۷ راز پوشش مردانه برای تابستان داغ امسال

این روزها در تهران و خیلی از شهرهای ایران، هوا خیلی اوقات بیش از ۴۰ درجه می‌شود و این موضوع برای ما عادی شده است. به همین خاطر بنیتا مجموعه‌ای از ترفند‌ها را برای شما جمع‌آوری کرده است تا بتوانید از این هوای گرم جان سالم بدر ببرید.

این روزها در تهران و خیلی از شهرهای ایران، هوا خیلی اوقات بیش از 40 درجه می‌شود و این موضوع برای ما عادی شده است. به همین خاطر بنیتا مجموعه‌ای از ترفند‌ها را برای شما جمع‌آوری کرده است تا بتوانید از این هوای گرم جان سالم بدر ببرید.

همه ما می‌دانیم وقتی هوا گرم می‌شود اینکه بخواهیم پوشش مناسبی هم داشته باشیم و همچنان خوش‌ تیپ به نظر بیاییم، کار سختی است.

در مطلب امروز به شما نشان خواهیم داد که برخلاف اینکه دمای هوا چه اندازه‌ای باشد، همچنان ظاهر شیکی را داشته باشید.

ترفند 1: از کلاه و دستمال سر استفاده کنید

در رابطه با پوشیدن کلاه در تابستان برای خنک شدن 2 نظریه وجود دارد. مخالفان معتقدند که کلاه باعث می‌شود تا گرما درون فضای سرتان حبس شود و بیش‌تر عرق کنید.

اما در طرف دیگر افرادی که موافق پوشیدن کلاه هستند می‌گویند که کلاه برروی سر و صورت سایه ایجاد می‌کند. این مهم است که بدانیم اشعه خورشید هم گرما را انتقال می‌دهد و البته خیلی هم واضح است که اشیائی که در سایه قرار دارند خنک‌تر هستند. من خودم هم طرفدار پوشیدن یک کلاه لبه‌دار در تابستان هستم. پیشنهاد من پوشیدن کلاهی از جنس سبک که بتواند گرمای حبس زیر کلاه را به بیرون انتقال بدهد.

گزینه دیگر استفاده از دستما‌ل‌های سر است که یک انتخاب جذاب برای شمایی است که قصد دارید با خانواده بیرون بروید.

استفاده از دستمال سر فقط برای موقعیت‌های معمولی به کار می‌آید و برای محیط‌های اداری با کت و شلوار توصیه نمی‌شود.

ترفند 2: سراغ یک پارچه کاربردی بروید

خیلی مهم است که لباس شما از پارچه‌ای درست شده باشد که برای مبارزه با گرما طراحی شده باشد. این نوع پارچه‌ها باید خصوصیات زیر را داشته باشند:

سبک وزن-نباید آنچنان ضخیم و سنگین باشند که نتوانید آنها را تکان بدهید.

هوا را از خود عبور بدهند-بافت این نوع پارچه‌ها اجازه تنفس به پوست را می‌دهند.

جاذب رطوبت باشند-پارچه‌های ترکیبی طراحی شدند تا اجازه رسیدن رطوبت به پوست را نمی‌دهند.

پارچه‌هایی که در ماه‌های گرم سال استفاده می‌شوند:

پنبه‌ای: سبک و با تهویه مناسب مخصوصاً در پیراهن و تی‌شرت‌های آستین کوتاه

کتان: سبک وزن و با تهویه مناسب که رطوبت را در خودش نگاه نمی‌دارد. (به سرعت خشک می‌شود) و عموماً یکی از خنک‌ترین انتخاب‌هاست.

ترکیبات مصنوعی

این پارچه‌ها را می‌توانید بدون دردسر با تیپ‌های مختلف خود ست کنید. شما می‌توانید هم خوش‌پوش باشید و هم اینکه خنک شوید.

ترفند 3: شلوارک مناسب را انتخاب کنید

استفاده از شلوارک‌ها در طول تابستان امری کاملاً بدیهی است. به خاطر کوتاه بودن پاچه شلوارک‌ها انتقال گرما به راحتی صورت می‌گیرد. اما به هر حال یک سری ملاحظات در انتخاب آنها باید مد‌نظر باشد.

از شلوارک‌های حجیم استفاده نکنید - چنین شلوارک‌هایی معمولاً از پارچه‌های سنگین‌تری هم استفاده می‌کنند. پارچه سنگین‌تر یعنی وزن بیشتر.

شلوارک‌های مسافرتی ممنوع - این شلوارک‌ها شاید به خاطر جیب‌های زیادشان انتخاب خوبی به نظر بیایند، اما وقتی به جیب اضافه نیاز ندارید خوب آنها را نخرید! این شلوارک‌ها تا 8 عدد جیب هم می‌توانند داشته باشند. وقتی فضای زیادی در اختیار داشته باشید وسوسه می‌شوید تا وسایل زیادی را هم درون آنها قرار بدهید که این یعنی وزن بیشتر.

راحتی - از شلوارکی استفاده کنید که جنسش مناسب تابستان باشد. یادتان باشد منظورم از راحتی این نیست که شل و ول باشد.

ترفند 4: شلوار‌های سبک در مقابل شلوار جین

دوباره می‌خواهیم در مورد پارچه صحبت بکنیم.

شلوار جین زمخت، سرسخت و البته ضخیم است. همه این‌ها شلوار جین را به گزینه خوبی برای تجمع گرما در اطراف پاهای شما تبدیل می‌‌کند. همه اینها باعث می‌شود تا یک جهنم در اطراف پاهای شما ایجاد شود.

برای رهایی از این مشکل از شلوارهای سبک وزن‌تر استفاده کنید. این پارچه‌ها تهویه مناسبی دارند و راحت هستند. پارچه بهتر همچنین باعث افزایش انعطاف شما می‌شود.

البته شلوارهای جین و ترکیبی وجود دارند که ادعا می‌کنند با گرمای تابستان مقابله می‌کنند اما آنها قابل مقایسه با پنبه و ترکیبات پنبه‌ای نیستند.

در ماه‌های تابستان تعداد زیاد انتخاب‌هایی که طراحان به شما پیشنهاد می‌دهند، دست شما را باز خواهد گذاشت.

ترفند 5: در هوای گرم دکمه‌ها را باز کنید

ایده‌آل این است که شما پیراهن آستین کوتاه استفاده کنید اما ممکن است این کار چندان عملی نباشد. شما ممکن است سرکار بروید و پوشیدن پیراهن آستین کوتاه مناسب نباشد یا به مراسمی بروید که این کار صورت خوشی نداشته باشد.

وقتی چنین اتفاقی می‌افتد شما باید پیراهنی را انتخاب کنید که هم کاربردی باشد و هم اینکه شیک به نظر بیاید. بهترین انتخاب استفاده از لباس‌های سبک است که بتواند تهویه مناسبی داشته باشد. 

یک پیراهن آستین بلند سنگین فقط گرما را در بدن تمرکز می‌دهد و باعث عرق کردن بیشتر می‌شود.

یادتان باشد هدف اینجا حفظ خوش‌پوشی و در عین حال خنک شدن است. پیراهن باید کاملاً اندازه باشد و ساختار مناسبی هم داشته باشد. این باید اولویت اول شما باشد.

ترفند 6: جوراب ساق کوتاه نپوشید

این نوع جوراب‌ها را به خاطر ظاهر خنده‌دار و البته بحث‌برانگیزشان می‌شناسیم. همین موضوع در مورد سبک پوشش این جوراب‌ها هم صدق می‌کند. وقتی شلوار کتان یا پنبه‌ای خود را پوشیده‌اید خیلی عادی است که گاهی دمپای شلوار را بالا بدهید و اینجاست که قوزک پاهای شما نمایان می‌شود. 

این ظاهر مطمئناً برای دفتر کار مناسب نیست و بدرد یک قرار تفریحی می‌خورد. اینجا جایی است که بعضی‌ها معتقدند بهتر است از هیچ جورابی استفاده نکنند.

جوراب برای پاهای شما مهم هستند چرا پاهای شما را خشک نگه می‌دارند. عرق پاهای شما نتیجه لخت بودن پا در کفش است که سبب ایجاد قارچ در پا می‌شود. پس سعی کنید حتماً از جوراب‌هایی که قوزک پاهای شما را پوشش بدهند استفاده کنید.

ترفند 7: قبل از اینکه بیرون بروید حتماً یک دوش آب سرد بگیرید و البته بیشتر

اینجا زمانی است که همه چیز جالب می‌شود. بدن هر فرد شرایط خاص خود را دارد و شما باید نوع عملکرد بدن خود را بدانید. لباس‌ها به شما کمک می‌کنند تا خنک باقی بمانید اما راه‌های دیگری هم برای خنک شدن وجود دارد.

زیرپوش نپوشید - هر چقدر لایه بیشتری بپوشید گرمای بیشتری هم جمع خواهید کرد. سعی کنید بدون زیرپوش بیرون بروید. سعی کنید وقتی زیرپوش نمی‌پوشید از پیراهنی استفاده کنید که بتواند آب را جذب کند.

حواس‌تان به نحوه عملکرد پیراهن‌تان نسبت به عرق کردن باشد - سعی کنید موقعی که لباسی را پرو می‌کنید کمی با لباس راه بروید و دقت نظر بیشتری داشته باشید. ببینید آیا با لباس راحت هستید یا نه؟

درست قبل از بیرون رفتن دوش آب سرد بگیرید - دوش گرفتن با آب سرد یا ولرم باعث می‌شود تا دمای بدن به خوبی پایین بیاید. سعی کنید مکرراً دوش بگیرید.

از صابون‌های خنک‌کننده که بر پایه لیمو و نعناع هستند، استفاده کنید - این محصولات نعنادار اثر خنک‌کنندگی و آرامش بخش دارند.

کرم‌های خود را درون یخچال نگه دارید - برای اینکه روی بدن یک لایه خنک داشته باشید، کرم‌ها را درون یخچال نگه دارید.

لباس باید راحت و انعطاف‌پذیر باشد نه اینکه شل و ول باشد.

از پارچه‌های روشن استفاده کنید – پارچه‌های روشن گرمای کمتری را نگه می‌دارند. لباس‌های نرم و روشن خود استفاده کنید تا در زیر نور خورشید فوق‌العاده به نظر بیایید.

از ترکیبی از این ترفند‌ها استفاده کنید تا همیشه خنک و تازه باقی بمانید.

شما برای در امان ماندن از گرما چه راهکاری به نظرتان می‌رسد؟

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر