خودباوری، شرط لازم تحقق تولید ملی

بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال 91 و انتخاب شعاری برای امسال برخاسته از یک نگاه و تحلیل دقیقی است که ایشان هر سال از مسایل، ضرورت ها و نیازهای کلی کشور دارند و براساس آن این شعار محوری را انتخاب می کنند.
به اعتقاد من انتخاب شعار «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» بعد از سال جهاد اقتصادی در ادامه برنامه هایی است که در سالهای گذشته داشتیم.
در شعار امسال هم بحث خودکفایی و هم تامین نیازهای داخلی کشور تامین و تضمین شده است و از طرفی می توان از آسیب پذیری تولیدات داخلی جلوگیری کرد و زمینه اشتغال برای کارکنان و کارگران را فراهم و نهایتاً از سرمایه ملی و سرمایه گذاران بخش خصوصی دفاع و حمایت کرد.
از جمله شعارهای محوری و مورد نیاز امروز همین مسئله اشتغال است که به عنوان یکی از معضلات کشور به حساب می آید و تنها راه حل این مشکل نیز ایجاد فرصت شغلی با حمایت از تولید ملی و سرمایه گذاری در بخش خصوصی است.
یکی از راه های حمایت از تولید ملی، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ملی، صدور ارز و واردات کالاهای بی کیفیت و ارزان قیمت و بدون کیفیت به داخل کشور است. با چنین نگاهی رهبری بحث خودباوری علمی را در دل این شعار مد نظر قرار دادند.
دستاوردها، توانمندی ها و پیشرفت هایی که ایشان در سخنرانی خود مطرح کردند بسیار مهم است و برخی با سیاه نمایی و زیر سؤال بردن این خدمات به نظام و مردم ظلم می کنند.
جمهوری اسلامی ایران با توجه به ضعف هایی که در برخی زمینه ها دارد اما در مقایسه با سایر کشورهای منطقه و جهان به لحاظ تکنولوژی و پیشرفت علمی جلوتر است.
در خصوص تهدیدات اخیر کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی علیه ایران باید گفت: این تهدیدها از اول انقلاب بوده و امروز هم ادامه داد اما طبیعی است موفقیت امروز کشور ما قابل مقایسه با گذشته نیست.
یک روز ما به حداقل ها نیاز داشتیم و دشمنان حاضر نبودند این نیازها را برطرف کنند اما امروز جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که در خیلی از زمینه ها خودکفا شده و می تواند تامین کننده سایر کشورها نیز باشد.
تهدیدهای رژیم صهیونیستی بیشتر شبیه یک بلوف سیاسی و جنگ روانی است و دشمنان می دانند که جرات هیچگونه اقدامی علیه ایران را ندارد.
امروز در شرایطی نیستم که دشمنان بخواهند تیری را در تاریکی رها کرده و فرار کنند بلکه در صورت هرگونه اقدامی منافع آنها در تمام دنیا به خطر خواهد افتاد و پاسخ آنها را متناسب با هر گونه تهدید و یا اقدامی خواهیم داد.
همان طور که سه عامل وحدت، مکتب و رهبری در پیروزی انقلاب موثر بود بدون شک امروز هم این سه عامل اصلی در پیشبرد اهداف و مسیر انقلاب نقش اصلی را خواهند داشت.
دشمن امروز انسجام ملی و وحدت را مورد هدف قرار داده است. گروه ها و شخصیت ها سیاسی نباید بر هم زننده وحدت در جامعه باشند و انسجام ملی باید امروز به عنوان یک مسئله جدی مورد توجه همگان قرار بگیرد.
پی نوشت:
*- عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر