رئیس دادگستری شهرستان دزفول به میزان خبر داد

راه‌اندازی سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی در شورای حل اختلاف دزفول

رئیس دادگستری شهرستان دزفول از راه‌اندازی سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی (CMS) در شورای حل اختلاف این شهرستان خبر داد.

محمدیار ممبینی در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از راه‌اندازی سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی (CMS) در شورای حل اختلاف این شهرستان خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر تمام پرونده‌ها در سیستم (CMS) ثبت و مراحل رسیدگی به پرونده تا زمان اجرای حکم قابل نظارت و مشاهده درسیستم است.

این مقام قضایی اضافه کرد: اصحاب دعوی در پرونده‌های قضایی نخست با مراجعه به سامانه ثنا، مراحل ثبت نام را انجام و درمراکز تعیین شده از سوی دادگستری و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مستقر در نقاط مختلف با ارائه کد ملی، نسبت به احراز شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی و سایر مشخصات هویتی خود اقدام و شناسه قضایی (رمز شخصی) را از طریق پیامک دریافت می‌کنند و با ارائه این شناسه و با مراجعه به سامانه ابلاغ همه اوراق مربوطه را مشاهده خواهند کرد.

رئیس دادگستری دزفول اظهار داشت: در قالب این طرح، اوراق قضایی مانند اخطاریه و احضاریه، به صورت الکترونیکی به 2 طرف پرونده ابلاغ می‌شود و به منظور دریافت الکترونیک اوراق قضایی برای طرفین پرونده، حساب کاربری قضایی تعریف و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ابلاغ الکترونیک فرصتی استثنایی برای قوه قضاییه است تا گام‌های اساسی را در توسعه این روند بردارد، ضمن اینکه با ابلاغ الکترونیک دیگر در بسیاری از موارد نیازی به بهره گیری از توان و ظرفیت انسانی نیروی انتظامی نداریم.

ممبینی در خصوص شیوه راه اندازی سیستم ابلاغ الکترونیک گفت: سامانه‌ای به نام ابلاغ طراحی شده است که تمامی ابلاغ‌ها از سامانه CMS به طور اتوماتیک به سامانه ابلاغ ارسال می‌شود و طرفین پرونده‌های قضایی به آن دسترسی دارند و می‌توانند با مراجعه به این سامانه ابلاغ خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: اقدامات اولیه برای راه اندازی سیستم مدیریت پرونده "cms" در مرکز شورای حل اختلاف این شهرستان انجام شده و شعب مستقر در مجتمع‌های شورا‌های حل اختلاف دزفول به شبکه دادگستری متصل و اقدامات اجرای کامل آن در تمامی مجتمع‌های شورا‌های حل اختلاف آغاز می‌شود.

رئیس دادگستری دزفول در ادامه با تقدیر از زحمات رئیس شورا‌های حل اختلاف استان در راه اندازی این سیستم اظهار داشت: راه اندازی سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی در شورای حل اختلاف این شهرستان مرهون زحمات، تلاش‌ها و حمایت‌های زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر