اهداف توسعه شخصیت

همه ما امیدها، آرزوها و اشتیاق‌هایی برای رسیدن به قله‌های موفقیت هستیم که آن می‌تواند در مدرسه، محل کار یا خانواده باشد

اهداف توسعه شخصیت

همه ما امیدها، آرزوها و اشتیاق‌هایی برای رسیدن به قله‌های موفقیت هستیم که آن می‌تواند در مدرسه، محل کار یا خانواده باشد. اهداف توسعه شخصیت برای انجام این کار استفاده می‌شود و به ما اجازه می‌دهد موفقیت و پیشرفت خود را بسنجیم.
هرکسی میل دارد به طرف جلو حرکت کند، برای خود اهدافی تعیین کند و به دنبال رشد خودش در تمام جنبه‌های زندگی باشد. زندگی به خودی خود می‌تواند چالش برانگیز و گاهی اوقات نیازهای اولیه بقا کمیاب شود. علاوه بر این، رقابت، فشار کاری و مسئولیت‌ها باید رسیدگی شوند. در مواجهه با این سناریو، بهبود شخصی، و رشد شخصی می‌توانند به پس زمینه منتقل شوند. یک راه برای برای مقابله با نیاز برای بهبود مستمر، توسعه و برنامه‌ریزی اهدافتان برای توسعه و رشد است.

خلاصه

توسعه شخصیت یک جنبه مهم در زندگی اشخاص است و یک تعهد بزرگ مادام العمر است. در سراسر جهان فرهنگ‌ها از زمان‌های بسیار قدیم اهمیت بسیاری به آن داده‌اند تا کودکان و جوانان را وارد جامعه کنند، و نقش‌ها و وظایف بامعنی به آن‌ها سپرده‌اند. دین، فلسفه و اخلاق همگی در برگیرنده روش‌هایی برای توسعه شخصیت و بهبود خود است. لیستی از چند منطقه که یک شخص می‌تواند اهدافی برای توسعه تعیین کند تهیه شده است. اگرچه این لیست کامل نیست، اما شامل مناطقی است که اشکیل دهنده بخش بزرگی از زندگی ما یعنی، بهبود خود، شغل، بهداشت، شیوه زندگی، خانواده، روابط، آموزش و پرورش، هنر و فرهنگ است.

بهبود خود

این منطقه‌ای است که رشد و بهبود مستمر امکان‌پذیر است. شما می‌توانید مجموعه‌ای از مهارت‌های خود را بهبود بخشید، چیز جدیدی داشته باشید، یا در نهایت کارهایی که قبلا به تعویق انداخته‌اید را انجام دهید. یکی از مثال‌های این امر توقف به تعویق انداختن و در نهایت زیباسازی باغ است.

شغل

این یکی از مهمترین مناطق برای تعیین کردن اهداف است. کار آن چیزی است که یک شخص بیشتر اوقات به آن مشغول است، هویت و عزت نفس یک شخص به جایی که وی کار می‌کند و کاری که انجام می‌دهد بستگی دارد. کار به سمت ارتقا، افزایش مسئولیت یا افزایش حقوق نمونه‌هایی از اهداف مربوط به شغل می‌باشند.

سلامتی

کار بر روی جنبه‌های سلامتی مانند کاهش وزن، افزایش استقامت یا تغذیه سالم ممکن است در ذهن شما باشد. کار صحیحی که باید انجام شود، انتخاب یکی به عنوان هدف برای خودتان و عمل کردن به آن است.

سبک زندگی

بسیاری از مردم به دنبال راه‌هایی برای بهبود سبک زندگی خود هستند، و شما به راحتی می‌توانید این کار را با تعیین یک هدف شخصی، مانند ثبت نام در یک باشگاه انجام دهید. راه دیگر شرکت در کلاس موسیقی یا درک هنر، حضور در یک کارگاه مجسمه‌سازی، برنامه‌ریزی برای تعطیلات معنی‌دار یا شرکت در یک فعالیت ورزشی جدید است.

خانواده

اهداف شخصی در رابطه با خانواده می‌تواند تعیین تاریخ برای ازدواج، داشتن فرزند، ملاقات اعضای خانواده که مدت زیادیست ندیده‌اید، ساماندهی خانواده دور هم و ... باشد.

روابط

تعیین اهداف شخصی برای روابط راه خوبی برای رسیدن به آن است، و به شما کمک می‌کند تا بر پیشرفت خود نظارت کنید. اهداف می‌تواند شامل پیدا کردن شخصی خاص، ثابت قدم شدن، تعیین تاریخ برای نامزدی و ... باشد.

تحصیلات

این یک منطقه کلیدی برای توسعه شخصی است، چون اغلب تعریف می‌کند که شما چه کسی هستید و کجا کار می‌کنید. ادامه و بهبود سطح تحصیلات برای شغل یا علاقه شخصی همیشه یک هدف خوب برای توسعه است. شما در نهایت می‌توانید در کلاس زبان خارجی که در مورد آن فکر می‌کردید شرکت کنید، یا کمی زمان صرف کنید تا تاریخ بخوانید یا مطالعاتی در مورد رنسانس داشته باشید. گزینه‌های دیگر می‌تواند شامل شرکت در دوره‌های پیشرفته در ناحیه کاری خود یا یک مدرک پیشرفته در زمینه مدیریت باشد.

هنر

هنر یکی از جنبه‌های مهم زندگی انسان است، و پتانسیل این را دارد تا رضایت زیادی برای شخصی به بار آورد. حضور در درس‌های هنر، در دست گرفتن آلات موسیقی یا حضور در یک کارگاه عملی می‌تواند آغازگر حضور شما در این ناحیه باشد.

فرهنگ

فرهنگ یک منطقه وسیع برای اکتشاف است و شما می‌توانید این را با یاد گرفتن غذاهای جدید، مسافرت، رفتن به یک حفاری باستان شناسی، یادگیری رقص‌های سنتی و ...انجام دهید.
همانطورکه در پاراگراف‌های بالا دیده می‌شود، تعیین اهداف شخصی تنها نیاز به چند گام اولیه دارد. یکی این است که با شناسایی یک ناحیه و ترتیب دادن یک هدف نمونه برای رشد شخصی در درون آن آغاز شود. گام بعدی این است که یک مرز زمانی در فعالیت قرا داده شود، اینطور که چه زمانی آغاز شود و چه مدت طول بکشد. گام بعدی این است که برنامه‌های توسعه تنظیم شود. هنگامی که هدفی تصمیم‌گیری می‌شود و مرزهای زمانی تنظیم می‌شود مساله ساده این است که برنامه‌ها به عمل تبدیل شوند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر