ماهان شبکه ایرانیان

تاریخچه شلوار‌های جین مارک دیزل

دیزل یک برند تجاری ایتالیایی بسیار معروف شلوار جین است که در اروپا نیز یکی از محبوب‌ترین برند هاست و افرادی بسیاری آنها را می‌پوشند. پرداختن به موضوع تاریخچه این برند از این بابت جذاب است که متوجه خواهید شد که این برند، تا به امروز چگونه تبدیل به یکی از مارک های موفق شده است.

دیزلدیزل یک برند تجاری ایتالیایی بسیار معروف شلوار جین است که در اروپا نیز یکی از محبوب‌ترین برند هاست و افرادی بسیاری آنها را می‌پوشند. پرداختن به موضوع تاریخچه این برند از این بابت جذاب است که متوجه خواهید شد که این برند، تا به امروز چگونه تبدیل به یکی از مارک های موفق شده است.

Renzo Rosso (بنیانگذار شرکت دیزل) در سنین نوجوانی علاقه بسیاری به مد داشت. او چند متر پارچه امریکایی خرید و چرخ‌خیاطی مادرش را قرض گرفت و اولین طرح خود یعنی یک جفت تی شرت چسبان و یک شلوار با پاچه 17 اینچی را دوخت. در مدل او تنها یک ایراد وجود داشت. اگرچه او در دوخت شلوار جین خیلی توانا نبود ولی قدرت بالایی در طراحی و فروش آن‌ها داشت.

دیزلدر سال 1978، Renzo Rosso عشق خود را به مد عملی نمود و در یک شرکت تولیدی لباس به نام Moltex که متعلق به فردی به نام Adriano Goldschmied بود، شروع به کار کرد. ممکن است نام او را به عنوان پدرخوانده شلوار جین،  بعد از برندهای AG ، Citizens of Humanity و Goldsign ، شنیده باشید. پس از مدتی کار برای آدریانو، رنزو با دریافت وام از پدرش موفق شد 40% از سهام کارخانه Moltex را خریداری کند و نام آن‌را را به دیزل ( Diesel ) تغییر داد. پس از آن شلوار‌های جین تولید شده با نام تجاری دیزل به بازار عرضه شد. مدتی بعد در سال 1985، رنزو موفق شد سهم آدریانو را نیز که 500 هزار دلار بود را خریداری کند. اکنون او کنترل کامل شرکت را برعهده داشت و ایده تولید شلوار جین را داد. طراحی هر مدل جدیدی که قبلا از آن تولید نشده بود، یک ریسک بزرگ بود. اما با بهره گیری از ایده‌های خلاقانه، نسل جدیدی از شلوارهای جین عرضه شد. علاوه بر طراحی‌های خاص و مدل های جیب‌دار دیزل، یکی دیگر از دلایلی که سبب محبوبیت آن شد، این بود که رنزو اطلاعات کافی در زمینه کاری خود داشت. او با توجه به وجود خلاقیتی که در ذات ایتالیایی‌اش بود، مهارت‌های بازاریابی خود را در ایالات متحده ادامه داد. چندی بعد فعالیتش را در آلمان گسترش داد، کارهای او باعث شد که سرمایه شرکت او در سال 2009 به بیش از 1.3 میلیارد یورو برسد. بله میلیارد، نه میلیون! ارزش کل شرکت رنزو، اکنون 3 میلیارد دلار است.

رنزو نام‌هایی را مانند Viker ، Doozy ، Liv ، Matic ، Thanaz ،  Zathan ، و ... مختص شلوارهای جین تولیدی خود در بازار قرار داد. اخیراً دیزل خط تولید جدیدی از لباس های زنانه را شروع کرده است. این در حالی است که خط تولید شلوارهای مردانه مانند سابق پابرجاست. او هم‌چنین آماده تولید لوازم جانبی و منزل مانند طلای سیاه دیزل، 55 DSL و DDG می باشد.

حدود شش سال پیش یک نظرسنجی آن‌لاین برگزار شد که دیزل در صدر آنها قرار گرفت. تولیدات دیزل در آن زمان نادر و هیجان انگیز بود و به همین دلیل مشتری ها حاضر بودند تا برای خریدن آن‌ها، پول زیادی پرداخت کنند. بعضی از مدل‌های فوق العاده دیزل مانند: 772، 71J ، 81M ، 61X و .... از معروفیت و محبوبیت قابل توجهی برخوردار بودند.

دیزل

Renzo اکنون 57 سال سن دارد و به کمک یک گروه، کارخانه دیزل را که در حومه شهر ونیز در ایتالیا قرار دارد، مدیریت می‌کند.اکنون دیگر Renzo با کسی که در مزرعه Brugine به دنیا آمده بود، فاصله زیادی گرفته است. او اخیرا یکی از معروف‌ترین طراحان به نام Nicola Formichetti را استخدام کرده است که سبب شده تولیدات جدید و مدرن‌تری را به بازار عرضه کند. 

دیزل اکنون دارای 15 خط تولید، 19 نمایندگی و 400 فروشگاه در 80 کشور جهان است. نتیجه تمام این تلاش‌ها و بهره گیری از تکنولوژی جدید، سبب شده تا امروزه به یک برند معتبر در سرتاسر جهان تبدیل شود و محصولات متنوع، زیبا و راحتی را به بازار عرضه کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان