در نخستین روز جشنواره تئاتر رضوی؛

۴ نمایش به روی صحنه می رود/ خراسان شمالی میزبان مردم فرهنگ دوست

بجنورد- امروز دوشنبه و در آغازین روز اجرای نمایش های دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، چهار نمایش از استان های فارس، خوزستان، کرج و قم به روی صحنه می رود.

4 نمایش به روی صحنه می رود/ خراسان شمالی میزبان مردم فرهنگ دوست

خبرگزاری مهر _ گروه استان ها، محبوبه عبدی: مشعل دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی شب گذشته با برگزاری مراسم افتتاحیه در بجنورد روشن شد و امروز با اجرای چهار نمایش بر روی صحنه، فضای تئاتر خراسان شمالی بیش از پیش گرم تر می شود.

مجموعه تئاتر شهر بجنورد امروز دوشنبه میزبان مردم فرهنگ دوستی خواهد بود که برای تماشای چهار اثر نمایشی از استان های فارس، خوزستان، کرج و قم در سالن های گلشن و شمسِ این مجموعه حضور پیدا می کنند.

امسال هفتمین میزبانی خراسان شمالی از جشنواره سراسری تئاتر رضوی است.

«این ابر بارانی ست» عنوان نخستین نمایشی است که به نویسندگی و کارگردانی اصغر گروسی از شیراز طی دو اجرا در ساعت 9 و 11 صبح در پلاتوی شمس به روی صحنه می رود.

کارگردان این اثر به خبرنگار مهر می گوید: فیروزه بابا ملکی، آرش عسکرزاده و اشکان فرهادی در «این ابر بارانی ست» ایفای نقش می کنند.

امسال هفتمین میزبانی خراسان شمالی از جشنواره سراسری تئاتر رضوی است.گروسی درباره داستان این نمایش اظهار می کند: امیرعلی یقین دارد که اگر سی ام صفر به پابوس امام رضا علیه السلام برود شفا پیدا خواهد کرد و داستان حول این موضوع ادامه می یابد.

«چنار لاله» دیگر نمایشی است که با کارگردانی و نویسندگی مهدی آشوغ از اندیمشک، امروز ساعت 18 و 30 دقیقه و 20 و 30 دقیقه در پلاتوی شمس به اجرا در می آید.

کارگردان این اثر در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: در نمایش «چنار لاله» محسن خدادادی، محمد لهراسبی، سوسن بشرذرتی، مهنوش بلیان و شکوفه جودکی به عنوان بازیگر حضور دارند.

آشوغ تصریح می کند: مدت اجرای این نمایش 75 دقیقه و داستان آن درباره کرامات امامزاده شاهزاده احمد(ع) برادر امام رضا علیه السلام است.

همچنین تالار گلشن بجنورد صبح دوشنبه نمایش «اسماعیل» را بر روی صحنه خود دارد که به کارگردانی سینا شفیعی از کرج اجرا می شود.

این نمایش به مدت 75 دقیقه و در ساعت 9 و 11 صبح به روی صحنه می رود.

کارگردان نمایش «اسماعیل» در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: حمیدرضا معدن کن، سحرناز عباس زاده، مهناز میرزایی، هانیه بحیاتی فرد و نورانگیز فخیم زاده بازیگران این نمایش هستند.

شفیعی خلاصه ای از داستان نمایش را اینگونه بیان میکند: اسماعیل بیمار است و عبدالله پدرش که خادم امام رضاست، به خواهرش قول می دهد که طی دو ماه فرصت باقی مانده از عمر اسماعیل شفای او را بگیرد.

نمایش «باطل السحر» از قم، پایان بخش اجراهای روز اول جشنواره تئاتر رضوی است که عصر دوشنبه در ساعت18 و 30 دقیقه و 20 و 30 دقیقه بر روی صحنه تالار گلشن به اجرا خواهد رفت.

کارگردان این اثر درباره داستان «باطل السحر» به خبرنگار مهر می گوید: ناصرالدین شاه در جمع تصمیم خود برای سفر به مشهد مقدس و زیارت امام رضا علیه السلام را اعلام می کند، اما کابوس می بیند که در حرم رضوی ترور می شود.

محمدرضا شاه مردی می افزاید: این کابوس شاه را می ترساند و از طرفی لغو سفر می تواند هزینه های زیادی را از سوی مردم و درباریان برای شاه داشته باشد، شاه بر سر دو راهی عجیبی گرفتار شده که داستان نمایش را شکل می دهد.

وی از رحمان اسلامی، محمد امینی، علی اصغر تقی پور، مهناز رودساز، سعید سلطانی، احمد شریفی فرد، آرام شیخلو، سید میثم عابدینی، مرضیه فتخانی، شبنم قمری، زهره کمیجانی و مریم هادی اطهر به عنوان بازیگران این نمایش نام برد.

هشت اثر از استان های فارس، خوزستان، کرج، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قزوین در بخش صحنه ای این جشنواره به مرحله نهایی راه پیدا کرده اند.گفتنی است، خراسان شمالی، گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها، میزبان دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی از هشتم تا یازدهم مردادماه جاری است.

به گفته دبیر جشنواره تئاتر رضوی، هشت اثر از استان های فارس، خوزستان، کرج، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قزوین در بخش صحنه ای این جشنواره به مرحله نهایی راه پیدا کرده اند.

حسین فرخنده داوران نهایی این دوره از جشنواره را حسین مسافر آستانه، پیام دهکردی و دکتر سعید اسدی معرفی کرد.

وی می افزاید: برگزاری جلسات نقد و بررسی و مجالس نقل و کارگاه های آموزشی با حضور هنرمندانی از استان و نیز مهدی نصیری و آرش دادگر از جمله برنامه های جنبی جشنواره است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان