چگونه بدون ناشی گری به گفتگویی ملحق شوید؟

سخنوری و فصاحت مطلوب هرکسی نیست ولی اگر شما از چنین نعمتی بهره‌مند شده‌اید حتماً موفق خواهید شد

چگونه بدون ناشی گری به گفتگویی ملحق شوید؟

سخنوری و فصاحت مطلوب هرکسی نیست ولی اگر شما از چنین نعمتی بهره‌مند شده‌اید حتماً موفق خواهید شد. این مقاله برای کسانی که ممکن است از این نعمت بی‌بهره باشند، راهنمای مختصر و مفیدی ارائه کرده است تا به شما کمک کند که به روش درست به گفتگویی ملحق شوید و آن را ادامه دهید.

در مورد خودتان احساس خوبی داشته باشید :

خودتان باشید

تنها فردی که ما می‌خواهیم در زندگی باشیم، خودمان هستیم. اگر ما نتوانیم خودمان را به خاطر کسی که هستیم دوست بداریم چگونه می‌توانیم از کسی دیگر انتظار داشته باشیم ما را دوست بدارد؟ پذیرفتن آنچه هستیم، دوست داشتن خودمان و پذیرفتن خصوصیات خود ما را از بازدارنده‌ها و محدودیت‌هایمان آزاد و رها می‌کند و به ما کمک می‌کند فرد مطمئن‌تری بشویم.

ژست بدن مناسب :

با یک لبخند شروع کنید

لبخند شما بهترین ذوب کننده‌ی یخ است؛ لبخند باشکوه خود را همراه با تکان سر به معنای توافق به افراد حاضر در گروه بدهید. پذیرا و واقعاً علاقمند به نظر برسید.

روش نزدیک شدن درست :

به هنگام ملحق شدن به یک مکالمه، نزدیک شدن درست کلید اولیه آن است. شاید مهم‌ترین عامل در نزدیک شدن به یک گروه میزان پذیرایی و باز بودن آن باشد. ژست بدن مطمئن در چنین مواردی نشانه‌هایی هستند که شما باید به دنبالش بگردید.

گروه بسته

اگر اعضای گروه به حالتی ایستاده‌اند که نوک انگشتانشان به سمت هم دیگر است و پشت آنها به شما است پس فقط در صورتی به آن گروه نزدیک شوید که کسی را در گروه می‌شناسید.
در گروهی که خیلی پذیرا به نظر نمی‌رسد، شما می‌توانید مکالمه را با فردی شروع کنید که خیلی به موضوع در حال جریان، علاقه ندارد و بدین ترتیب به آرامی راه خود را به گروه باز کنید. راه دیگر برای شروع صحبت با یکی از اعضای گروه هنگامی است که او از گروه دور است. توصیه می‌کنم که این کار را وقتی که فرد در مسیر خود به دستشویی است انجام ندهید.

گروه باز

در گروه باز برای افراد دیگر، اعضا فضای بیشتری به هم دیگر می‌دهند و معمولاً در حین صحبت‌های خود گاه گاهی به جمعیت نگاه می‌کنند. شما می‌توانید اتفاقی خود را به آنها معرفی کنید و یا با گفتن چنین چیزی "من نمی‌توانم کمک کنم اما متوجه شدم که شما در مورد . . . صحبت می‌کردید" به آنها ملحق شوید.

مشارکت کنید :

با توجه و دقت گوش دهید و نظرات خود را اگر دارید، در مورد موضوع بدهید. اگر شما سخنور خیلی خوبی نیستید، سوالات پایان باز زیادی بپرسید و به چیزهایی که مردم می‌گویند گوش دهید.

از موضوعات بحث برانگیز خودداری کنید

گفتگو را روشن نگه دارید و خیلی زود به عمق نروید و از مطرح کردن موضوعات بحث برانگیز خودداری بکنید.

به دیگران فرصت صحبت کردن بدهید

نباید فقط شما صحبت کنید و سعی کنید وقتی کس دیگری در حال صحبت است سخن او را قطع نکنید.

از صحبت کردن فقط با یک نفر در گروه خودداری بکنید

خود را فقط به یک نفر در گروه محدود نکنید. هم چنین برخوردهای چشمی متناوبی با اعضای گروه به هنگام صحبت داشته باشید.
اگر سکوت ناشیانه‌ای بر فضا حاکم شد با کمی شوخی و مزاح و یا با یادآوری بی‌لطافتی وضعیت، فضا را تغییر دهید و همگی با هم بخندید.

از نشان دادن خود و خودنمایی پرهیز کنید

خودتان باشید و خیلی سعی کنید بر دیگران تأثیر بگذارید
ما کاملاً درک می‌کنیم که چقدر ترسناک است وقتی شما مجبورید گام‌های اولیه را برای ملحق شدن به یک جمع بردارید. این نکات قطعاً کمک خواهند کرد؛ تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مطمئن باشید و تمرین کنید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان