یازده گام برای شاد بودن در محیط کار- بخش دوم

در بخش اول این گزارش، سه نکته برای آن‌که در محیط کارتان شادی بیشتری حس کنید به شما یادآوری شدیم. در این بخش ۳ نکته دیگر برطبق توصیه‌های رائو سریکومار، نویسنده «شادی در محیط کار» به شما ارائه می‌شود و در نهایت ۵ نکته پایانی را می‌توانید در بخش سوم و پایانی این گزارش مطالعه کنید:

 محیط کار شاد

در بخش اول این گزارش، سه نکته برای آن‌که در محیط کارتان شادی بیشتری حس کنید به شما یادآوری شدیم. در این بخش 3 نکته دیگر برطبق توصیه‌های رائو سریکومار، نویسنده «شادی در محیط کار» به شما ارائه می‌شود و در نهایت 5 نکته پایانی را می‌توانید در بخش سوم و پایانی این گزارش مطالعه کنید:

محیط کاری آرام

وقت‌تان را برای حسودی کردن تلف نکنید

رائو در این رابطه گفته:« وقتی حسودی می‌کنید، در واقع در حال القای این هستید که دنیا محدود است. در آن فضای زیادی برای موفقیت من وجود ندارد. به جای این حرف‌ها، شاد باشید. چون هر اتفاقی که برای بقیه رخ می‌دهد، برای شما در موقعیت شغلی فعلی یا در شرکت دیگری رخ خواهد داد.»

شور وعشق را در خودتان بجوئید و نه در کارتان

مطمئنا شما می‌توانید درمورد کاری رویایی که پول خوبی به شما بدهند و به شما اجازه بدهند که کارهای اجتماعی انجام دهید و با افراد خیلی دوست داشتنی و باحال همکار باشید و بتوانید به موقع شرکت را ترک کنید، رویاپردازی‌های زیادی انجام می‌دهید. ولی رائو به شما هشدار می‌دهد که در جستجوی یک موقعیت شغلی ایده آل و یا حتی فکر کردن به این‌که چنین موقعیتی وجود دارد یا نه، نباشید. او معتقد است که بهتر است به این فکر کنید که چطور می‌توانید شرایط فعلی تان را مطلوب تر کنید. به عنوان مثال، به جای آن‌که خودتان را در پست یک مدیر منابع انسانی در بانک ببینید ، سعی کنید تا کسی باشید که به سایر کارمندان بانک کمک می‌کند تا منابع لازم را برای خانواده‌های‌شان فراهم کنند، از سودهای‌شان نهایت بهره را برده و برای آینده پول پس انداز کنند.

محیط کار سالم

افراد را به چشم ماشین نبینید

رائو در این رابطه می‌گوید:« خیلی وقت‌ها ما افراد را به خاطر کارهایی که می‌توانند برای ما انجام دهند ارزیابی می‌کنیم. به عنوان مثال با فلان فرد در شرکت به خاطر کارهایی که می‌تواند برای‌مان انجام دهد، خیلی مهربان هستیم.» اما افراد را به خاطر نقش‌هایی که در زندگی شما ایفا می‌کنند، مرتبط نکنید. آنها را به چشم انسان ببینید. رائو ادامه می‌دهد:« به آنها کمک کنید. چون ما در دنیا هستیم که این‌گونه باشیم و اینگونه رفتار کنیم.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر