کولیوند در گفتگو با مهر:

بستن کابینه با نظر رهبری از اساس صحت ندارد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با بیان اینکه شایعه بستن کابینه با نظر رهبری از اساس صحت ندارد، گفت: نمی‌توان کاری کرد که فردا هر اتفاقی که افتاد، مسئولیت آن را به گردن نظام بیندازند.

بستن کابینه با نظر رهبری از اساس صحت ندارد

محمدجواد کولیوند در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به ادعای برخی جریان های سیاسی حامی دولت و القاء این مسئله که کابینه آینده با نظر رهبر  انقلاب بسته می شود، تصریح کرد: این مسئله از اساس صحت ندارد و تنها برخی وزارتخانه های حساس مانند اطلاعات، دفاع و کشور با مشورت و دریافت نظر رهبر انقلاب تعیین تکلیف می شوند.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب هیچ گاه دخالت و ورودی در انتخاب وزراء نداشته و ندارند، ادامه داد: این مسئله طبق قانون در حیطه اختیار مجلس است و مجلس حق دارد که اگر وزیری را متخصص، متعهد و جوان تشخیص داد به او رأی دهد و اگر تشخیص نداد، رأی ندهد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: جایگاه رهبری و نگاه ایشان به مسائل کلان کشور است و در رابطه با مسائلی مانند انتخاب وزراء، ورود نمی کنند؛ هرچند ممکن است درباره برخی وزارتخانه ها نظر ایشان و یا دفترشان گرفته شود اما به معنای آن نیست که فهرست کابینه به طور کامل با نظر ایشان ارائه می شود.

کولیوند اظهار داشت: نمی توان با این خط خبری کاری کرد که فردا هر اتفاقی که افتاد، مسئولیت آن را به گردن رهبری و نظام بیندازند.

وی افزود: قوا از یکدیگر مستقل هستند و رهبری مافوق آنها قرار دارد و اگر اختلافی میان آنها پیش بیاید ایشان برای حل اختلاف ورود می کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: کسانی که این خط خبری غلط را القاء می کنند بهتر است این مسائل را به سمت رئیس جمهور سوق دهند؛ چرا که رئیس جمهور فرد دوم کشور است و با رأی مردم انتخاب می شود، بنابراین باید وزرایی مناسب را انتخاب و به مجلس معرفی کند.

کولیوند خاطرنشان کرد: البته از زاویه های دیگری هم می توان به اهداف این خط خبری غلط اشاره کرد، ولی ما به دنبال آن نیستیم و به کسانی که چنین خطی را دنبال می کنند، توصیه می کنیم که پرهیز کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر