درام پرطرفدار کریستوفر نولان Christopher Nolan از جنگ جهانی دوم، «دانکرک» Dunkirk در دومین آخر هفتهی خود با 28.1 میلیون دلار فروش، فیلم جدید انیمیشنی خانوادگی «فیلم شکلک» Emoji Movie را کنار زد و برندهی باکس آفیس این آخر هفته شد.
«دانکرک» با افت 44 درصدی، از مرز 100 میلیون دلار فروش داخلی گذشته و یکشنبه را با مجموع 102.8 میلیون دلار فروش بلیت به پایان رساند. در خارج از آمریکا این فیلم در 62 مارکت 45.6 میلیون دلار فروش داشت که جمع کلی فروش خارجی آن را به 131.3 میلیون دلار و جمع کلی فروش جهانی را به 234.1 میلیون دلار رساند (ازجمله فروش خوب 40.1 میلیون دلاری از سالنهای آیمکس Imax). جمع فروش «دانکرک» در انگلستان 35.4 میلیون دلار است که از جمع کلی فروش «تکتیرانداز آمریکایی» American Sniper کلینت ایستوود Clint Eastwood و آخرین فیلم نولان Nolan، «میان ستارهای» Interstellar، بیشتر بود. «دانکرک» به فروش خوب خود در آسیا هم ادامه میدهد، درحالیکه در کرهی جنوبی که در آن این فیلمساز طرفداران فراوانی دارد، 16.7 میلیون دلار به چنگ آورده است.«فیلم شکلک» Emoji Movie از سونی انیمیتد پیکچرز Sony Animated Pictures، از پس بازخوردهای تضعیفکننده و امتیاز نهچندان دلچسب B در سینمااسکور برآمد و 25.7 میلیون دلار فروش داشت. جاش گرینستاین، مدیر تبلیغات و پخش جهانی سونی، گفت: “ما خوشحالیم که مخاطبان با ما صحبت کرده و از «فیلم شکلک» استقبال کردهاند.”
سونی میگوید این فیلم پیروزی بزرگی بهحساب میآید چراکه بودجهی ساخت آن 50 میلیون دلار بوده است که برای یک فیلم استودیویی بزرگ، هزینهی کمی محسوب میشود. در ابتدای امسال انیمیشن دریمورکس Dreamworks به نام «کاپیتان زیرشلواری: اولین فیلم حماسی» Captain Underpants: The First Epic Movie که پس از برونسپاری انیمیشن هزینهای بالغبر 38 میلیون دلار داشت، با 24 میلیون دلار فروش اکران شد.این فیلم که دربارهی شکلکهایی است که امروزه در پیامهای متنی یا شبکههای اجتماعی بهوفور مورداستفاده قرار میگیرد، ساختهشده است و شخصیت اصلی آن جینی Gene (با صداپیشگی تی. جی. میلر T.J. Miller) برخلاف سایر شهروندان سرزمین تکستپولیس Textpolis، حالتهای مختلفی دارد. او و دوستانش بهقصد تبدیلشدن به یک شکلک معمولی، سفری ماجراجویانه را به هدف یافتن کدی که این مشکل را حل خواهد کرد، شروع میکنند و خود را در ماجرایی مییابند که در آن برای نجات دنیا میجنگند. صداپیشگان این اثر شامل جیمز کوردن James Corden، آنا فاریس Anna Faris، مایا رودولف Maya Rudolph، استیون رایت Steven Wright، جنیفر کولیج Jennifer Coolidge، جیک تی. آستین Jake T. Austin، کریستینا آگیلرا Christina Aguilera، سوفیا ورگارا Sofia Vergara و پاتریک استوارت Patrick Stewart است.اکران دیگر این آخر هفته در داخل آمریکا، فیلم اکشن شارلیز ترون Charlize Theron به نام «بلوند اتمی» Atomic Blonde است که 18.6 میلیون دلار فروش برای فوکس فیچرز Focus Features از یونیورسال Universal و سیرا افینیتی Sierra/Affinity به همراه داشت. این فیلم در کل دنیا از اولین دستهی مار کتهای خود 5.9 میلیون دلار به دست آورد، ازجمله روسیه که در آن سیرا مسئولیت پخش را عهدهدار است. یونیورسال بسیاری از تبلیغات خود را در سطح جهان از طریق فوکس انجام داده است.
دیوید لیچ David Leitch (کارگردان «جان ویک» John Wick) «بلوند اتمی» را کارگردانی کرد. این فیلم بر اساس یک رمان گرافیکی به نام «سردترین شهر» The Coldest City است و به داستان یک جاسوس امآی 6 در روزهای پایانی دیوار برلین میپردازد. جیمز مکآووی James McAvoy جان گودمن John Goodman، تیل شوایگر Til Schweiger، ادی مارسن Eddie Marsan، سوفیا بوتلا Sofia Boutella و توبی جونز Toby Jones از سایر بازیگران این فیلم هستند که با هزینهی ساخت 30 میلیون دلار، مانند «فیلم شکلک»، امتیاز B از سینمااسکور دریافت کرد.لیزا بونل، مدیر پخش فوکس، با توجه به اینکه «بلوند اتمی» یکی از بهترین اکرانهای فوکس فیچرز است گفت:
این فیلم ریسکهای زیادی کرده است. دیوید اکشن را به مرحلهی بالاتری برده است و شارلیز ترون در کمال ناباوری مانند مردان بهحساب همه میرسد. این یک فیلم اغراقشده، جسورانه و هوسانگیز است و به همین خاطر است که فوکس وارد آن شده است.
«بلوند اتمی» در جایگاه چهارم و پس از کمدی مثبت 17 سال «سفر دختران» Girls Trip قرار گرفت که تنها 36 درصد افت داشت و در دومین آخر هفتهی خود با 20.1 میلیون دلار فروش داخل آمریکا به جمع کلی فروش داخلی 65.5 میلیون دلار رسید. «سفر دختران» Girls Trip تا الآن موفقترین فیلم بلند کمدی امسال بوده است.در میان عناوین برجستهی دیگر، «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» Spider-Man: Homecoming سونی و مارول Marvel در چهارمین آخر هفتهی خود به جمع فروش داخل آمریکا 278 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 633.8 میلیون دلار رسید، درحالیکه «من نفرتانگیز 3» Despicable Me 3 از مرز 800 میلیون دلار جهانی عبور کرد.
در میان سایر فیلمهای هفتههای قبل، خبرهای بد برای «والرین و شهر هزار سیاره» Valerian and the City of a Thousand Planets لوک بسون Luc Besson ادامه داشت و با 60 درصد افت و فروش 6.8 میلیون دلاری به جمع فروش 10 روزهی 30.6 میلیون دلار رسید.در باکس آفیس اختصاصی خبر خاصی نبود و تنها دو عنوان «دیترویت» Detroit، درامی از کاترین بیگلو Kathryn Bigelow و مستندی دربارهی تغییر اقلیم و ال گور Al Gore به نام «یک عاقبت ناخوشایند» An Inconvenient Sequel: Truth to Power در سالنهایی منتخب اکران شدند.
اولین نمایش «دیترویت» توسط آناپرنا پیکچرز Annapurna Pictures مگان الیسون Megan Ellison تبلیغ و پخش شد که فروش خوب 365، 000 دلاری از 20 سالن سینما و میانگین فروش 18، 273 دلار از هر سالن را یک هفته پیش از اکران عمومی آن در داخل آمریکا، داشت که آزمون بزرگی برای این فیلم خواهد بود. این فیلم در 10 مارکت ازجمله نیویورک، لوسآنجلس، دیترویت، شیکاگو، سانفرانسیسکو، آتلانتا و واشنگتن دی. سی. به نمایش درآمد.«دیترویت» بر اساس فیلمنامهای از مارک بول Mark Boal، شورش 50 سال پیش این شهر را بازگو میکند که در آن هفت مرد سیاهپوست و دو زن سفیدپوست کشته شدند. جان بویگا John Boyega، ویل پولتر Will Poulter، آلگی اسمیت Algee Smith، جیسون میچل Jason Mitchell، جان کرازینسکی John Krasinski و آنتونی مکی Anthony Mackie در این درام 40 میلیون دلاری که هزینهی ساخت آن را آناپرنا Annapurna بر عهده داشته، بازی میکنند. اریک لومیز، مدیر پخش آناپرنا، با توجه به اینکه 32 درصد تماشاگران آفریقایی-آمریکاییتبار و 42 درصد سفیدپوست بودند گفت: “این فیلم برای همه است. وقتی به کاری که بیگلو Bigelow انجام داد نگاه میکنم، چیزی مانند آن در بازار فیلم نمیبینم.”
«یک عاقبت ناخوشایند» از پارامونت Paramount و پارتیسیپنت مدیا Participant Media از چهار سالن سینما در نیویورک و لوسآنجلس 000 130، دلار فروش داشت که با میانگین 32، 500 دلار از هر سالن، عدد خوبی برای یک مستند است، حتی اگر در مقایسه با «یک حقیقت ناراحتکننده» An Inconvenient Truth 11 سال پیش که میانگین 70، 332 دلار از هر سالن داشت، کمتر باشد. «یک عاقبت ناخوشایند» میخواهد بهآرامی گسترش پیدا کند. این فیلم آخر هفتهی بعد در مجموعاً 100 سالن سینما به نمایش درخواهد آمد.
مگان کالیگان، مدیر پخش پارامونت، گفت: “ما میخواستیم زمان بیشتری صرف کنیم.”در قسمتهای دیگر باکس آفیس اختصاصی درام-کمدی «خرس بریگزبی» Brigsby Bear سونی پیکچرز کلاسیک Sony Pictures Classics به کارگردانی دیو مککری Dave McCary در سه سالن سینما در نیویورک و لوسآنجلس با 45، 060 دلار فروش و میانگین 15،020 دلار برای هر سالن، اکران شد.
Post Views:
6