دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس ایران:

هنر و بهداشت دو روی سکه در طراحی لباس کودک و نوجوان هستند

دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس ایران گفت: انتخاب جنس و طرح مناسب برای پارچه، یکی از پایه های ورود به عرصه طراحی و تولید لباس کودک و نوجوان است.

هنر و بهداشت دو روی سکه در طراحی لباس کودک و نوجوان هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، صدیقه پاک بین، دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس ایران با تقدیر از اقدام کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در برپایی نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان گفت: توجه به این حوزه در همه جای جهان مرسوم است و خوشحالیم که در این مقطع و با توجه به رشد جمعیت کودک و نوجوان در کشورمان، این جشنواره با پیگیری های فراوان به مرحله برپایی رسیده و فراخوان آن منتشر شده است.

دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس ایران با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات جدی در حوزه لباس کودک و نوجوان، نبود لباس با پارچه مطلوب و قیمت مناسب در بازار داخلی است اظهار داشت: انتخاب جنس و طرح مناسب برای پارچه، یکی از پایه های ورود به عرصه طراحی و تولید لباس کودک و نوجوان است و توجه ویژه به این دو مهم در این دوره از جشنواره در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پاک بین افزود: انتخاب پارچه نخی، غیر قابل اشتعال و فاقد الیاف مصنوعی را باید در تولید لباس کودک و نوجوان جدی گرفت چرا که به گفته بسیاری از کارشناسان، هنر و بهداشت دو روی سکه در طراحی لباس کودک و نوجوان هستند و تأثیرات مستقیم روحی و جسمی بر روی فرزندانمان را به دنبال دارد.

دبیر انجمن طراحان پارچه و لباس ایران تصریح کرد: همه ما باید برای رفع نقاط ضعف موجود در عرصه لباس کودک و نوجوان تلاش و ترویج فرهنگ استفاده از پوشاک ایرانی را از سنین ابتدایی برای فرزندانمان لحاظ کنیم.

او در خاتمه با اشاره به برپایی مسابقه زنده در نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، از تمامی فعالان، دانشجویان و طراحان و تولیدکنندگان دعوت کرد که با شرکت در این رویداد، نقش خود را در بهبود شرایط حاکم بر بازار مد و لباس کودک و نوجوان ایرانی ایفا کنند.

 علاقه‌مندان می‌توانند متن کامل فراخوان نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان را در سایت رسمی بنیاد ملی مد و لباس کشور به نشانی www.iranmode.com مشاهده کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر