ماهان شبکه ایرانیان

در پی فروش موفق ۳۰۰۸، پژو عرضه ۵۰۰۸ را به تعویق انداخت

گروه خودروسازی پژو سیتروئن برای حفظ فروش موفق خودروی ۳۰۰۸، عرضه‌ی خودروی ۵۰۰۸ را به مدت دو ماه به تعویق انداخت.

در پی فروش موفق 3008، پژو عرضه 5008 را به تعویق انداخت

گروه خودروسازی پژو سیتروئن عرضه‌‌ی خودروی شاسی‌بلند 5008 را برای حفظ فروش موفق کراس‌اوور کامپکت 3008، به‌مدت دو ماه به تعویق انداخت. تولید مدل‌های یادشده تحت تاثیر وقوع آتش‌سوزی در واحد تولید یکی از تأمین‌کنندگان این گروه‌ خودروسازی به نام Recticel، در کشور جمهوری چک، قرار گرفته است. این حادثه ماه گذشته رخ داد و باعث توقف موقتی تولید پژو 2008 شد؛ خودرویی که چهارمین مدل پرفروش پژو در اروپا است.

سخن‌گوی پژو در گفتگویی با وب‌سایت Automotive News Europe در این رابطه اعلام کرد:

ما ترجیح دادیم با به‌تعویق‌انداختن عرضه‌ی 5008، پاسخ‌گوی تقاضای بالای به‌وجود‌آمده برای خودروی جدید 3008 باشیم.

از ماه اکتبر سال 2016، پژو 3008 به یکی از پنجاه خودروی پرفروش‌ اروپا بدل شد و در گزارش ماهانه‌ی فروشی که در ماه نوامبر منتشر شد، با فروش 9804 دستگاه، به جایگاه سی‌ و پنجم دست یافت؛ اما در ماه دسامبر با فروش 9317 دستگاه با یک پله سقوط به جایگاه سی‌ و ششم رسید، این آمار بر اساس گزارش موسسه‌ی JATO Dynamics، نسبت به ماه دسامبر سال 2015 حدود 77 درصد افزایش نشان می‌دهد.

خودروی پژو 5008 که پیش از این قرار بود اوایل فصل بهار عرضه شود؛ اکنون اواخر فصل بهار یا اوایل فصل تابستان از راه خواهد رسید. 5008 از لحاظ پیش‌فروش نیز موفق عمل کرده است. ماه گذشته گروه خودروسازی پژو سیتروئن اعلام کرد که 60 هزار سفارش برای خودروی شاسی‌بلند خود دریافت کرده است. این میزان پیش‌سفارش، حدود 70 درصد بهتر از اهداف پیش از عرضه‌ی خودروساز یادشده بوده است.

ایان فلچر، تحلیل‌گر موسسه‌ی IHS Automotive معتقد است یکی دیگر از عوامل دخیل در تصمیم گروه پژو سیتروئن مبنی بر به‌ تعویق‌ انداختن عرضه‌ی 5008 این است که حاشیه‌ی سود شاسی‌بلند یادشده به‌اندازه‌ی خودروی 3008 نیست. وی می‌گوید:

با توجه به آنکه برچسب قیمتی 5008 تنها کمی بالاتر از 3008 است، سود حاصل از این مدل نیز حاشیه‌ای خواهد بود. این موضوع به تمایل خریداران به صرف هزینه‌ی بیشتر برای خودرویی بستگی دارد که تنها کمی بزرگ‌تر است.

در حال حاضر تقاضا برای پژو 3008 بسیار بالا به‌ نظر می‌رسد و پژو باید به تولید بیشتر این خودرو نسبت به 5008 ادامه دهد. استفاده از قطعات برای خودرویی که هنوز به بازار وارد نشده است، نمی‌تواند چندان سودمند باشد. من اطمینان دارم این تصمیم پژو سیتروئن، در طولانی‌مدت به ضرر این گروه نخواهد بود؛ چرا که در حال حاضر طرح‌هایی برای جبران تولید در ادامه‌ی سال وجود دارد.

شرکت Recticel، پس از حادثه‌ی آتش‌سوزی در یکی از واحد‌های تولید خود در تاریخ 2 بهمن (22 ژانویه)، اعلام وضعیت اضطراری کرد. آن دسته از مشتریان شرکت یادشده که از این حادثه متضرر شده‌اند، عبارت هستند از: گروه خودروسازی پژو سیتروئن، رنو، دایملر، بی‌ام‌و و فولکس‌واگن. گروه پژو سیروئن در اثر این حادثه، ناگزیر به تعلیق تولید 3008 در واحد تولید خود در غرب فرانسه شده است.

شرکت Recticel در زمینه‌ی تولید اجزای داخل کابین خودرو مانند پنل‌های در و پنل‌ تجهیزات داشبورد فعالیت دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان