ماهان شبکه ایرانیان

شهید رضایی نژاد، رضایت زندگی

از خصوصیات بارز شهید رضایی نژاد، پشت کارشان بود، در ۱۶ سالگی دیپلم گرفت و همان سال وارد دانشگاه شد و در تمام مدت دانشگاه، شاگرد اول بود و علاوه بر بحث های آکادمیک، طراح موفقی هم بود.

خصوصیات شهید

از خصوصیات بارز شهید رضایی نژاد، پشت کارشان بود، در 16 سالگی دیپلم گرفت و همان سال وارد دانشگاه شد و در تمام مدت دانشگاه، شاگرد اول بود و علاوه بر بحث های آکادمیک، طراح موفقی هم بود.

همسرم در بحث کارگاهی یک مهندس به تمام معنا بود. ایشان به معنای واقعی مهندس بودند، نه به آن معنایی که رایج در سطح کشور است و داریوش کسی بود که باید حتما بحث های علمی را به نتیجه می رساند، آنقدر آزمایش می کرد، تا به نتیجه می رسید.

بارها من شاهد بودم که داریوش می گفت مسئله ای خیلی ذهن مرا مشغول کرده بود که دیشب بالاخره در خواب جوابش را پیدا کردم. این اغراق نیست. تا از یک نقطه ای که ابهام داشت، رفع ابهام نمی کرد و مسئله را حل نمی کرد، دست از کار نمی کشید و یا کاری را قبول نمی کرد یا این که تا آن رو به آخر نمی رساند، رها نمی کرد.

دیدار با رهبر

 چند نفر به منزل ما مراجعه کردند و گفتند: می خواهند از روایت فتح برای مصاحبه با شما بیایند، برای من جای تعجب بود که چک کردن برق های منزل چه ربطی به مصاحبه دارد و یک اضطرابی وجودم را گرفته بود تا اینکه پنج دقیقه قبل از آمدن مقام معظم رهبری، همان آقا خبر داد که حضرت آقا به منزل شما می آیند.

مقام معظم رهبری به آرمیتا بادام زمینی دادند و به او فرمودند بابا چه کشیدی؟ آرمیتا که حادثه شهادت پدرش رو کشیده بود در پاسخ به آقا گفت: این مامانمه که داره جیغ می زنه، این بابامه، این هم منم که دارم گریه می کنم.

 

 

حضور داشتن و لطف کردن و تشریف آوردن ایشان به منزل ما و ما را مورد تفقد قرار دادند و به خصوص آرمیتا را و آن ارتباطی که آرمیتا با ایشان برقرار کرد، صرف حضور برای ما کافی بود.

جزئیات ترور

شاهدان عینی گفتند که این دانشمند هسته ای به همراه همسر و دختر خردسالش، مقابل درب خانه شان و در درون خودروی سواری خود مورد هدف تروریست ها قرار گرفت.

یکی از همسایه ها گفت: تروریست ها دو موتور سوار بودند که کلاه کاسکت داشتند و صورتشان دیده نمی شد. یک خانم میانسال نیز درباره ماجرا گفت: بلافاصله بعد از شنیدن صدای چند شلیک، به کوچه آمدم و پیکر غرقه به خون او را دیدم که در آغوش همسرش بود و همسرش نیز که در این حادثه آسیب دیده بود، جیغ می کشید و فریاد می زد: تو را به خدا کمک کنید.

صحنه رقت انگیز دیگر نیز گریه های دختر خردسال این دانشمند هسته ای بود که شوکه شده بود و مدام گریه

می کرد که فوراً او را بغل کردم و به خانه بردم و به او آب دادم و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم.

پوکه های باقی مانده در محل نشان می دهد که در این ترور 5 گلوله شلیک شد که یک گلوله به گردن این دانشمند و گلوله دیگر به دست وی اصابت کرده است. همچنین یک گلوله به در خانه اصابت کرده است.ضاربان بعد از ترور از محل متواری شدند. این عده همچنین گفتند که نیم ساعت طول کشید تا اورژانس به محل حادثه برسد.

این حادثه در خیابان بنی هاشم خیابان خادم رضائیان زمانی رخ داد که داریوش رضایی نژاد به همراه همسرش در زمان بازگشت از محل کار به مهد کودکی که فرزندشان آنجا نگهداری می شد مراجعه کردند و در مقابل مهدکودک مورد سوء قصد قرار گرفتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان