ماهان شبکه ایرانیان

جنگ جمعیتی

در جنگ کنترل دشمن بر منابع خویش، از طریق کشتن جنگ جویان، کاستن سیطره، کم کردن مصرف و اگر لازم باشد کاهش جمعیت دشمن، به حداقل رسانده می شود.

در جنگ کنترل دشمن بر منابع خویش، از طریق کشتن جنگ جویان، کاستن سیطره، کم کردن مصرف و اگر لازم باشد کاهش جمعیت دشمن، به حداقل رسانده می شود.

روش های غیر مسلحانه کاهش جمعیت

برای کاهش جمعیت از دو روش غیر مسلحانه و مسلحانه استفاده می شود.

1- عملیات نظامی غیر مسلحانه

جنگ جمعیتی به روش غیر مسلحانه یکی از انواع جنگ می باشد که به جای صرف هزینه های هنگفت برای کشتن انسان ها و ریختن خونشان از به دنیا آمدن آن ها جلوگیری می کند.

تاریخچه

در سال 1948، طی یک قرارداد پژوهشی میان ارتش آمریکا و دانشگاه جان هاپکینز، پایه های تئوریک علوم اجتماعی در جنگ روانی استخراج شد. بعدها طی دهه هفتاد، ما حصل این تحقیقات، تبدیل به رشته ی دانشگاهی ارتباطات سلامت عمومی در دانشگاه جان هاپکینز شد. هدف از تأسیس این رشته و مراکز مرتبط به آن، ارایه ی یک برنامه ی هماهنگ جهانی برای کاهش جمعیت کشورهای کمتر توسعه یافته می باشد. این برنامه با پشتوانه ی آمریکا و با همکاری بسیاری از سازمان های بین المللی با عناوینی زیبا و جذاب چون تنظیم خانواده در این کشورها ترویج شد.

از اولین اهداف برنامه تنظیم خانواده، جمعیت های غیر سفید پوست و جهان سومی های ساکن در آمریکا بود. سرخپوست های بومی از اولین قربانیان بودند. در سال 1966 در تمامی بیمارستان های مربوط به سرخپوستان برنامه عقیم سازی در دستور کار قرار گرفت و تا سال 1977 حدود یک چهارم زنان سرخپوستی که به هر دلیلی به بیمارستانی در اوکلاهاما مراجعه کردند عقیم شدند.

بنگاه های صهیونیستی، عامل اصلی جنگ جمعیتی

ورود جمعیت شناسان به مباحث سیاست های جمعیتی، سبب شد تا به پشتوانه حمایت مالی بنیادهای فراملیتی، نظیر بنیادهای یهودی فورد، راکفلر و نهادهایی که در سطح بین المللی فعالیت داشتند، نظیر آژانس توسعه ایالات متحده و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد بودجه هنگفتی به فعالیت های علمی و پژوهشی جمعیت شناسی اختصاص یابد.

آنها در پی آن هستند که زنان و مردان فقیرترین کشورها را در قالب ژست انسان دوستانه واکسیناسیون، با واکسن هایی چون کزاز و دیفتری، برای همیشه عقیم سازند.

واکسن های ضد باروری اتحاد جهانی برای واکسینه کردن و مصون سازی(GAVI)

هدف اعلام شده اتحاد جهانی GAVI که در سال 2000 با کمک «بنیاد یهودی گیتز» ایجاد شد، واکسینه کردن تمام مردم جهان سوم است. از جمله سازمان های عضو GAVI به گواهی وب سایت آن عبارتند از: دولت های ملی اهدا کننده و کشورهای در حال توسعه، برنامه واکسینه کردن کودکان «بیل و میلندا گیتز»، «فدراسیون بین المللی انجمن ها و مجامع تولید کنندگان»، «بنیاد راکفلر»، «یونیسف»، گروه بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی هم یکی از شرکای اتحاد GAVI هستند.

هنری کیسینجر وزیر سابق امور خارجه آمریکا نیز در یادداشت مطالعات امنیت ملی 200 در سال 1974 نوشت جمعیت جهان باید به 2 میلیارد نفر کاهش یابد و راه خلاص شدن از 4 میلیارد دیگر کشف و گسترش ویروس ایدز بود.

پروژه ی NSSM200

طی دهه هفتاد و در زمان هنری کسینجر مشاور امنیت ملی رییس جمهور وقت، پروژه ی مطالعاتی درباره ی تأثیر روند رشد جمعیت جهانی بر امنیت ملی آمریکا انجام شد. این پروژه که NSSM200 نام گرفت، روند فزاینده ی رشد جمعیت جهانی را بر خلاف امنیت ملی آمریکا دانسته و با تشریح استراتژی آمریکا در مورد جمعیت جهانی، سیاستها، راهکارها، چگونگی همکاری سازمان های بین المللی و روش ترغیب و اقناع رهبران کشورهای مورد نظر برای کاهش روند رشد جمعیت را تبیین می کند.

بر اساس این پژوهش، جمعیت کشورهای در حال توسعه و با منابع غنی در صورتی که با همان ضریب رشد، افزایش یابد، موجب به شدت بالا رفتن خواست ها و انتظارات عمومی در میان مردم از جمله آموزش، اشتغال، بهداشت و مسکن می شود که خود به ناپایداری های اجتماعی و سیاسی در این کشورها تبدیل خواهد شد. این ناپایداری ها در کشورهای دارای منابع غنی تا اندازه ی زیادی منافع کشورهای صنعتی همچون آمریکا و بره آنها از این منابع وسرمایه گذاری در کشورهای فوق را به خطر خواهند انداخت.

در بحث درباره جنگ جمعیتی و ابعاد روانی آن، نباید اهمیت NSSM200 را دست کم گرفت، زیرا این برنامه موثرترین برنامه ای است که برای دو دهه، بر جمعیت زدایی جهانی مسلط بوده است.

به زبان NSSM200 برنامه عمل جمعیت جهانی به خودی خود رشد نمی کند و به تلاشهای جدی توسط کشورهای ذی نفع نیازمند است، که فعالیت آژانس های سازمان ملل و دیگر مجموعه های بین امللی آن را اثر بخش می نمایند. رهبری ایالات متحده عاملی ضروری و اصلی است.

NSSM200 در زمان خود 13 کشور را-حسب اولویت- به عنوان نخستین اهداف در لیست خود جای داده بود: هند، بنگلادش، پاکستان، اتیوپی، مکزیک، اندونزی، برزیل، فیلیپین، تایلند، مصر، ترکیه، نیجریه، کلمبیا.

2- عملیات نظامی مسلحانه

با گذشت بیش از دو سال از تحولات اخیر کشورهای خاورمیانه صدها هزار تن کشته و میلیون ها نفر آواره شده اند.

با نگاهی کوتاه در میان خبرهای روزانه این کشتارها در این مناطق درمیابیم که آمار قربانیان در میان زنانو کودکان بسیار بالاتر از نظامیان است.

جنگ هایی که در برخی از کشورها به خصوص افغانستان، عراق، مصر، سوریه و... شروع شد و هم اکنون نیز ادامه دارد نتیجه ی اقدامات غرب است که به مداخله ی در این کشورها می پردازد و سعی در تجزیه آنها دارد. در طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا مد نظر بود که کشورهایی مانند عربستان، عراق، ایران و ترکیه تجزیه و به کشورهای کوچک تری تبدیل شوند. تا دیگر این کشورهای کوچک قدرتی نباشند که بتوانند در برابر آمریکا و اسرائیل بایستند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان