هفت روش جهت داشتن یک خواب خوب شبانه‌ی دور از خانه

خوابیدن به دور از خانه پدیده‌ی غیر معمولی نیست، هر چند بسیاری از ما این حقیقت را نادیده می‌گیرم که در بیرون از منزل به خوبی خانه به خواب نمی‌رویم

هفت روش جهت داشتن یک خواب خوب شبانه‌ی دور از خانه

خوابیدن به دور از خانه پدیده‌ی غیر معمولی نیست، هر چند بسیاری از ما این حقیقت را نادیده می‌گیرم که در بیرون از منزل به خوبی خانه به خواب نمی‌رویم. با وجود آنکه این مشکل، خیلی جدی نیست، اما نبایستی نادیده گرفته شود؛ داشتن خوابی عمیق و راحت جهت برخورداری از سلامتی ضروری است. طرق بسیاری وجود دارند که بتوان با بکار بردن آنها خواب خوب شبانه‌ای را بیرون از خانه داشته باشیم.
همه‌ی ما احتمالاً در مقاطعی از زندگی خود از خانه دور بوده‌ایم و این امر خوابیدن شبانه در جایی غیر از منزل را شامل می‌شود. بسیاری از افراد در خصوص کیفیت خواب در چنین مواقعی صحبت‌های متفاوتی می‌کنند. بسیاری از آنها اظهار می‌کنند که قادر به خواب نبوده، بعضی بهتر خوابیده‌اند و تعداد به طور قابل توجه کمی نیز عنوان می‌کنند که ابداً هیچ تفاوتی برایشان نداشته است. چنانچه به طور مرتب شبهایی را بیرون از خانه در شهر مختلفی خصوصاً به دلیل شغلتان، بگذرانید، بدن‌تان ممکن است به این تغییر ساعت روزانه عادت نماید. در واقع، اگر در یک هتل بخصوصی اقامت کنید، برای شما انطباق و وفق با محیط راحت‌تر خواهد بود و حتی می‌توانید اتاق راحتی به دور از آسانسور و سر و صدا، به دور از نور خیابان، با پرده‌هایی که اتاق را تاریک می‌سازند، درخواست نمایید. اما اگر چنین چیزی امکان ندارد، به خاطر داشته باشید که راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از طریق آنها خواب خوب شبانه‌ای را به دور از خانه داشته باشید.

اتاق را برای خود راحت و آرامش بخش سازید

  هشت روش جهت داشتن یک خواب خوب شبانه‌ی دور از خانه

از قبل بهترین اتاق هتل را رزرو نمایید

اگر به تعطیلات می‌روید، ممکن است قادر به خوابیدن به مدت چند شب نباشید. بنابراین، بهترین اتاق ممکنه را برای خود رزرو نمایید. اطمینان حاصل کنید که از هرگونه منشاء و منبع مخل آسایش، بدور باشد. اتاق به گونه‌ای باشد که احساس کنید در خانه‌ی خود بسر می‌برید. چنانچه بسر بردن در جایی دیگر موجب دلتنگی برای خانه‌ی خود می‌شود، اتاق دوست خود را کمی آشناتر و خودمانی‌تر مانند اتاق خواب خود کنید. این آشنا و خودمانی ساختن اتاق موجب آرامش روحی شده و شما را به خواب می‌برد.

تنظیم برنامه

  هشت روش جهت داشتن یک خواب خوب شبانه‌ی دور از خانه

برنامه‌ی شما بیرون از خانه بایستی همانند برنامه‌ی هرروزه‌ی شما باشد

عادات و برنامه‌ی روزانه‌‌ای که برای خود مقرر کرده‌اید را تغییر ندهید. اگر پیش از خوابیدن در خانه شیر نوشیده، دوش گرفته و یا کتاب می‌خوانید، همان کارها را نیز در بیرون از خانه انجام دهید. مغز همواره به دنبال روال عادی جهت بررسی وظائف و انجام عملکردهای روزانه می‌گردد. هرگونه اختلال در این روال عادی موجب گیجی مغز شده و به همین دلیل است که بایستی به همان برنامه‌ی همیشگی خود پایبند باشید ـ این امر به غلبه بر فوبیا و ترس قادر نبودن به خوابیدن در بیرون از خانه کمک خواهد کرد.

به همراه بردن وسایلی که کمک خوابتان محسوب می‌شوند

  هشت روش جهت داشتن یک خواب خوب شبانه‌ی دور از خانه
به همراه بردن بالش، چشم بند و گوشی صدا گیر خود از خانه به خوابیدن شما کمک خواهند کرد
مطمئن شوید که چشم بند، گوش گیر یا گوشی صدا گیر و بالش خود را بردارید. این کار نه تنها بهداشت خواب را ترویج می‌دهد، بلکه به شما احساس بودن در خانه را می‌بخشد. مغز نسبت به چیزهای آشنا مانند بو، لمس پارچه‌ی آشنا و غیره حساس بوده و آگاهی و هوشیاری دارد. در نتیجه، بایستی مغز خود را فریب داده تا بدین ترتیب خواب خوب و راحتی بیرون از خانه داشته باشید.

با خود چند وسیله‌ی سرگرمی به همراه داشته باشید


عطرها همیشه کمک کننده هستند

  هشت روش جهت داشتن یک خواب خوب شبانه‌ی دور از خانه

معطر ساختن محیط اطراف با عطر اسطوخودوس به خواب کمک می‌کند

در حالت ایده‌آل، عطرها به منظور آرامش روحی بکار برده می‌شوند و نه به جهت القاء خواب. با این حال، بوهای آشنا از اتاق‌تان ممکن است مغز را فریب داده و آن را به این باور برساند که در خارج از خانه بسر نبرده بلکه در اتاق خواب خود می‌باشید. بنابراین، عطر و بوی آشنایی مانند یک عطر آشنا، پودر صورت، و غیره را با خود همراه داشته باشید. و یا می‌توانید از همه بهتر اسطوخودوس را امتحان کنید. به طوریکه موجب آرامش ذهنی و روحی شما شده، اعصاب فرسوده‌ی شما را آرام ساخته و به افزایش فرکانس SWS (خواب موج آرام) ـ دوره‌ی خواب ترمیمی کمک می‌کند.

مصرف مواد غذایی خواب آور

  هشت روش جهت داشتن یک خواب خوب شبانه‌ی دور از خانه

نوشیدن چای بابونه موجب آرامش شما می‌شود

این یک توصیه‌ی تقریباً معمولی جهت چگونگی به خواب رفتن بیرون از خانه به حساب می‌آید و از شخصی به شخصی دیگر تفاوت می‌کند. هیچ تضمینی وجود ندارد که هر نوع ماده‌ی غذایی موجب خواب خوب شبانه‌ی شما شود. با این حال، مردم بر این عقیده‌اند که نوشیدن چای بابونه، چای نعناع، ریشه سنبل الطیب، شیر، و غیره، ممکن است به افزایش گلیسین، که به نوبه خود به عنوان آرام بخش خفیف اعصاب و القاء خواب عمل می‌کند، کمک نماید.

تکنیک‌های تمدد اعصاب‌ را امتحان کنید

  هشت روش جهت داشتن یک خواب خوب شبانه‌ی دور از خانه

مدیتیشن ذهن‌تان را آرام ساخته و به خواب رفتن شما کمک می‌کند

اگر نسبت به چیزهای ناآشنای اطراف خود، اضطراب، ترس، و هراس دارید، بایستی برخی تکنیک‌های تمدد اعصاب را امتحان کرده تا بر ترس قادر نبودن به خواب در بیرون از خانه غلبه نمایید. مدیتیشن، یوگا و غیره روشهای بسیار عالی بوده که به احتمال زیاد ذهن شما را آرام ساخته و از فکر بیش از اندازه شما را رها می‌سازند. مجدداً بایستی گفت که این روش پشتوانه‌ی علمی ندارد؛ کارشناسان صرفاً اعتقاد دارند که یک ذهن آرامش یافته منجر به داشتن خوابی بهتر خواهد شد.

اجتناب از وسایل الکترونیکی

  هشت روش جهت داشتن یک خواب خوب شبانه‌ی دور از خانه

یک ساعت پیش از خواب وسایل الکترونیکی را خاموش نمایید

بایستی حداقل یک ساعت پیش را خواب، از هرگونه اسباب الکترونیکی به دور باشید. بلافاصله پس از کار با لپ تاپ، گوش کردن به موسیقی، تماشای تلویزیون و یا صحبت با تلفن برای خواب اقدام نکنید. اگر هر یک از این کارها موجب آرامش و به خواب رفتن شما می‌شوند، پس این کار را انجام دهید، اما یک ساعت پیش از خواب آنها را متوقف سازید. بدین روش، بدن خسته شده و قسمتی از مغز نیز خسته می‌باشد و ممکن است بتوانید به خواب روید. با این وجود هرگز فراموش نکنید که هنگامی که بدن در خواب به سرمی‌برد، مغز همیشه فعال است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان