ماهان شبکه ایرانیان

از پوست خود مراقبت کنید

پوست بدن ممکن است در اثر گرما و سرما، خشکی و رطوبت در طول زمان دچار آسیب های جزیی شود، بنابراین باید خیلی مراقب پوست خود باشید

از پوست خود مراقبت کنید
پوست بدن ممکن است در اثر گرما و سرما، خشکی و رطوبت در طول زمان دچار آسیب های جزیی شود، بنابراین باید خیلی مراقب پوست خود باشید. یکی از آسیب هایی که بر اثر بالا رفتن سن یا تغییر هوا در انسان به وجود می آید، افتادن چین و چروک و پیدایش لکه های قهوه یی رنگ در پوست صورت و بدن است.
نکته های زیر می توانند در این مورد به شما کمک کنند:
-از خوردن شیرینی، غذاهای سرخ کرده و کیک های خامه یی اجتناب کنید، زیرا این مواد سبب پیدایش جوش لک می شوند.
-هنگام صبح و قبل از خوردن صبحانه یک میوه ی فصل بخورید، هم چنین از سبزیجات تازه استفاده کنید.
-در طول روز حداقل شش تا هشت لیوان آب بنوشید.
-از قرار گرفتن مستقیم زیر نور خورشید اجتناب و اگر بیرون می روید حتماً از سایه بان یا کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
-هفته یی یک بار ماسکی متناسب با نوع پوست خود بر صورت تان بگذارید.

روشن کننده پوست
 

ماست، لیمو ترش، سفیده تخم مرغ، شیر، سیب زمینی، انگور و عصاره ی بسیاری از گیاهان سفید کننده ی پوست محسوب می شوند، اما از آن جایی که پوست را خشک می کنند برای پوست های چرب مناسب هستند. جوشانده ی گل بنفشه و رازیانه در روشن کردن رنگ پوست موثر است. برای استفاده از این جوشانده بهتر است مقداری ماست آب گرفته به آن اضافه کنید تا به راحتی روی پوست قرار بگیرد.

راهکارهایی برای جلوگیری از بروز چین و چروک پوست
 

چین و چروک پوست می تواند با گذشت زمان بر شخصیت شما اثر منفی بگذارد.باید بدانید که علت پیدایش این چروک ها، بالا رفتن سن، فشار روانی و در نهایت نگهداری نامناسب از پوست است. اما شما می توانید با رعایت نکات زیر تا حدودی از بروز چین و چروک های زودرس جلوگیری کنید.
-از هر فرصتی برای استراحت و خواب استفاده کنید، چون اولین اثری که کمبود خواب روی پوست می گذارد چرو ک های دور چشم است.
-ورزش دادن اجزای صورت می تواند به سفت شدن عضلات کمک کند. بینی و اطراف لب، عضوهایی در صورت هستند که زود چروک می شوند یا به عبارتی شیار پیدا می کنند. تمرینی که در این جا برای از بین بردن این شیارها توصیه می شود، این است که با لبهای بسته لبخند بزنید.دهان را باز کنید و دندان هایتان را با لب بپوشانید و این کار را آن قدر با شدت انجام دهید که در بالای دندان های خود احساس سوزش کنید. در این حالت دهان به شکل «او»باز است.
-آب و صابون فقط تا زمانی که پوست شما جوان است می تواند تاثیر مفیدی داشته باشد و پس از مدتی پوست را خشک خواهد کرد، در نتیجه پوست به توجه و نگهداری بیشتری احتیاج پیدا می کند. در هر صورت پوست شما چه خشک باشد، چه چرب و معمولی، ماسک های مخصوص تمیز کننده ی پوست بسیار بهتر از آب و صابون خواهند بود.
منبع:نشریه 7 روز زندگی، شماره 116.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان