لیپی: امیدوارم بعد از بازی با ایران شانس صعود به جام جهانی داشته باشیم

سرمربی تیم ملی چین عنوان کرد تیمش دو بازی حساس برابر کره و ایران پیش‌رو دارد که امیدوار است بعد از دیدار با ایران، همچنان شانس صعود به جام جهانی داشته باشند.

لیپی: امیدوارم بعد از بازی با ایران شانس صعود به جام جهانی داشته باشیم

به گزارش ایسنا و به نقل از چاینا دیلی، تیم ملی چین در پایان دور رفت انتخابی جام جهانی در آسیا، ضعیف‌ترین عملکرد را در گروه A داشت و با دو امتیاز از پنج بازی، در قعر جدول جای گرفته است. آنها اکنون خودشان را برای دو بازی حساس برابر مدعیان صعود از گروه آماده می‌کنند. چین ابتدا باید پذیرای کره جنوبی در خانه باشد و در ادامه در تهران برابر تیم ملی ایران به میدان خواهند رفت.

مارچلو لیپی که اردوی آمادگی بازیکنان چین را از حالا تدارک دیده است، در حاشیه تمرین‌های این تیم گفت: در بازی قبلی که برابر قطر به میدان رفتیم، نمایش خوبی ارائه کردیم. نیاز بود که از همین حالا بازیکنان را دور هم جمع کنم تا برای دو بازی بعدی در انتخابی جام جهانی شرایط بهتری داشته باشیم. نیاز است بازیکنان درک تاکتیکی بالایی از تمرین‌ها و شرایط خودشان داشته باشند. در تمرین‌ها کارهای تاکتیکی و مرور کارهای فنی را نیز در دستور کار قرار دادیم.

هرچند بازیکن شاخص چین که در تیم‌هایشان برای لیگ قهرمانان حاضر هستند، در این اردو شرکت نکردند اما مارچلو لیپی امیدوار است آن‌ها با قدرت به مصاف کره و ایران بروند. او درباره این موضوع گفت: باید بپذیریم بین فوتبال چین و کره جنوبی و ایران فاصله وجود دارد. از طرفی این را هم می‌دانم که این دو بازی ممکن است شانس صعود ما به جام جهانی را مشخص کند. پس باید تا آن زمان بی‌وقفه کار کنیم و پیشرفت داشته باشیم. امیدوارم بعد از بازی با ایران، تیمم شانس صعود به جام جهانی داشته باشد. تمام توان خودم را به کار می‌برم تا با این بازیکنان، به بهترین نتیجه ممکن برابر کره و ایران برسم. دیگر وقتش رسیده که شروع به برد کنیم. هنوز در این رقابت‌ها نتوانستیم به پیروزی برسیم و اگر روند پیروزی‌هایمان را شروع نکنیم، باید قید حضور در جام جهانی را بزنیم.

سرمربی باتجربه چین که در جام جهانی 2006 آلمان به همراه تیم ملی فوتبال ایتالیا قهرمان جام جهانی شد، در پایان گفت: اگر مثل بازی با قطر ظاهر شویم، صعود به جام جهانی را ممکن می‌بینم. برابر قطر فوتبال خیلی خوبی بازی کردیم. با وجود کسب تساوی، از عملکرد تیمم راضی بودم. اگر بتوانیم تا چند ماه دیگر بهتر از بازی با قطر شویم، می‌توانیم شگفتی‌ساز شویم و نتایج خوبی در دور برگشت کسب کنیم.

چین در دور نخست با کسب دو تساوی برابر ایران و قطر و سه شکست برابر سوریه، کره جنوبی و ازبکستان، در قعر جدول گروه قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر