پنج عادت نوشتاری که بر روابط شما تأثیر می‌گذارند

در یک رابطه پیامک‌ها روشی راحت و عالی برای در ارتباط بودن با یک نفر هستند. اما ممکن است شما متوجه نباشید که این پیام‌های کوچک ممکن است آن یک نفر را از شما دور کند

پنج عادت نوشتاری که بر روابط شما تأثیر می‌گذارند

در یک رابطه پیامک‌ها روشی راحت و عالی برای در ارتباط بودن با یک نفر هستند. اما ممکن است شما متوجه نباشید که این پیام‌های کوچک ممکن است آن یک نفر را از شما دور کند. بنابراین برای اینکه این اتفاق نیفتد برای کمک به شما در این مقاله چند عادت نوشتاری که به روابط شما آسیب می‌زنند آورده شده است.
وقتی که در گیر یک رابطه‌ی عاطفی هستید دوست دارید که همیشه با او در تماس باشید و او را دنیای خود می‌دانید و نمی‌توانید از او دور باشید.
پیامک‌ها راهی مطمئن و راحت برای در تماس بودن در کل روز است. شما می‌توانید با هم قرار شام داشته باشید، در اتفاقات روز در کنار هم باشید یا برای هم، هر ساعت پیامک احساسی بفرستید. اما فرستادن پیامک، یک شکل فریبنده از ارتباط است و ممکن است همیشه چیز خوبی نباشد چون هر کس به حریم شخصی خود نیاز دارد و ممکن است به از هم پاشیدگی روابط شما منجر شود.
روابط امروزه سخت‌تر شده است چون مکالمات ما به پیامک، بحث‌هایمان به تماس‌های تلفنی و احساسات‌مان به استاتوس‌هاس بروز شده، تبدیل شده است.
از وقتی گوشی‌های هوشمند و ابزار نوشتاری جدید ظهور کرده است، روش ارتباطی و حتی روابط مدرن را تغییر داده است. بنابراین برای افرادی که نوشتن متن را به تماس‌های تلفنی و مکالمات رو در رو ترجیح می‌دهند در زیر توصیه‌هایی برای حفظ روابط‌شان از سقوط آورده شده است. از این عادات نوشتاری بد جلوگیری کنید و بگذارید عاطفه و احساس زندگی شما را روشن کند.

عادات نوشتاری بد که به روابط شما آسیب می‌زنند :
#1. نوشتن‌های مکرر
طبق مطالعات دانشگاه بیرگام، نوشتن های مکرر نشانه‌ی کیفیت ضعیف یک رابطه است. این معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد که زوجین بیشتر از ملاقات‌ها و داشتن مکالمات رو در رو درگیر نوشتن زیاد پیام هستند. بنابراین آنها در حفظ رابطه‌ی موبایلی سقوط می‌کنند و احساس می‌کنند مجبورند هر چند دقیقه به پیامک‌های خود جواب دهند. در نتیجه موجب می‌شود که آنها به جای داشتن رابطه‌ی واقعی یک رابطه‌ی مجازی داشته باشند.
#2. نوشتن خیلی زود یا فوری
اگرچه ممکن است فرستادن پیام‌های احساسی زیاد، به غلبه شما بر رابطه کمک کند اما خیلی زود تمام می‌شود چون شما در رابطه، خیلی سریع و زود پیش می‌روید. اگر در مرحله‌ی اول یک رابطه، پیام‌های احساسی زیادی بفرستید ممکن است مخاطب شما دنبال راههایی برای فرار باشد. احساسی بودن را کنار بگذارید و سعی کنید همدیگر را خوب بشناسید. چیزهای زیادی در این دنیا وجود دارد که می‌توانید درباره‌اش صحبت کنید.
#3. نوشتن پیام به مخاطب خود وقتی بر سر کار است
در یک رابطه برخی افراد دوست ندارند پیام‌های نوشتاری احساسی از مخاطبان خود دریافت کنند. خانم‌ها وقتی بر سر کار هستند با این مسأله مشکلی ندارند اما آقایان این گونه نیستند. تحقیقی نشان می‌دهد که 47 % مردان وقتی بر سر کار هستند دوست ندارند پیام‌های احساسی دریافت کنند اما 53 % بقیه با این مسأله مشکلی ندارند.
#4. بحث کردن در مورد مشکلات روابط‌‌‌تان در متن‌ها
تحقیق انجام شده توسط دانشگاه بیرگام نشان می‌دهد که زوج‌هایی که از نوشتن متن برای حل بحث‌ها و دعواهای خود، معذرت خواهی، گرفتن تصمیم استفاده می‌کنند، در روابط‌شان رضایت مندی کمتری دارند. محدودیت متن و فاصله هیچ وقت نمی‌تواند جایگزین جدی مکالمات رو در رو شود. علاوه بر این جواب دادن با تک سیلابی‌ها و تک حرفی مثل "ب" می‌تواند روی گردانی بزرگی برای بسیاری از افراد باشد. وقتی که موضوعات مهم در پیامک‌ها رد و بدل می‌شوند می‌توانند منجر به سوء تعبیر و استرس شوند.
#5. نوشتن متن وقتی بر سر قرار هستید
نوشتن متن یک جواب نه بزرگ است و به خصوص وقتی که بر سر اولین قرار خود با کسی هستید بزرگترین اشتباه است. آن مطمئناً تأثیر بدی دارد و شانس شما را برای ایجاد یک رابطه‌ی خوب با کسی که در مقابل شما نشسته است را از بین می‌برد.
اگرچه نوشتن یک روش خوب برای بیان احساسات و عواطف‌تان نسبت به کسی است که دوستش دارید اما همیشه باید بدانید تا چه حد نوشتن خوب است و بعد از آن زیاد است و برای مدتی از گوشی خود دور بمانید. همان طور که گفته‌اند مقدار زیاد هر چیز بد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر