ماهان شبکه ایرانیان

رکوردی تازه برای خودروهای برقی؛ تسلا مرز شتاب ۲.۵ ثانیه را شکست

کمپانی خودروسازی فارادی فیوچر ادعا می کند که مدل FF ۹۱ این شرکت سریع‌ترین خودروی تولید انبوه جهان از نظر شتاب گیری خواهد بود اما پیش از مطرح کردن چنین ادعایی فارادی باید بداند که گرفتن چنین عنوانی از تسلا مدل S P۱۰۰D به هیچ وجه آسان نیست.

رکوردی تازه برای خودروهای برقی؛ تسلا مرز شتاب 2.5 ثانیه را شکست

کمپانی خودروسازی فارادی فیوچر ادعا می کند که مدل FF 91 این شرکت سریع‌ترین خودروی تولید انبوه جهان از نظر شتاب گیری خواهد بود اما پیش از مطرح کردن چنین ادعایی فارادی باید بداند که گرفتن چنین عنوانی از تسلا مدل S P100D به هیچ وجه آسان نیست.

در جدیدترین تست هایی که توسط وبسایت موتور ترند برگزار شده است این مدل تسلا توانسته است به شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ظرف تنها 2.2755 ثانیه دست پیدا کند. به این ترتیب این خودروی سدان رکوردی سریعتر از فراری لافراری، پورشه 911 توربو اس، پورشه 918 و مکلارن P1 را از خود بر جای گذاشت.

در صورتی که حالت رانندگی تسلا مدل S P100D را بر روی حالت Ludicrous قرار دهید در این صورت این خودرو در دستیابی به سرعت 48 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون سریعتر از هر خودروی دیگری عمل خواهد کرد و برای رسیدن به چنین سرعتی به تنها 0.87 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

برای مقایسه بد نیست بدانید که چنین زمانی در مقایسه با زمان پورشه 911 توربو اس به میزان 0.05 ثانیه سریعتر است. تسلا در مدت 1.3 ثانیه به سرعت 50 کیلومتر بر ساعت و در مدت 1.7 ثانیه به سرعت 80 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

با این حساب این خودرو موفق شده است تا زمان 400 متر یا همان یک چهارم مایل را نیز در مدت 10.5 ثانیه و با حداکثر سرعت 201 کیلومتر بر ساعت به ثبت برساند.

راز اصلی سریع بودن تسلا در شتاب گیری را باید در الکتروموتورهای قدرتمند آن جستجو کرد که نیروی خود را از یک باتری 100 کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی دریافت می کنند.

الکتروموتوری که به چرخ های جلو نیرو می رساند. دارای 259 اسب بخار قدرت و 375 نیوتون متر گشتاور است و الکتروموتور متصل شده به چرخ های عقبی نیز دارای 503 اسب بخار قدرت و 711 نیوتون متر گشتاور است.

سیستم لانچ کنترل تسلا نیز در نوع خود بسیار خاص است. این سیستم در فاصله ی بین شتابگیری ها اقدام به خنک کردم موتورها با استفاده از سیستم تهویه مطبوع خودرو می کند و همزمان کمی دمای باتری ها را نیز افزایش می دهد تا خودرو بتواند به بهترین عملکرد خود دست پیدا کند.

در خصوص اینکه آیا تسلا خودرویی سریعتر از این هم خواهد ساخت باید پاسخ داد که امکان چنین کاری وجود دارد اما ایلان ماسک گفته است که این شرکت فعلا به سراغ تولید باتری با ظرفیت بیش از 100 کیلووات ساعت نخواهد رفت. چنین سخنی به این معنا است که تسلا احتمالا برای مدت طولانی نخواهد توانست چنین عنوانی را برای خود حفظ کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان