پنج نکته‌ای که باید در مورد عطرها بدانید

آیا عطرها بر روی همه انواع پوست اثربخشی یکسانی دارد؟ بوی عطرها چقدر روی بدن دوام می‌آورند؟ چطور می‌توان به بهترین نحو ممکن بوی عطر را حفظ کرد؟

عطرآیا عطرها بر روی همه انواع پوست اثربخشی یکسانی دارد؟ بوی عطرها چقدر روی بدن دوام می‌آورند؟ چطور می‌توان به بهترین نحو ممکن بوی عطر را حفظ کرد؟

عطرها وسوسه کننده و جذاب هستند. مردان و زنان از استفاده از عطرها و رایحه های خوش بو لذت می‌برند. به خاطر همین مسائل، لازم است تا نکته‌های اساسی و مهمی را در مورد ویژگی‌های عطرها بدانید.

*کمد بهترین مکان برای نگهداری عطرهاست

در شرایط مناسب، می‌توان یک عطر را دست کم برای سه سال نگه داشت. به منظور نگهداری هرچه بهتر عطر، نباید آن را در معرض نور یا گرمای زیاد قرار داد. بدین ترتیب می‌توان تضمین کرد که رنگ و بوی عطر و تثبیت آن بر روی پوست، درشرایط ایده‌آلی حفظ خواهد شد. نکته مهم این است که عطر را در شیشه اصلی اش نگهداری کرد.

عطر*برای هر نوع پوست، عطرهای ویژه ای وجود دارد

از نظر کلی، عطرها باید با هر نوع پوستی تطبیق بیابند ولی افراد متخصص مدل‌های خاص عطر را برای هر نوع پوست توصیه می‌کنند. به عنوان مثال عطرهایی با بوی قوی و تند، با رایحه چوب و یا انگم (صمغ درختان) برای پوست‌های خشک مناسب‌ هستند و برعکس، عطرهای ترکیبی با بوهای مرکبات، گلها و یا دریایی، برای پوست‌های چرب توصیه می‌شود. 

*کرم‌های مرطوب کننده به حفظ بوی عطر کمک می‌کنند

پوست مرطوب به دوام بیشتر بوی عطر کمک زیادی می‌کند. در صورتی که از کرم مرطوب کننده ای از همان مارک عطر استفاده کنید، تاثیر دوام بوی عطر بیشتر می‌شود و قدرت بوی عطر را بیشتر می‌کند.

عطر*بوی عطر روی پوست هرفرد، منحصر به فرد است 

این یک نکته واقعی است: دونفر که از یک عطر خاص استفاده می‌کنند، هرگز یک بوی مشابه را حس نمی‌کنند. میزان PH و چربی هرکس، مختص اوست و این باعث می‌شود که عطرها روی بدن افراد مختلف، تندتر یا ملایم تر به مشام برسند. بدین ترتیب توصیه می‌شود که کسانی که پوست‌های چرب دارند، از عطرهای تند استفاده نکنند.

*دوام عطرها:

دوام اودکلن دو ساعت است و بوی یک عطر در طول تمام روز می‌ماند؛ دوام ادو-پرفیوم، 8 تا 10 ساعت است و اودتویلت 6 تا 8 ساعت دوام دارد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر