کف نکنی رفیق!

بگو چه مویی داری تا بگوییم چه شامپویی   استفاده ازشامپو هم از نکات ریز و درشت است از جمله آن، تقسیم بندی استفاده آنها بر اساس جنس موی شماست

کف نکنی رفیق!

بگو چه مویی داری تا بگوییم چه شامپویی
 

استفاده ازشامپو هم از نکات ریز و درشت است از جمله آن، تقسیم بندی استفاده آنها بر اساس جنس موی شماست. به طور مثال اگر شما با داشتن موهای چرب از شامپوی معمولی استفاده کنید شستن یا نشستن آنها هیچ فرقی نخواهد داشت یا اگر موهایتان لخت است و از نرم کننده استفاده می کنید، قطعاً موهای شما پر از بارهای الکتریکی خواهند شد و حتی شاید به پوست سرتان هم آسیب برسد. بنابراین قبل از خرید شامپو حتما به جنس موهایتان توجه کنید تا از خریدتان راضی باشید. در ضمن توصیه های ما را هم فراموش نکنید.

اگر موهای خشک دارید
 

مطمئناً در این حالت شما نیاز دارید که موهای شما را نرم و خوش حالت کند. در این موقع باید از شامپوهای چرب که موادی مثل «کاد»، « قطران» و «لسیتین» دارند، استفاده شود. همچنین ترمیم کننده ها و مرطوب کننده های قوی مثل نرم کننده نارگیل (روغن نارگیل) با ترمیم قسمت های آسیب دیده و آب رسانی قوی موها را درخشان و خوش حالت می کنند.

اگر موهای چرب دارید
 

اگر از آن دسته افرادی هستید که موهایتان چرب است. نیاز به شامپو هایی با قدرت حل کنندگی مناسب دارید که بتوانید چربی ها را حل کند. برای اینکه قدرت شامپویتان را بالا ببرید، می توانید حتی چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. اگر از این راه خوشتان نمی آید، از شامپوهایی که پیشنهاد داده ایم استفاده کنید که چربی های اضافه موهای شما را حل می کنند. موهای معمولی شامپوی با PH بین 4/5 تا 6/7 نیاز دارد اما شما به دنبال شامپویی با PH بالاتر از 6/7 باشید یا ساده تر بگوییم، شامپوهایی که رویشان نوشته «مخصوص موهای چرب».

اگر موهای معمولی دارید
 

اگر موهای شما هیچ مشکلی ندارد و به اصطلاح معمولی است. یادتان باشد که با استفاده از شامپوی نا مناسب می تواند آن را مشکل دار کنید. اما استفاده از شامپو های پروتئینه ای مثل شامپو سبوس گندم که سرشار از پروتئین هیدرولیز شده گندم است باعث نرمی و شفافیت مو خواهد شد.

اگر موهای رنگ شده دارید
 

شستن موی رنگ شده با شامپویی که PH قلیایی دارد باعث کدر شدن مو و از بین رفتن رنگ آن می شود. این اتفاق به خصوص در موهای تازه رنگ شده شدید تر است. شستن موهای رنگ شده باید با شامپو هایی باشد که مخصوص موهای رنگ شده است. این شامپو که علامت Color enhancer یا Color revival دارند، به علت داشتن ترکیباتی خاص باعث افزایش جلوه رنگ مو می شوند.

اگر هر روز حمام می کنید
 

شامپو های حاوی ویتامین E را پیشنهاد می کنیم؛ شامپو هایی بسیار ملایم برای مصرف روزانه و بدون آسیب رساندن به مو که باعث ترمیم مو هم می شوند و لختی خاص به موهای شما می دهند.

اگر ریزش ارثی مو دارید
 

حتی اگر ریزش موهای شما جنبه ارثی هم داشته باشد شامپو های حاوی کافئین می توانند روند ریزش موهایتان را کم کنند. البته ما اصلاً قول نمی دهیم که سر شما با سر پدر بزرگ عزیزتان زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد اما می توانیم این قول را بدهیم که کمتر شبیه به ایشان خواهید شد.

اگر نیاز به تقویت دارید
 

تمام کسانی که از شامپوهای ویتامینه یا تقویت کننده استفاده می کنند، می دانند که وجود پانتنول در شامپو فوق العاده است. این ویتامین به عنوان حالت دهنده ونرم کننده در شامپوها، اسپری مو و حالت دهنده های مو زیاد مصرف می شود. در فراورده هایی که به منظور مراقبت از مو تولید می شوند، پانتنول میزان آب ساقه مو و در نتیجه الاستسیته آن را زیاد می کند. پانتنول می تواند از مناطق فاقد کوتیکول وارد ساقه مو شود و حالت پذیری، درخشش و نرمی مو را افزایش بدهد و از الکتریسیته ساکن آن بکاهد. با تمام این خواص مثبت، پانتنول تاثیری بر افزایش ضخامت مو به طور دائم ندارد. در واقع به علت جذب آب توسط این ویتامین مو ها قدری ضخیم تر به نظر می رسد که البته پس از مدتی از بین می رود.

اگر پوست سر شما حساس است
 

شامپو و نرم کننده های ملایمی مانند ترکیبات الوئه ورا را پیشنهاد می کنیم؛ مناسب ترین پیشنهاد برای کسانی که پوست سر حساسی دارند

اگر موی پرپشت می خواهید
 

این نوع شامپوها را معمولاً کسانی استفاده می کنند که تارهای موهایشان نازک و آسیب پذیر است. قدرت پاک کنندگی این شامپوها معمولاً از دیگر شامپوها کمتر است و موها را برای مدت طولانی حجیم و پرپشت نشان می دهند.
اگر می خواهید به وسیله نرم کننده خشکی و شکنندگی موهایتان را درمان کنید، اخیرا برای همه نوع مو ـ موهای معمولی، چرب باید چربی کم داشته یا بدون چربی باشد اما همیشه این طور نیست و این بسته به سلیقه و خاصیت موهای شما متغیر است.

اگر نرم کننده هم می خواهید
 

معمولاً شامپوهای زیادی با مارک های مختلفی در بازار هستند که این دو خصوصیت را با هم دراند و اصطلاحاً به آن شامپوهای یک درسه گفته می شود. این شامپوها در عین پاک کنندگی، نرم کننده مناسبی را هم دارند و از ساقه مو محافظت می کنند؛ به اضافه اینکه خاصیت ضد شوره هم دارند.

اگر موی موج دار دارید
 

شامپوی های مختلفی برای صاف کردن موهای موج دار در بازار وجود دارد؛ مثلا شامپو فیتوبراش نرم و لطیف کننده موهای زبر و مجعد است همراه با عسل اقاقیا 45 درصد اکلیل کوهی مناسب موهای وز و فردار.

تسکین دهنده های گیاهی برای موی سر
 

سر سبز درمانی
 

استفاده از مواد پروتئین و ویتامینه گیاهان برای ترمیم و تقویت موها از زمان قدیم مرسوم بوده، هر چند آن زمان مردم نمی توانستند پروتئین سبوس گندم یا پوست انار را به سرشان بزنند اما شما خیالتان راحت باشد که با وجود شامپوهای مختلف این مشکل لاینحل باقی نمانده و به تازگی شرکت سینره انواع و اقسام این شامپوها را وارد بازار کرده است. ولی این را که هر شامپوی گیاهی چه ویژگی ای دارد. در ادامه بخوانید

جین سینگ:
 

یک نوع گیاه هندی است که نظیرش در ایران وجود ندارد. این گیاه خاصیت تقویت کنندگی، ضدشوره و خارش و نرم کنندگی دارد و در حال حاضر شامپوی المازون از بقیه مرغوب تر است.

گل سر شور:
 

خود این ماده هنگام شستن کف نمی کند و بوی نامناسبی دارد اما استفاده از شامپوی گل سرشور که حاوی عصاره این گیاه است مشکلات این ماده را به طور کل از بین می برد. از جمله خصوصیات این شامپو، ضدشوره و خارش و نرم کننده بودن آن است.

هفت گیاه:
 

شامل ختمی، یونجه، رزماری، حنا، مورد، بابونه و گزنه است که عمده ترین ویژگی آن ویتامینه بودن تقویت کنندگی است و در ضمن خاصیت ضد خارش و ضد التهاب هم دارد.

انار:
 

حاوی ویتامین B5 و مخصوص موهای رنگ شده برای تثبیت رنگ مو

چای سبز:
 

رطوبت دهنده، ضد خشکی و ضد موخوره.

پرتقال:
 

مخصوص موهای چرب و حاوی ویتامین E و B5 برای شفافیت و شادابی مو.

سبوس برنج:
 

ضد ریزش مو و خارش سر

سیر:
 

مورد استفاده برای موهای معمولی

آلوئه ورا:
 

مرطوب، مخصوص موهای خشک و آسیب دیده، براق کننده، مقوی پیاز مو، ضد باکتری و قارچ، آرام بخش، ضد التهاب

جوانه گندم:
 

PH5،5 حاوی پروتئن حاوی پروتئین گندم ویتامین E، B5 مخصوص موهای خشک و آسیب دیده.

فلفل:
 

مخصوص موهای چرب، حالت دهنده مو.

نارگیل:
 

نرم کننده و تقویت کننده قوی موی سر و لطافت بخش مو.

آووکادو:
 

استحکام بخش موهای خشک و آسیب دیده است و موجب درخشندگی مو می شود.
منبع: هفته نامه همشهری جوان شماره 246
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر