ماهان شبکه ایرانیان

چیزی شبیه معجزه با تلقین ممکن می‌شود!

حالا دیگر قدرت تلقین بر کاهش درد محرز و مسلم شده است و کار به جایی رسیده که طاقت‌فرساترین درد دنیا یعنی درد زایمان را با تلقین کاهش می‌دهند و حتی از بین می‌برند. با بنیتا همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

چیزی شبیه معجزه با تلقین ممکن می‌شود!

 تلقین کردن از راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن بر بسیاری از مشکلات زندگی چیره شد اما بسیاری از افراد به تلقین و قدرت آن ایمان ندارند و تلقین را خرافه می‌دانند. این در حالی است که حتی بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که زنان با تلقین می‌توانند درد زایمان را تا حدود زیادی کم کنند. در این مطلب قصد داریم در مورد تلقین در هنگام زایمان و تاثیر آن بر ضمیر ناخودآگاه بگوییم.

دکتر مریم کاشانیان، مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، می‌گوید: «زن‌ها در هنگام زایمان تمرکز را بر روی درد می‌گذارند و به همین دلیل است که درد می‌کشند.»

وی می‌افزاید: «در کودکی مدام به دختران گفته می‌شود که درد زایمان بدترین درد و غیر قابل تحمل است. این گفته‌ها در ذهن پاک کودک شکل می‌گیرد به اندازه‌ای که به هنگام زایمان آن قدر به خود تلقین درد می‌کنند که درد زایمان چند برابر می‌شود.»

تلقین

Credit: Americanpregnancy

کاشانیان ادامه می‌دهد: «زنان در هنگام زایمان بیش از این که درد داشته باشند ترس دارند و این ترس باعث می‌شود که زنان نتوانند مقاومتی در برابر درد زایمان نشان بدهند و گمان می‌کنند که باید خود را برای تحمل دردی طاقت‌فرسا آماده کنند.»

این پزشک متخصص معتقد است: «نیمی از درد زایمان بر اثر تلقین به وجود می‌آید اما در عین حال هرگز نمی‌توان منکر درد ناشی از زایمان شد. با این همه، می‌توان درد زایمان را از طریق علم و دانش روز دنیا تا حدود زیادی کم کرد.»

او خاطرنشان می‌کند: «در هنگام زایمان به هزار و یک دلیل ممکن است درد به وجود بیاید و به همین دلیل است که تلاش‌هایی برای کم کردن درد زایمان در علم و دانش روز دنیا در حال انجام است.»

کاشانیان با اشاره به این که ممکن است نیمی از درد زایمان مربوط به تلقین زنان باردار باشد می‌افزاید: «نیمی دیگر از درد زایمان حقیقت دارد چون کشش صفاق (Stretching the peritoneum) بر اثر زایمان بر روی رحم ایجاد درد می‌کند و با انقباض شدن عضلات در هنگام زایمان اکسیژن کمتری به عضلات می‌رسد. به همین دلیل باعث می‌شود که فرد درد زیادی را تجربه کند اما این تنها یکی از هزاران دلیل درد زایمان است و هنوز علت دقیق درد زایمان مشخص نشده است.»

تلقین

Credit: Babycenter

به گفته‌ی این متخصص: «اصولا دو نوع زایمان انجام می‌گیرد؛ یک نوع زایمان دارویی است و نوع دیگر نوع غیردارویی. در نوع دارویی در هنگام زایمان پزشک قبل از به دنیا آوردن نوزاد به مادر آمپول‌های سر کننده تزریق می‌کند و یا این که از طریق استنشاق نوعی گاز سر کننده باعث می‌شود که زنان در هنگام زایمان درد بسیار کمتری تحمل کنند. در نوع دوم که نوع غیردارویی است پزشک از طریق صحبت کردن و روش‌های خاص به زنان تلقین می‌کند که می‌توانند درد را بدون هیچ‌گونه دارویی تحمل کنند. پزشکان همیشه نوع دوم یعنی زایمان غیردارویی را به زنان باردار توصیه می‌کنند زیرا داروهای تزریق شده علاوه بر درد دارای عوارض هستند که بعدها ممکن است برای زنان مشکل‌ساز شوند.»

این استاد دانشگاه همچنین می‌گوید: «راه‌های غیردارویی فراوانی برای کمتر کردن درد زایمان وجود دارد که یکی از این راه‌ها شنیدن نوای قر‌آن و موسیقی در هنگام زایمان زنان است. زنان با شنیدن این نواها بهتر می‌توانند درد زایمان را تحمل کنند زیرا این نواها باعث می‌شوند که زنان به خود تلقین کنند که می‌توانند از پس درد زایمان برآیند و دیگر این که شنیدن این نواها به زنان آرامش خاصی می‌بخشد و استرس‌های ناشی از درد زایمان را از زنان دور می‌کنند. آستانه‌ی درد زایمان در زنان بالا نمی‌رود مگر این که خود زنان در هنگام زایمان خونسردی خودشان را حفظ کنند و دیگر این که مدام به خود بگویند که می‌توانند از پس زایمان و درد ناچیز آن برآیند که البته در حقیقت درد بزرگی است.»

بارداری

Credit: BabyCentre

ممکن است در زندگی بارها کلمه‌ی تلقین را از استادان دانشگاه‌ها و یا سخنرانان انگیزشی شنیده باشید. ممکن است با خود بگویید که چرا این کلمه در زندگی شما از زبان افراد موفق مختلف گفته می‌شود و در واقع خود تلقین به چه معنا است؟

تلقین بسیار مفید است و به هیچ عنوان خرافه نیست. شاید با خود فکر کنید ما چگونه می‌توانیم با خیال راحت و مطمئن به شما بگوییم که تلقین یک حقیقت است؟ به این دلیل که دانشمندان بزرگی مانند انیشتین و نیوتون بارها در نوشته‌ها و کتاب‌های خود به قدرت تلقین و کاربرد مهم آن در زندگی ما انسان‌ها اشاره کرده‌اند. اما تنها دانشمندان بزرگ نیستند که به تلقین اعتقاد دارند بلکه تمامی پیامبران در طول تاریخ به ما آموخته‌اند که می‌توان با تلقین کردن به خواسته‌ها رسید. یعنی باور کنید تا به دست آورید.

تلقین کلمه‌ای ساده است اما این کلمه‌ی ساده به راحتی می‌تواند زندگی و آینده بسیاری از کودکان را دست خوش تغییرات عمده‌ای کند. این تغییر ممکن است ویران‌کننده هم باشد و یا سازنده. این کلمه ساده به قدری قدرتمند است که باهوش‌ترین روان‌شناسان نیز نمی‌توانند آن را از ضمیر ناخودآگاه انسان‌ها بیرون کنند.

تلقین

Credit: Howcast

تمامی انسان‌ها در روز ممکن است بارها جملاتی بشنوند که با قبول کردن آن‌ها ممکن است زندگی هر فردی را نابود کند. به همین دلیل است که روان‌شناسان تاکید دارند که در انتخاب دوست دقت کنیم زیرا کلماتی که از دهان یک انسان بیرون می‌آید می‌تواند بر زندگی هر فرد تاثیر به‌سزایی بگذارد. دوستی که ما را از خواسته‌های مهم زندگی‌ منع کند می‌تواند آینده شغلی و حتی خانواده‌ی ما را نابود کند.

فردی که همیشه کلمات منفی به کار می‌برد نه تنها خود او، بلکه زندگی دیگران را نیز تحت شعاع خود قرار می‌دهد زیرا می‌تواند با تلقین کردن به خود و شما مسیر زندگی شما را به طور کامل عوض کند. از طرف دیگر، انسان‌ها می‌توانند به کمک تلقین مثبت به خواسته‌های مهمی چون کم کردن وزن، پولدار شدن و برخورداری از سلامتی جسم و روح برسند زیرا اگر هر روز جمله‌ای را بارها با خود تکرار کنید ضمیر ناخودآگاه شما آن را می‌پذیرد و می‌توانید آن جمله را به عنوان حقیقت قبول کنید.

بارداری

Credit: Kidspot

ژوزف مورفی  یکی از بزرگان دنیای روان‌شناسی مثبت‌اندیشی است که به قدرت تلقین و مثبت‌اندیشی پی برد و به شکل حرفه‌ای با آن برخورد کرد. یکی از معروف‌ترین جملات مورفی در کتاب‌های او این است که شما اگر دروغی را هر روز به خودتان بگویید سرانجام یک روز آن را باور خواهید کرد! ممکن است ناعادلانه باشد اما این جمله حقیقت محض است. دلیل آن را می‌دانید؟ به این دلیل است که ضمیر ناخودآگاه انسان قدرت چندانی برای جنگیدن ندارد و با کمی تکرار و پافشاری می‌توانید خواسته‌ی خود را وارد ضمیر ناخودآگاه خود کنید و به سرعت می‌توانید با چشم خود تاثیرات آن را در اطراف‌تان ببینید.

اتفاقات خوشایند و ناخوشایندی که در دنیای پیرامون ما رخ می‌دهند همان‌هایی هستند که ما آن‌ها را باور کرده‌ایم و به تعبیری رخدادهای اطراف ما آیینه‌ای از ضمیر ناخودآگاه ما هستند. اگر می‌خواهید بدانید که اوضاع ضمیر ناخودآگاه شما در چه وضعیتی است بهتر است با دقت به اوضاع و شرایط زندگی‌تان بنگرید. اگر روز به روز در حال پولدار شدن هستید باورهای درآوردن پول در ضمیر ناخودآگاه شما قدرتمند است و برعکس آن نشان دهنده‌ی آن است که شما باورهای فقیرانه‌ای دارید که ضمیر ناخودآگاه شما آن را باور کرده است. اگر توانسته‌اید دوستان زیاد و خانواده شاد داشته باشید باورهای داشتن روابط خوب با دیگران در ضمیر ناخودآگاه شما تاثیر گذاشته است و باز برعکس آن نشان دهنده آن است که ضمیر ناخودآگاه شما در بر قراری ارتباط با دیگران بسیار ضعیف است.

بسیاری از افرادی که می‌خواهند از شر افکار منفی راحت شوند نمی‌دانند که ابتدا باید نقطه ضعف‌های خود را بشناسند و به این موضوع پی ببرند که برای تغییر در خود ابتدا باید با خود رو راست بود و بعد از آن باید ضمیر ناخودآگاه خود را از تلقین‌های مخرب پاک کنند. برای تغییر ابتدا قسمت‌هایی از زندگی‌تان را که نیاز به تغییر دارند را بر روی کاغذ بنویسید. تمام ویژگی‌های زندگی‌تان را بدون کم و کاست بنویسید و سپس تمام آن‌ها را خط بزنید و بعد از آن شرایط مورد دلخواه خود را توصیف کنید. هر روز روزی سه بار شرایط مورد پسند زندگی خود را تکرار کنید و ایده‌آل‌های خود را در ذهن‌تان ترسیم کنید. ضمیر ناخودآگاه انسان بسیار قوی و قدرتمند است تمام چیزهایی را که به آن وارد می‌کنیم روزی به واقعیت تبدیل می‌شوند. 

بسیاری از افراد بر این باورند که با زحمت و کار زیاد می‌توان پولدار شد اما این باور غلط است زیرا با کار و زحمت زیاد شما تنها خود را خسته می‌کنید. برای پولدار شدن ابتدا باید آن را باور کنید و پس از آن باید نحوه‌ی کار و زحمت خود را به شکل منطقی انجام دهید. فرد چاقی که می‌خواهد لاغر شود ابتدا باید وزن ایده‌آل خود را در ذهن ترسیم کند و پس از آن باید کاری کند تا ضمیر ناخودآگاه او به این باور برسد که وزن ایده‌آل او شرایط کنونی نیست. در این هنگام ضمیر ناخودآگاه فرد چاق را مجبور به رژیم و تحرک زیاد می‌کند. بدن فرد چاق به این موضوع پی می‌برد که باید برای راضی کردن ضمیر ناخودآگاه تمام تلاش خود را انجام دهد تا فرد چاق به فردی تبدیل شود که به وزن مورد نیاز خود رسیده است.

بارداری 

Credit: Nepoznato

منابع: taamolnews، babycenter، prevention

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان