واتساپ از تعیین هویت دو مرحله ای بهره می‌برد

از این به بعد، پیام‌رسان واتساپ هم از سیستم تعیین هویت دو مرحله ای استفاده می‌کند.

واتساپ از تعیین هویت دو مرحله ای بهره می‌برد

واتساپ امروز اعلام کرد که استفاده از روش تعیین هویت دو مرحله‌ای را آغاز کرده است و تمامی کاربران اندروید، آی‌اواس و ویندوز این سرویس، می‌توانند از ویژگی یادشده بهره ببرند. اینکه در هر دستگاه از قابلیت مورد اشاره استفاده شود، کاملا به انتخاب کاربران خواهد بود. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، سیستم تعیین هویت دو مرحله‌ای باعث می‌شود یک لایه‌ی امنیتی اضافه برای ورود به حساب کاربری در اپلیکیشن ایجاد شود. واتساپ چندین ماه در حال کار روی این قابلیت بوده است. به‌منظور فعال کردن تعیین هویت دو مرحله‌ای در این اپلیکیشن، به مسیر Settings > Account > Two-step verification بروید و سپس آن را فعال کنید.

برای استفاده از اعتبارسنجی دو مرحله‌ای نیاز به یک کد عددی شش‌رقمی خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم برای تنظیم این کد از رمزی مثل 123456 یا 654321 استفاده نکنید و کدی به کار بگیرید که برای افراد دیگر به‌راحتی قابل حدس زدن نباشد. بهتر است یک کد قوی‌تر انتخاب کنید و آن را روی یک تکه کاغذ بنویسید تا در صورت فراموشی کد، بتوانید به حساب کاربری واتساپ خود دسترسی داشته باشید. البته واتساپ امکانی را فراهم کرده است که هنگام فعال‌سازی اعتبارسنجی دو مرحله‌ای، بتوان یک آدرس ایمیل ثبت کرد. در این شرایط اگر رمز را فراموش کنید، با ارسال یک ایمیل، تعیین هویت دو مرحله‌ای برای شما غیرفعال خواهد شد. با توجه به آنچه گفتیم، اگر ایمیلی مبنی بر غیرفعال کردن ویژگی یادشده دریافت کرده‌ و درخواست غیر فعال‌سازی را خودتان ثبت نکرده‌اید، به هیچ‌وجه روی لینک موجود در متن این ایمیل کلیک نکنید؛ چراکه احتمالا شخص دیگری قصد دارد به حساب کاربری واتساپ شما وارد شود.

استفاده از سیستم اعتبارسنجی دو مرحله‌ای باعث می‌شود برای هر بار ورود به حساب کاربری خود و تأیید ورود به واتساپ، نیاز به وارد کردن کد داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد سری به وب‌سایت رسمی واتساپ بزنید.

نظر شما در مورد اضافه شدن این قابلیت جدید به پیام‌رسان واتساپ چیست؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر