ماهان شبکه ایرانیان

از لاغری موضعی تا جوان سازی پوست صورت

این روش درمانی به تنهایی بسیاری از مشکلات شما را برطرف خواهد کرد. خانم های باردار به علت تغییرات هورمونی که دارند، معمولاًاستعداد فراوانی برای چاقی های موضعی دارند؛ این چاقی های موضعی عمدتاً در نواحی شکم، پهلوها و ران ها بروز می کنند ودراکثر موارد به خاطر این که تبدیل به سلولیت شده اند، با رژیم غذایی و ورزش قابل رفع نیستند

از لاغری موضعی تا جوان سازی پوست صورت
این روش درمانی به تنهایی بسیاری از مشکلات شما را برطرف خواهد کرد.
خانم های باردار به علت تغییرات هورمونی که دارند، معمولاًاستعداد فراوانی برای چاقی های موضعی دارند؛ این چاقی های موضعی عمدتاً در نواحی شکم، پهلوها و ران ها بروز می کنند ودراکثر موارد به خاطر این که تبدیل به سلولیت شده اند، با رژیم غذایی و ورزش قابل رفع نیستند.
دراین گونه موارد، تنها راه درمان قابل اعتماد مزوتراپی است؛ چرا که بافت چربی تجمع یافته. برای شکل گیری بسیار سریع، فاقد عروق تغذیه ای مناسب هستند، بنابراین با روش های متداول لاغری، امکان دسترسی به بافت واز بین بردن آن وجود ندارد. در مزوتراپی توسط تزریق های بسیار ظریف وکاملاً بدون عارضه، دارو مستقیماً به موضع وارد می شود وبه این وسیله بدون این که سلول های حاوی چربی از بین بروند، با تغییر رفتار سلول، باعث می شویم سلولی که منبع ذخیره چربی شده است، تبدیل به مصرف کننده مواد ذخیره شده بشود؛ نکته قابل توجه در مزوتراپی این است که بیمار پس از درمان به هیچ عنوان شکل و ظاهر غیر طبیعی وناموزون پیدا نمی کند. حال آن که بیمارانی که تحت درمان لیپوساکشن یا جراحی (لیپودرمکتومی ) قرار گرفته اند، تقریباًبرای همه عمر، از ناهمواری پوست وخطوط بخیه (scar) رنج می برند. اما درمان چاقی تنها کاربرد مزوتراپی نیست؛ رفع چین و چروک صورت وشفاف کردن پوست ازکارکردهای فوق العاده این روش درمانی است. دراین جا به چند پرسش دراین باره پاسخ داده ایم.

تفاوت مزوتراپی و لیپوساکشن در رفع چاقی موضعی چیست؟
 

همان طور که قبلاً گفته شد اصولاً یکی از قواعد اجتناب ناپذیری مزوتراپی این است که درمان باحداقل تهاجم به بافت بیمار انجام شود. متأسفانه درلیپوساکشن ولیپودرم اکتومی تهاجم حداکثری است وگذشته از خطراتی که این روش ها به دنبال دارند و خوانندگان مطلب احتمالاً از این موارد بسیار شنیده اند، متأسفانه به دلیل آشفتگی حاصل در شبکیه عروقی موضع درمان امکان بازگشت به چاقی موضعی بسیار زیاد است، اما مزوتراپی مزایای قابل توجهی نسبت به این روش ها دارد. اول این که به هیچ عنوان بعد از پایان درمان، بیمار یا اطرافیان متوجه انجام درمان وضایعات ناشی از آن نخواهند شد. به عبارتی نه خطر ناشی از جراحی و بخیه باقی می ماند ونه ناهمواری پوست به دلیل لیپوساکشن. دوم این که در مزوتراپی تخریب سلولی صورت نمی گیرد و به همین دلیل امکان بازگشت وجود ندارد. مزیت سوم که بسیار قابل توجه است این که مزوتراپی همان طور که بارها وبارها بر آن تأیید شده به 2 شرط هیچ عارضه ای به دنبال ندارد وآن 2 شرط تکنیک درست وداروی مناسب است.

آیا به وسیله مزوتراپی می توان پوست های کدر را شفاف و سفید کرد؟
 

بله، بهترین روش، مزوتراپی بدون تزریق است که گذشته از این که دردناک نیست، بیمار در مدت کوتاهی به نتیجه می رسد ونتایج حاصل تقریبا دائمی هستند.

آیا از مزوتراپی می توان برای پر کردن صورت استفاده کرد؟ آیا از روش تزریق چربی استفاده می شود؟ دوام آن چقدر است؟
 

به چند روش می توان این کار را انجام داد. در واقع تنوع روش های مزوتراپی برای درمان این عارضه قابل توجه است. اما 2 روش جواب های مؤثری دارد. FATPRP در واقع تزریق چربی به اضافه سلول های زنده خود بیمار(نوعی پیوند سلولی) است. دراین روش احتمال بازگشت شرایط بیمار به قبل از درمان بسیار نادراست. روش دیگر تزریق ژل های خاص مزوتراپی است که هم در تکنیک هم در نوع ژل، با روش های دیگر تفاوت دارد. به همین دلیل امکان جابه جایی ژل تقریبا صفر است وصورت حالت کاملاً طبیعی خواهد داشت. البته روش های دیگری هم هست اماشاخص ترین روش ها، روش های ذکر شده است.

بیماری اظهار کرده 3 ماه پیش عمل تزریق چربی صورتش را انجام داده؛ ولی روز به روز از حجم چربی صورتش کاسته می شود. آیا نیاز به ترزیق دوباره دارد؟
 

تقریباً تمام بیمارانی که چه برای پرکردن صورت یا بزرگ کردن سینه یا باسن از روش های تزریق چربی استفاده کرده اند گرفتار این مشکل هستند؛ اما در مزوتراپی سلولی (PRP) امکان بازگشت به شرایط قبلی تقریباً صفر است؛ مگر درمواردی که بیمار گرفتار بیماری زمینه ای دیگری باشد.

به جز روش لایه برداری، روش دیگیر برای شفاف کردن پوست وجود دارد که این کار سریع تر انجام شود؟
 

اصولاً نه تنها در مزوتراپی لایه برداری صورت نمی گیرد، بلکه تا جایی که بنده اطلاع دارم تمام مزوتراپیست ها به این روش انتقاد دارند. در مزوتراپی چه در نوع تزریقی وچه در نوع بدون تزریق، درمان براین اساس است که سلول های موجود خود بیمار را ترمیم کنیم. بنابراین بدون این که هیچ لایه ای از پوست آسیب ببیند، شرایط پوست بیمار به چند سال گذشته خود باز می گردد.

مدت زمان لازم برای انجام مزوتراپی در هر جلسه چقدر است؟
 

این بستگی به روش درمانی انتخابی برای بیماردارد. اگر مزوتراپی بیولوژیک باشد، به دلیل این که سلول های زنده بیرون از محیط بدن امکان حیات محدودی دارند حداکثر زمان 8 تا 15 دقیقه است، ولی در روش مزوتراپی بدون تزریق، زمان درمان 45 تا 60 دقیقه به طول می انجامد. ملاحظه می فرمایید که طیف گسترده ای از زمان لازم برای درمان مطرح می شود.

لطفاً مزوتراپی را با لیفتینگ مقایسه کنید؟
 

لیفتینگ نحوه درمان است. اگر لیفتینگ با جراحی باشد طبیعتاً عوارض ناشی از خط بخیه همیشه همراه با بیمار است. دوم این که لیفتینگ های حاصل از جراحی به خصوص در سنین بالا احتمال بازگشت دوباره دارد اما در مزوتراپی نه تنها پس از پایان درمان هیچ نشانه ای از انجام درمان وجود ندارد، بلکه امکان بازگشت نیز بسیار کم است. البته اگر برای ترمیم ضایعات پوستی از مزوتراپی بیولوژیک استفاده شود، به اعتبار گزارش های موجود از جوامع پزشکی، احتمال بازگشت به شرایط قبلی تقریباً صفر است.

آیا مزوتراپی دردناک است؟
 

مزوتراپی چندین روش درمانی در اختیار دارد. روش های بدون تزریق به هیچ عنوان دردناک نیستند، اما روش هایی که با تزریق انجام می شود کمی درد دارد که تقریباً برای تمام بیماران قابل تحمل است. ضمن این که اگر حساسیت به درد بیمار بیش از اندازه باشد، قبل از شروع درمان بیمار تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد.
منبع:نشریه شهرزاد، شماره22.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان