ماهان شبکه ایرانیان

۱۲ پلیس بر اثر حمله طالبان در "هلمند افغانستان" کشته شدند

گروه طالبان شب گذشته با حمله به پاسگاه های نیروهای پلیس در شهرستان «ناوه» استان هلمند ۱۲ سرباز پلیس را کشته و ۹ تن دیگر را زخمی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، خبرگزاری پژواک افغانستان روز یکشنبه در بخش انگلیسی خود اعلام کرد که گروه طالبان با حملات هماهنگ شده در چندین پاسگاه در منطقه «نووا» شهرستان ناوه 12 پلیس را کشته و 9 تن دیگر را زخمی کردند.


حیات الله حیات، استاندار هلمند افغانستان این حمله طالبان تائید کرده اما گفته است که در این حمله 5 پلیس و 17 تن از طالبان کشته شده است.


قاری یوسف احمدی یکی از سخنگویان گروه طالبان نیز ادعا کرده است که در این حمله 15 سرباز پلیس کشته و شماری دیگر هم زخمی شده اند.


شهرستان ناوه هلمند که سال گذشته بدست طالبان سقوط کرد، پس از گذشت حدود 9 ماه، نظامیان افغان هفته گذشته توانستند در 4 نبرد نفس گیر آن را از گروه طالبان بازپس بگیرند.


گروه طالبان از ابتدای امسال بر حجم و شدت حملات خود به مناطق مختلف افغانستان و مراکز و نیروهای نظامی افزوده و برخی از شهرستان ها را به تصرف خود درآورده است، اما ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان در برخی از این شهرستان ها، آنان را وادار به عقب نشینی کرده اند و این مناطق را از آنان پس گرفته اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان