۱۶ نکته‌ که باعث داشتن داشتن ظاهری حرفه‌ای در محل کارتان می‌شود [قسمت اول]

امروزه موفقیت در بازار کاری که به شدت مدرن و رقابتی‌ست، به فاکتورهای زیادی نیاز دارد که یکی از آنها تاثیرگذاری بر مخاطب است. اگرچه بخشی از این تاثیرگذاری به توانایی‌های شما و نوع ارائه‌ی خدماتتان بستگی دارد، به هیچ عنوان نمی‌توان تاثیری که ظاهر شما در نگاه اول بر مخاطب خواهد گذاشت را ندیده گرفت.

16 نکته‌ که باعث داشتن داشتن ظاهری حرفه‌ای در محل کارتان می‌شود [قسمت اول]

شاید از شنیدن این جمله تعجب کنید، ولی باید بدانید که ظاهر شما در موفقیت شغلی‌تان کاملا موثر است. در حقیقت ظاهر شما در محل کار، تفسیری از میزان کارایی‌تان ارائه خواهد داد و با اینکه شاید رئیس یا ارباب رجوع شما حتی به این موضوع فکر نکنند که به خاطر نوع ‌پوشش‌تان توانایی‌های شما را از میزان واقعی آن کمتر به حساب بیاورند، ولی این اتفاقی است که در ناخوداگاه آنها رخ می‌دهد. در حقیقت داشتن ظاهری حرفه‌ای علاوه بر تاثیر مثبتی که بر اطرافیان خواهد گذاشت احترام آنها را نیز به همراه دارد.  

با توجه به اینکه لباس پوشیدن به شیوه‌ی غیر رسمی در محل کار به دلیل راحت‌تر بودن، هر روز محبوب‌تر و فراگیرتر می‌شود، فهمیدن اینکه واقعا نوع پوشش ما در این محل چگونه باید باشد اندکی مشکل است و بهتر است برای دانستن آن به نظر متخصصان در زمینه‌ی شغلی و آداب معاشرت نگاهی بیندازیم.

آگاهی یافتن از نوع لباس متناسب با نوع شغل‌تان

با اینکه اصول داشتن ظاهری حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف کاری تا حدود زیادی یکسان است، ولی مطمئنا نمی‌توان برای تمام اشکال شغلی یک لباس واحد را پیشنهاد داد، بنابراین باید به این نکته که در زمینه‌ی فعالیت شما چه نوع پوششی، پوشش مناسب به شمار می‌آید توجه کنید و اگر شرکتی که در آن مشغول به کار هستید یونیفورم مخصوصی  برای کارکنان تعریف کرده است حتما از آن استفاده کنید. البته در مجموع می‌توان پوشیدن کت و شلوارهایی در رنگ‌های متداولی مانند سرمه‌ای را بهترین انتخاب برای محل کار به شمار آورد.

 

کت و شلوار

 

ویژگی‌های لباس مورد استفاده

بزرگ یا کوچک بودن لباس در نظر بیننده جلوه‌ی خوبی نخواهد داشت، بنابراین به اندازه بودن هر چیزی که استفاده می‌کنید دقت کنید، از جمله لباس، کفش، کیف و دیگر اکسسوری‌ها. این مسئله بخصوص در مصاحبه‌های کاری بسیار مهم است. همچنین حتما از لباس‌هایی استفاده کنید که کاملا تمیز هستند و به خوبی اتو شده‌اند. بهتر است لباس‌هایی که که در محل کار می‌پوشید را از سایر لباس‌های خود جدا کنید تا در وضعیت بهتری باقی بمانند.

کت و شلوار

 

استفاده از عینک متناسب با فرم و انداز‌ه‌ی صورت

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از عینک به اشخاص ظاهری حرفه‌ای‌تر می‌دهد؛ ولی نباید فراموش کنید که استفاده از عینکی با اندازه‌ی مناسب صورتتان به اندازه‌ی انتخاب درست سایز لباس‌ها مهم است. مطمئن شوید که عینک‌ از روی بینی‌تان سر نمی‌خورد، زیرا قرار نیست تمام مدت در حال فیکس کردن آن باشید. این کار باعث از دست دادن تمرکز شما و اطرافیانتان بر روی کاری که به انجام آن مشغول هستید خواهد شد.

عینک 

استفاده نکردن از سیگار و آدامس

هرگز در دفتر کار خود سیگار نکشید و آدامس نجوید. هر دوی این کارها پرستیژ کاری شما را به شدت و به شکل منفی تحت تاثیر قرار خواهند داد.

 

به کیف‌ خود توجه کنید

درون کیف خود را همیشه مرتب نگاه دارید؛ بخصوص اگر کیف‌تان زیپ مجزایی برای جدا کردن وسایل شخصی‌تان از لوازم مربوط به محل کارتان ندارد. وقتی شما در کیف خود را باز می‌کنید نگاه دیگران به طور ناخوداگاه به سمت آن کشیده می‌شود و نامرتب بودن درون آن، شخصیتی غیر حرفه‌ای از شما ارائه خواهد داد. هنگامی که قصد دارید مدارک مهمی را با خود حمل کنید حتما از کیف‌هایی مانند ‌‌briefcase یا  portfolio، استفاده کنید.

کیف دستی

 

مدل ریش مناسب با چهره

شاید شما نیز از جمله‌ی کسانی باشید که به گذاشتن ریش بلند و انبوه علاقه دارند، ولی باید بدانید که قرار نیست این مدل ریش برای همه‌ی چهره‌ها مناسب باشد. ریش نیز مانند موی سر مدل‌های مختلفی دارد که هر کدام متناسب با یک فرم از صورت است. اگر می‌خواهید بدانید که چه مدلی از ریش یا سبیل مناسب چهره‌ی شماست، ساده‌ترین راه این است که ابتدا فرم صورت خود را از بین فرم‌های مختلف تعیین کنید و سپس به افرادی را که دارای این فرم صورت هستند و ریش یا سبیل دارند نگاه کنید و ببینید واقعا کدام مدل بر روی صورت آنها زیباتر است. اگر می‌خواهید ریش خود را بلند کنید و یا مدل آن را تغیر دهید بهتر است این کار را در طول تعطیلات و انجام دهید تا مانند نوجوانی که تازه وارد سن بلوغ شده به نظر نرسید.

کت شلوار مردانه

 

مرتب نگاه داشتن همیشگی ناخن‌ها

اگر محیط کاری شما به صورتی است که می‌توانید از کفش‌های جلو باز استفاده کنید، بسیار مهم است که ناخن‌های پای خود را همیشه مرتب نگاه دارید. قرار نیست که شما ناخن‌های نامرتب و نازیبای خود را در معرض دید دیگران بگذارید، بنابراین در صورت پوشیدن چنین کفش‌هایی حتما به ظاهر ناخن‌هایتان توجه کنید. اهمیت این موضوع در مورد ناخن‌های دستتان که همیشه در معرض دید هستند بیشتر نیز می‌شود. 

کفش 

از عطرهای تند استفاده نکنید

 اینکه شما بوی عطری را دوست داشته باشید تضمینی برای اینکه دیگران هم همین نظر را داشته باشند نیست. این عدم هم سلیقگی در مورد عطرهای تند  بیشتر ممکن است اتفاق بیفتد؛ بنابراین چنانچه قصد دارید در محل کارتان از عطر استفاده کنید، حتما در مورد آن از شخص دیگری که نظرش برایتان قابل اطمینان است سوال کنید.

 

منابع : businessinsider ، futureofworking

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان