردم را بیش از پیش جلب نمایند. استفاده از تولیدات ملی باید در نظر مردم یک افتخار محسوب شود و ترجیح مطلق کالاهای فرنگی بر کالاهای ایرانی مایه خجلت شمرده شود و عیب و عار به حساب آید.
4- دولت نیز در قبال شعار «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» وظایف مهم و متنوعی بر عهده دارد که بخشی را خوشبختانه به انجام رسیده و بخشی دیگر را باید به انجام رساند. ایجاد زمینه ها و زیر ساخت های لازم برای تولید در سراسر کشور، شرط تحقق این شعار است. تسهیل تولید ور فع موانع از سر راه تولید کنندگان و کارآفرینان، خصوصا دیوان سالاری ملال آور و دلسرد کننده از جمله وظایف دولت است. تشویق کوشندگان راه تولید و حمایت از تولید کنندگانی که با پشتکار و ابتکار و افزایش بهره وری، کالای مناسب تر و مرغوب تر تولید می کنند وظیفه دولت است.
5- قوه قضائیه نیز باید با عزم قوی برای تحقق شعار سال 91 به میدان آید. آنچه فضای کار و تولید و سرمایه گذاری و کارآفرینی را تیره و تار می کند فساد اقتصادی است که قاطعانه باید با آن مقابله کرد. قاچاق کالا و تحصیل منفعت از راه های نامشروع و غیر قانونی ریشه کار و تولید را می سوزاند و سرمایه ها را بر باد می دهد. تولید کنندگان باید از سلامت فضای اقتصادی کشور اطمینان داشته باشند و کلید این اطمینان بخشی در دست قوه قضائیه است.
6- سرانجام باید از وظایف مجلس شورای اسلامی در حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی سخن گفت. شک نیست که اصلاح و تکمیل قوانین مربوط به تولید و کار و سرمایه گذاری در نیل به این مقصود، اهمیت بسیار دارد. مجلس وظیفه دارد با همکاری و همراهی با دولت و قوه قضائیه ریل گذاری صحیح و سریع در راه قطار تولید و کار و کارآفرینی، حرکت آن را تسهیل و تسریع کند. تا کنون در مجلس قوانینی در این مسیر به تصویب رسیده که باید برای اجرای آن نظارت شود و قوانین دیگری نیز به تصویب برسد که افق روشن تری را پیش چشم ملت ترسیم نماید.
امید است شعار «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» که در دهه پیشرفت و عدالت به عنوان نام سال یک هزار و سیصد و نود و یک، انتخاب شده است فراتر از مجادلات جناحی و لفاظی های بی حاصل، مایه وحدت بیشتر و حرکت سریعتر ملت بزرگ ایران در راه «استقلال» کشور شود و نبض تولید در رگ های پیکر اقتصادی کشور با ضرب آهنگ امیدوار کننده خود مایه دلگرمی دوستان انقلاب و نومیدی و ناکامی دشمنان و شادی روح بلند امام راحل و رضایت خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامی و سرافرازی و سربلندی ملت ایران گردد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان