خواب‌های هشدار دهنده

خواب یا رویای هشدار دهنده یا پیش آگاهنده (Premonition Dreams) چیست؟ آیا خوابها حوادث ناگواری که به احتمال زیاد در آینده اتفاق می‌افتند را پیش‌گویی می‌کنند؟ آیا خواب‌های هشدار دهنده به حقیقت می‌پیوندد؟ به خواندن ادامه دهید تا پاسخ این سئوالها را دریابید

خواب‌های هشدار دهنده

خواب یا رویای هشدار دهنده یا پیش آگاهنده (Premonition Dreams) چیست؟ آیا خوابها حوادث ناگواری که به احتمال زیاد در آینده اتفاق می‌افتند را پیش‌گویی می‌کنند؟ آیا خواب‌های هشدار دهنده به حقیقت می‌پیوندد؟ به خواندن ادامه دهید تا پاسخ این سئوالها را دریابید.
شما به خواب می‌روید و وارد دنیای بسیار متفاوتی می‌شوید، دنیای رویاها، دنیایی که همه چیز در آنجا به نظر واقعی می‌رسند با اینکه هرگز اینگونه نیست. هر رویا ویژگی مخصوص به خود را دارد. بعضی از این رویاها شما را به سرزمین پریا می‌برند، در حالی که برخی دیگر به سرزمینی از ترس و وحشت. برخی از آنها موهبت دیدن رویاهای پری زیبا را داشته، در حالی که بعضی دیگر با دیدن خوابهای تکراری ترس و وحشت همراه هستند، خوابهایی که از آینده خبر می‌دهند، و بدرستی آنها را خوابهای پیش‌آگاهنده نامیده‌اند. خوابهای پیش آگاهنده‌ی ملعون شده؟ و یا آیا به ظاهر زحمت و به باطن رحمت؟ خوب، این به شما بستگی دارد که پس از خواندن این مقاله در مورد خواب‌های هشدار دهنده چه تصمیمی بگیرید.
هشدار قبلی یا داشتن دلشوره، نشانه‌ای از چیزی شر و بد است که هنوز اتفاق نیفتاده، اخطار قبلی از امری ناخوشایند که قرار است در آینده اتفاق افتد. بعضی افراد مدعی‌اند که در خوابهایشان « هشدارهایی از آینده» دیده‌اند. این رویاها اغلب با خود پیامی زیرکانه و یا مستقیم در مورد نزدیک شدن یک اتفاق بد و یا فاجعه، مانند جنگ، مرگ و یا رویدادی ناگوار در زندگی شخص و یا نزدیکان شخص به همراه دارند.

آمار

• معمولاً، انسان دیدن خوابهای هشدار دهنده در مورد واقعه‌ای بد را از سنین جوانی شروع می‌کند.
•یک سوم از جمعیت عمومی معتقدند که خواب‌های هشدار دهنده واقعیت دارند.
•دیدن خوابهای پیش آگاهنده بیشتر در میان زنان متداول است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که 70% مردم به وجود هشدار دهنده‌ها اعتقاد دارند، 25٪ تجربه‌ی دیدن هشدار دهنده‌ها را گزارش کرده‌اند، و در حدود یک سوم از جمعیت عمومی خوابهای هشدار دهنده را واقعی می‌دانند. اساساً، افراد از سنین بسیار جوانی شروع به دیدن خوابهای پیش آگاهنده می‌کنند. در برخی موارد، در تمام زندگی یک شخص ادامه دارد؛ در حالی که در افرادی دیگر، تنها برای مدت کوتاهی ادامه می‌یابد. دوره‌ی میان هشدار از وقوع یک اتفاق و رخ دادن واقعی آن معمولاً بین یک روز تا چند هفته به طول می‌انجامد. درست نیست چیزهایی که اکنون اتفاق می‌افتد را به خوابهایی که شخص ماه‌ها و یا سالها پیش دیده ربط دهیم. خوابهایی که تنها به گذشته‌ی نزدیک برمی‌گردند را می‌توان به وقایعی که اکنون رخ می‌دهند، ارتباط داد.
تحقیقات نشان می‌دهند که زنان بیشتر از مردان خوابهای هشدار دهنده می‌بینند. مشاهده شده است که خواب‌های هشدار دهنده در میان افرادی که احساساتی و عصبی هستند، عمومیت دارد، به این دلیل که بیشتر دچار اضطراب و پریشانی می‌شوند. توانایی متصور شده‌ی آنها به پیش بینی چیزهای شر به احساساتی بودن آنان نسبت داده می‌شود. در اصطلاح روانشناختی، گفته می‌شود افراد حساس به الهامات قبلی دارای «مرزهای ضعیف‌تری ('thinner boundaries)» هستند. چنین افرادی توانایی دریافت اطلاعاتی را دارند که فراتر از درک حواس فیزیکی است.

نمونه‌هایی از خواب‌های هشدار دهنده

بر اساس گزارشات، حمله یازده سپتامبر و غرق شدن کشتی تایتانیک حوادثی بودند که توسط بسیاری از طریق دیدن خوابهای هشدار دهنده‌، پیش بینی شده بودند.

عجیب است اما حقیقت دارد که افراد زیادی در مورد حمله‌ی یازده سپتامبر تجربه‌ی دیدن خوابهای هشدار دهنده را داشتند. این بعدها از میان بررسی‌های انجام شده بعد از حمله معلوم شد. سوابقی وجود دارد از افرادی که خوابهای هشدار دهنده و تا حدی کابوس‌هایی در مورد فاجعه‌ی تایتانیک، قبل‌تر از غرق شدن کشتی دیده بودند. متأسفانه، بسیاری از این افراد نتوانستند این احساس را به وضوح درک کنند و به همین خاطر است که هیچ اقدامی صورت نگرفت.
از اینکه پس از رخ دادن یک واقعه‌ی ناخوشایند، متوجه شویم پیش از این در مورد آن خواب دیده بودیم، دیگر هیچ سودی ندارد. بنابراین، داشتن درک روشنی از اینکه هشدار دهنده‌ها چه هستند و خواب‌های هشدار دهنده چه معنایی دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

درک خواب‌های هشدار دهنده

مردم کمتر در مورد خواب‌های هشدار دهنده‌ای که می‌بینند، صراحت دارند، به این دلیل که،
• موفق به تشخیص توانایی دیدن خوابهای هشدار دهنده نیستند
•از داشتن چنین توانایی احساس گناه می‌کنند
•قادر به ایجاد ارتباط میان عناصری که در خواب دیده‌اند با آنهایی که در واقعیت وجود دارد، نیستند.

بسیاری از کسانی که خواب‌های هشدار دهنده می‌بینند، از بروز و افشای آنها واهمه دارند. بعضی از داشتن چنین توانایی و حسی، احساس گناه می‌کنند و از اینرو از صحبت در مورد آن خودداری می‌نمایند. این را بدانید که دیدن خواب‌های هشدار دهنده چیزی نیست که در مورد آن احساس گناه کنید. در واقع، دیدن چنین خوابهایی ممکن است نشان دهنده‌ی این باشد که شما دارای توانایی عجیبی از دیدن آینده هستید.
اغلب اتفاق می‌افتد که خواب هشدار دهنده‌ای می‌بینید، اما قادر نیستید به خاطر آورید که این خواب بیانگر چه بوده است. گاهی اوقات، قادر به ایجاد ارتباط میان عناصری که در خواب دیده‌اند با حوادثی که در واقعیت اتفاق می‌افتند، نیستید. بنابراین توصیه می‌شود که خواب خود را به خاطر آورده و پیش از آنکه فراموشش کنید، آن را بنویسید. کسانی که فکر می‌کنند خوابهای هشدار دهنده می‌بینند بایستی لزوماً تمام آنچه در خواب دیده‌اند را بنویسند به طوریکه بتوان بعداً آن را به کمک فرهنگ خواب تعبیر کرد.
نه به این خاطر که قادر خواهید بود وقوع پیشامدی را به این دلیل که آن را در خواب خود دیده‌اید، تغییر دهید. نه به این خاطر که لزوماً قادر خواهید بود از وقوع حوادث جلوگیری کنید. اما دیدن چنین خوابهایی قطعاً به شما کمک خواهد کرد تا گوش به زنگ باشید. خواب هشدار دهنده‌ای که دیده‌اید قطعاً به شما کمک خواهد کرد تا از واقعه‌ای که قرار است اتفاق افتد با خبر شوید و احساسات و وضع روحی خود را تغییر دهید. اطلاع قبلی از وقوع حادثه به شما کمک خواهد کرد تا عکس‌العمل‌تان نسبت به شرایط را تغییر داده هرچند نتوانید خود آن شرایط را تغییر دهید. لازم است که این احساسات به ظاهر ماوراء الطبیعه را مورد بحث قرار داده و آنها را به عنوان توانایی‌های ویژه‌ای ببینید که به برخی افراد اعطاء شده است.
به گفته دکتر لری دوسی (Larry Dossey)، نویسنده‌ی کتاب قدرت هشدار دهنده‌ها (The Power of Premonitions)، هشدارها در خواب هنگامی که در مورد مرگ یا آسیب شدید باشند، هنگامی که دوباره اتفاق افتند، هنگامی که فوق‌العاده واضح به نظر برسند (انگار که واقعی هستند) و یا کسی دیگر در خانواده نیز همان خواب را دیده باشد، بایستی مورد توجه قرار گیرند.

تاریخچه، عقاید و نظریه‌ها

مصریان باستان طی مراسمی، روزه گرفته و در یک معبد می‌خوابیدند و منتظر دیدن خوابی بودند که معتقد بودند در مورد حادثه‌ای در آینده خبر می‌دهد.

دیدن خواب‌های هشدار دهنده پدیده‌ای نیست که به سالهای اخیر تعلق داشته باشد. در کتاب مقدس یا دست نوشته‌هایی از آشوریان و بابلیان شرح داده شده که خوابهای هشدار دهنده از هزاران سال پیش تجربه شده بوده و از آن پس، معقتد بودند که این خوابها نشانه‌هایی هستند از حوادثی که در آینده رخ می‌دهند. متون مقدس هندیان نیز به دیدن خوابهای صادقه و هشدار دهنده اشاره‌ای داشته‌اند. آنها معتقد بودند که زمان وقوع رویداد پیش‌بینی شده به زمانی که خواب دیده شده است، بستگی دارد. مصریان به مفهوم هشدار دهنده در خواب اعتقاد داشتند و آنها را به عنوان پیامهایی که از جانب خداوند فرستاده شده، در نظر می‌گرفتند. مراسمی از مصریان باستان این گونه بود که در آن شخصی روزه گرفته و درون یک معبد می‌خوابید و منتظر دیدن خوابی می‌شد که حامل پیغامی باشد از حوادثی که در آینده اتفاق می‌افتند. گروهی عقیده داشتند برعکس آنچه در خواب دیده شده، در واقعیت رخ خواهد داد.

•ارسطو می‌گوید ... رویاهای هشدار دهنده اتفاقی هستند.
•فروید می‌گوید ... مضمون رویا با آرزوهای برآورده نشده، ارتباط دارد.
•دکتر دوسی می‌گوید ... خوابهای هشدار دهنده عملکرد بقا را دارند.

طبق نظریه‌ی ارسطو در مورد خواب‌های هشدار دهنده، هیچ قانون جهانی و یا کلی وجود ندارد که خوابها از آن پیروی کنند و اینکه بیشتر خوابهای هشدار دهنده اتفاقی می‌باشند. زیگموند فروید، در آثار منتشر شده‌ی خود در قرن 19، در مورد وجود خوابهای هشدار دهنده به بحث پرداخته و می‌گوید مضمون و معنی خواب در ارتباط با آرزوهای برآورده نشده بوده و ابداً هیچ ارتباطی با روانشناسی یا معرفت الروح ندارد. به گفته دکتر لری دوسی، نیمی از آمریکایی‌ها احساس قبلی یا پیش آگاهی دارند و اغلب در خوابهای خود این هشدارها را می‌بینند. به نظر او، این هشدارها ریشه در رشد و پیشرفت اولیه زندگی داشته و وظیفه‌ی بقا را برعهده دارند. یک شکار از خطر قریب الوقوع شکارچی اطلاع دارد، او اقدامات ایمنی را اتخاذ کرده، در نتیجه شانس بقای خود را افزایش داده و فراتر از آن موجب بالا رفتن شانس تولید مثل و بقای گونه‌ها می‌شود. در نتیجه این آگاهی از خطر قریب‌الوقوع (پیش آگاهی) به عنوان عمل بقا به کار می‌رود. او می‌گوید که این توانایی در طول زمان توسعه یافته و امروزه، احتمالاً درون ژنهای ما قرار گرفته است.
خواب‌های هشدار دهنده

حقایقی از هشدار دهنده‌ها

اطلاع قبلی در مورد وقوع یک رویداد ممکن است به اشتباه با دیدن خواب هشدار دهنده در مورد آن ارتباط داده شود.

اغلب اتفاق می‌افتد که فردی از وقوع یک رویداد خاص در آینده آگاهی می‌یابد، این دانش و آگاهی را به یاد می‌آورد اما منبع اطلاعات را فراموش می‌نماید. در چنین مواردی، او این آگاهی را به یک خواب هشدار دهنده نسبت می‌دهد. گاهی فردی حدس می‌زند و یا پی می‌برد که رویدادی خاص احتمالاً در آینده اتفاق می‌افتد، و چنانچه این اتفاق رخ دهد، او قوه‌ی تشخیص خود را به یک خواب هشدار دهنده ارتباط می‌دهد. اعتقاد بر این است که پیش آگاهی بسیار با غیب گویی در ارتباط است و این بدان معناست که درک روشنی از شرایط حاضر می‌تواند به برآورد و قضاوت در مورد وقایع آینده کمک کند.

آشنا پنداری ممکن است با خواب هشدار دهنده اشتباه گرفته شود

مفهوم آشنا پنداری تا اندازه‌ای با خوابهای هشدار دهنده در ارتباط است. آشنا پنداری احساسی است که فرد میان چیزی که در حال بیداری تجربه می‌کند با چیزی که آن را در خوابهایش تجربه کرده است تشابهی می‌بیند. آن زمانی است که فرد فکر می‌کند از طریق خواب وقوع یک حادثه به او هشدار داده شده است، پس از آنکه این حادثه حقیقتاً اتفاق ‌افتد، ممکن است آشنا پنداری صورت گیرد.

رویدادهای آینده در فضا ـ زمان وجود دارند و از اینرو می‌توانند درک و مشاهده شوند.

یک مکتب فکری وجود دارد که خوابهای هشدار دهنده را واقعی می‌داند. بر طبق این مکتب، الگوهای انرژی خاصی وجود دارند که توسط افرادی درک می‌شوند که بتوانند آنها را با حوادث آینده ارتباط دهند. نظریه رزونانس نشان می‌دهد که رویدادهای آینده در فضا ـ زمان وجود دارند و با استفاده از خوابهای هشدار دهنده ابلاغ می‌شوند. این رویاها همچنین می‌توانند با پدیده‌های ماوراء الطبیعه ارتباط داده شوند که بر این باورند به برخی از افراد توانایی‌های ویژه برای دیدن آینده، درک چیزهایی فراتر از ادراک حسی طبیعی و دریافت هشدارهایی از چیزهای بد اعطا شده است.

خوابهای هشدار دهنده ـ موهبت یا درد سر؟

برای کسانی که فکر می‌کنند داشتن حس دریافت هشدار یک توانایی خاص است، این حالت یک موهبت به حساب می‌آید. دیدن خوابهای هشدار دهنده می‌تواند به عنوان یک توانایی غیرمعمول برای آگاهی از آینده در نظر گرفته شود. این چیزی است که تنها تعدادی از افراد این موهبت بدانها ارزانی شده و بایستی در جهت پیش بینی حوادث آینده و جلوگیری از رخ دادن اتفاقات بد از آن استفاده شود. خوابهای هشدار دهنده به تعبیری موهبت هستند بطوری که کمک می‌کنند وقایع آینده را درک کرده، چیزهای شر را پیش بینی نموده و در نتیجه به عنوان وسیله‌ای برای ممانعت از رخ دادن اتفاقات ناخوشایند به کار می‌روند. هشدار دهنده‌ها در خوابها می‌توانند به عنوان یک موهبت در نظر گرفته شوند به این دلیل که کمک می‌کنند شما برای چیزهای بد آماده باشید و در مورد آینده مراقب و محتاط عمل کنید.
مایه‌ی دردسر و گرفتاری است به این دلیل که دانستن آینده همیشه خوشایند نیست. پیش بینی چیزهای بدی که در آینده رخ می‌دهند اگر وسیله‌ای برای متوقف ساختن آنها نداشته باشید،کمکی نمی‌کند. بنابراین، پیش بینی حوادث بد می‌تواند ناامید کننده باشد، خصوصاً هنگامی که می‌دانید نمی‌توانید در مورد آن کاری انجام دهید. و حتی اگر احساس کنید می‌توانید کاری انجام دهید، تضمینی وجود ندارد که در آن موفق شوید.
دانستن اینکه آینده چه چیزی در پی دارد، می‌تواند شما را از لذت حال محروم سازد. اجازه دهید خوابهایتان به شما قدرت زندگی کردن دهند؛ اجازه ندهید شما را تا سرحد مرگ بترسانند. سعی نکنید بدون آنکه از معنایی که خوابهایتان دارند، دانش کاملی داشته باشید، خود خوابهای هشدار دهنده را تعبیر کنید. اجازه دهید خوابیدن راهی به دنیایی از رویاهای زیبا باشد و نه آنهایی که شما را از خواب محروم می‌سازند. خواب ببینید؛ اما بیقراری و بی خوابی نکشید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر