بسته اخبار اجتماعی ایسنا در اولین روز هفته

ارائه جزئیاتی از آمارهای مرگ و میر در تهران، خواسته خانواده "بنیتا" برای به اشد مجازات رسیدن عاملان جنایت، افزایش نیم درجه‌ای دما در تیر ماه ۹۶، برخورد پلیس با نمادهای موادمخدر روی البسه و خودروها و اعلام برنامه امتحانات نهایی شهریور ماه از جمله اخبار پربازدید امروز اداره اجتماعی ایسنا بوده است.

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در اولین روز هفته

به گزارش ایسنا ،اداره اخبار اجتماعی ایسنا امروز، 47 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهم‌ترین آنها به همراه لینک ذکر شده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

سرویس جامعه ،شهری در خبری به ارائه جزئیاتی از آمارهای مرگ و میر در تهران پرداخته است. آمارهای اداره ثبت احوال استان تهران جزئیاتی در مورد وفات ثبت شده در استان را نشان می‌دهد که از میان آنها می‌توان به موارد مختلفی از جمله میانگین سنی فوت‌شدگان، مقایسه سنی مردان و زنان و دلایل مختلف فوت مانند خودکشی، شهادت و بیماری‌ها اشاره کرد.

این سرویس در خبر دیگری به موضوع شبانه‌روزی شدن برخی ایستگاه‌های مترو و پیشنهاد نصب کانتر در ایستگاه‌های منتهی به فرودگاه امام پرداخته است. احمدی بافنده - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران- از آمادگی مترو برای نصب کانترهای سازمان هواپیمایی کشور در ایستگاه‌های مترو خبر داد.

«اینجا همه مثل هم هستند؛ یک درد مشترک پنهانی دارند که دیگران هرگز از چهره آنها نخواهند فهمید. انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده‌ و زندگی همان طور که باید، ادامه دارد؛ فقط کمی متفاوت‌تر.» این جملات بخشی از گزارش سرویس سلامت ایسنا با عنوان سه روایت زنانه از ایدز است.

در خبر دیگری از این سرویس به اظهارات حسن قاضی‌زاده هاشمی پرداخته شده است. وزیر بهداشت ضمن اشاره به تاثیرات مثبت گسترش پرستاری جامعه‌نگر بر حوزه‌های بهداشت، درمان همچنین هزینه‌های بیمه‌ها، قول مساعد داد که بیمه سلامت ایرانیان از این خدمات حمایت کنند. این خبرکلیک روی تیتر حمایت "بیمه سلامت" از خدمات پرستاری در منزل/اشکال در نظام پرداخت به گروه‌های پزشکی قابل مشاهده است.

سرویس خانواده در خبری از تصویب «حرکت با ویلچر، حرکت عابر پیاده است» خبر داد. علی ربیعی -وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی- با بیان اینکه مصوبه‌ای در کمیسیون اجتماعی دولت گذراندیم تحت این عنوان که «حرکت با ویلچر حرکت عابر پیاده است» گفت: قبلا حرکت با ویلچر، حرکت با خودرو تلقی می‌شد. طی دو سه هفته اینده آن را در هیأت دولت هم به تصویب می‌رسانیم.

راه اندازی 160 مرکز اورژانس اجتماعی جدید در سال جاری از دیگر اخبار امروز سرویس خانواده است. انوشیروان محسنی بندپی -رئیس سازمان بهزیستی کشور- ضمن اعلام این خبر از معلولان منتخب شوراهای شهر و روستا خواست تا پیگیر بررسی طرح لایحه حمایت از حقوق معلولان در صحن مجلس شورای اسلامی باشند.

برنامه امتحانات نهایی کلیه رشته‌های تحصیلی دوره های متوسطه (نظری ،فنی حرفه‌ای) و پیش دانشگاهی در شهریور ماه اعلام شد. به گزارش سرویس آموزش و پرورش، امتحانات نهایی شهریورماه سال سوم متوسطه رشته‌های نظری شیوه سالی- واحدی (روزانه) و نیم‌سالی - واحدی (بزرگسالان و داوطلبان آزاد)، سال سوم متوسطه رشته‌های فنی و حرفه‌ای، دوره پیش دانشگاهی (روزانه، بزرگسالان و داوطلبان آزاد)  از اول شهریور آغاز می‌شود و تا 21 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

معلمان مدارس غیردولتی که بیمه نیستند به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند، تیتر یکی از اخبار پربازدید سرویس آموزش و پرورش است. مهرداد قریب - مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی- با بیان اینکه حدود 77 هزار و 770 بیمه شده شاغل در مدارس غیردولتی داریم، گفت: آن دسته از معلمان غیردولتی که بیمه نیستند می‌توانند به نزدیک‌ترین شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنند و رییس شعبه و مسئول بازرسی را در جریان بگذارند.

سرویس محیط زیست نیز در گفت و گویی با شاهرخ فاتح - رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور- به تجربه افزایش نیم درجه ای دما در ماه گذشته نسبت به میانگین بلندمدت کشور پرداخته است. فاتح گفته است: استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خوزستان در تیرماه 96 بیش از سایر استان‌ها افزایش دما را تجربه کردند.

سردار مسعود زاهدیان - رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا- در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایسنا از برخورد با خودروها و فروشندگان البسه‌ دارای استیکر و نمادهای موادمخدر همچون ماری‌جوانا و ... خبر داد وگفت: تبلیغ و تشویق به مصرف موادمخدر جرم است. از این رو چنین اقداماتی هم جرم محسوب می‌شود و با خودروهایی که نمادهایی از موادمخدر روی بدنه یا بخش‌های مختلفی از آنان نصب شود برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:

جزئیاتی از آمارهای مرگ و میر در تهران + اینفوگرافی

افزایش نیم درجه‌ای دما در تیر ماه 96 / استان‌های کم‌بارش و پربارش کشور

برخورد پلیس با نمادهای موادمخدر روی البسه و خودروها

خانواده "بنیتا" در بیانیه‌ای خواستار شدند: عاملان جنایت به اشد مجازات برسند

سه روایت زنانه از ایدز

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر