ماهان شبکه ایرانیان

Marks و Spencer چه کسانی بودند؟

Marks and Spencer یکی از برندهای معروف در انگلستان است

مارکس اند اسپنسر

Marks and Spencer یکی از برندهای معروف در انگلستان است. این شرکت اکنون در حدود هشتاد هزا پرسنل در 500 فروشگاه در 30 کشور دنیا دارد. در سال 2011 ، حدود 50٪ از حرفه آ‌ ها در زمینه فروش لباس و اجناس خانگی و 49٪ آن در زمینه مواد غذایی بود. هنوز هم این شرکت بزرگ فراموش نکرده است که بنیانگذاران آن یعنی Michael Marks و Tomas Spencer  کار خود را از یک مغازه کوچک شروع کردند که قیمت هر یک از اجناس آن ها یک پِنی بود.

 

مارکس اند اسپنسر

در اوایل دهه 80 آزار و اذیت‌هایی که به یهودیان بخش لهستانی امپراطوری روسیه ( که اکنون جزء بلاروس می باشد) وارد شد، Michael Marks  را مجبور به مهاجرت به سمت انگلستان کرد اما تاریخ دقیق آن مشخص نیست. 

او پس از ورود به انگلستان به بخش یهوی نشین آنجا یعنی لیدز رفت و در آن مکان مستقر شد. او پس از مدتی شروع به عمده فروشی کالاهای ساده ای مثل پارچه نخی، سوزن، سنجاق، لوازم دوزندگی و .... کرد و امرار معاش نمود.

در سال 1884 سرمایه کافی برای افتتاح یک مغازه کوچک را بدست آورد و در منطقه Kirkgate شهر لیدز مغازه ای را باز کرد که قیمت تمامی اجناس آن اعم از زیورآلات ، برچسب‌های مختلف، قاشق و .... یک پِنی بود. شعار مغازه او چنین بود: " نپرس قیمت چند است. همه چیز اینجا یک پِنی است".

 Marks درسال 1886 با Hannah Cohen که او نیز از هم‌شهریان Marks بود و به انگلستان مهاجرت کرده بود، ازدواج نمود. در سال 1891 آن ها همراه با دو فرزندشان و نیز برادر Hannah در خیابان Great George در شهر ویگان زندگی می‌کردند.

او کم کم موفق شد تا تعداد دیگری مغازه را در شهرهای مجاور راه اندازی کند تا اینکه در سال 1893 توانست منزل مسکونی‌اش را به منطقه Cheetham Heel در شهر منچستر منتقل کند.یک سال بعد، به تدریج مغازه‌های کوچک خود را به فروشگاه‌های بزرگتری تبدیل کرد.

 

مارکس اند اسپنسر

در سال 1894، Marks جهت ارتقاء شغل خود و گسترش بیشتر آن، با فردی به نام Thomas Spencer آشنا شد.  Spencer متولد سال 1852 در Skipton , Yorkshire بود. او در ابتدا شاگرد یک پارچه فروش بود اما پس از مدتی صندوق دار یک پارچه فروشی شد. Marks به منظور استفاده از تجربیات Spencer، به او پیشنهاد مشارکت جهت گسترش کسب و کارش در سرتاسر جهان را داد. زندگی شخصی Spencer سرشار از اتفاقات ناگوار و تلخ بود. همسر او در سال 1891 فوت کرد.

با مشارکت این دو نفر، شرکت Marks & Spencer با سرمایه ای در حدود 753 یورو افتتاح شد و سبب راه اندازی شعبه‌های جدیدشان گردید. پس از چندی انبار محصولا‌ت‌شان را در Derby Street در شهر منچستر بازگشائی کردند. در سال 1903 شرکت آنها به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد. بدین ترتیب با افزایش فروش کالاهای‌شان، سرمایه آن‌ها به حدود 3000 یورو و تعداد شعبه‌های‌شان به 36 شعبه در سرتاسر جهان رسید.

 پس از توسعه و گسترش برند Marks & Spencer و محبوب شدن آن در سرتاسر جهان، هر دو نفر اعلام بازنشستگی کردند و مدیریت شرکت را به پسرانشان سپردند. Thomas Spencerدر سال 1905 و Michael Marks دو سال بعد یعنی در سال 1907 فوت کردند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان