ماهان شبکه ایرانیان

توصیه‌هایی برای مادران کارمند که به همه کارهایشان برسند- بخش سوم

در دو بخش ابتدایی این گزارش، ۷ راه‌کار را پیش روی‌تان قرار دادیم تا به کمک آن‌ها، به بهترین نحو ممکن به مدیریت زمان پرداخته و به تعادل در زندگی نزدیک‌تر شوید. در این‌جا و در بخش پایانی می‌توانید ۶ راه‌کار نهایی را برای بهترین برنامه ریزی زمانی برای زندگی‌تان مطالعه کنید:

مادردر دو بخش ابتدایی این گزارش، 7 راه‌کار را پیش روی‌تان قرار دادیم تا به کمک آن‌ها، به بهترین نحو ممکن به مدیریت زمان پرداخته و به تعادل در زندگی نزدیک‌تر شوید. در این‌جا و در بخش پایانی می‌توانید 6 راه‌کار نهایی را برای بهترین برنامه ریزی زمانی برای زندگی‌تان مطالعه کنید:

 8-انعطاف پذیری

گاهی وقت‌ها باید تغییراتی را در مورد ساعات کاری‌تان، مدت زمانی که باید کار کنید اعمال کرده و گاهی مجبور می‌شوید تا مسئولیت‌های شغلی جدید یا مضاعفی را بپذیرید. پلن B را آماده کنید تا اگر مجبور شدید، بتوانید این تغییرات را با آرامش بیشتری پذیرا باشید. هیچ وقت با حداقل‌ها قانع نشوید. شما می‌توانید به هرآن‌چه که واقعا می‌خواهید برسید.

مادر9- یک ساعت وقت ذخیره کن

هر روز یک ساعت کمتر بخوابید یا کمتر تلویزیون ببینید. این‌گونه می‌توانید یک ساعت وقت ذخیره کنید و آن را در کنار افراد مورد علاقه‌ات سپری کنید یا درکمال آرامش به برنامه‌های روزانه‌ات برسید یا ورزش کنید.

10- زمان را برطبق سطح انرژی‌تان مدیریت کنید

چه زمانی انرژی بیشتری دارید؟ کارهایی که به تمرکز وتلاش بیشتر نیاز دارند را در این زمان انجام بدهید و بقیه وقت‌تان را به انجام کارهای روتین و ساده‌تر بپردازید

11- در زمان حال زندگی کنید

تنها چیزی که وجود دارد، زمان حال است. ما تمام کارهایی که باید انجام دهیم را در زمان حال انجام می‌دهیم و از نظر روانی خودمان را برای کارهایی که باید درطول روز انجام دهیم آماده می‌کنیم. اول لیست کارهای‌تان را بنویسید . ذهن‌تان را آزاد کنید وبعد با انجام یک کار، برنامه را آغاز کرده و سپس به سراغ کار بعدی بروید و کاملا تمرکزتان را روی آن قرار دهید.بدین ترتیب در طول روز می‌توانید در کمال آرامش یک به یک کارهای‌تان را انجام دهید.

مادر12- دنبال مقصر نباشید

این را بدانید که نمی‌توانید همه چیز را تحت کنترل داشته باشید. انجام مسئولیت‌های روزمره مثل یک کیف کوله سنگینی است که طی مسافتی طولانی با آن برای‌تان خسته کننده می‌شود. بهتر این است که برای هر کار زمان کمی بگذارید ولی با کیفیت تمام آن کارها را انجام دهید و درطول آن زمان تمام تمرکزتان را روی آن کار مشخص قرار دهید ولی اگر هر مشکلی پیش آمد هم دنبال مقصر نباشید

13- خودتان را با مادران دیگر مقایسه نکنید

شما برای رقابت کردن با افراد دیگر این‌جا نیستید. هرکسی شیوه زندگی موردعلاقه اش را بر می‌گزیند و مهم این است که بتوانید حال خوبی داشته باشید تا به بهترین نحو ممکن درکنار اطرافیان‌تان از زندگی لذت ببرید. این دیدگاه می‌تواند تغییر عظیمی در لذت روزمره تان از زندگی، سلامت و حس خوشبختی داشته باشد. با خودتان فکر کنید که با این شیوه چه چیزهایی تغییر خواهد کرد و چه کارهای متفاوتی باید انجام شود؟


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان