ماهان شبکه ایرانیان

یازده گام برای شاد بودن در محیط کار- بخش سوم

در دو بخش ابتدایی این گزارش، شش نکته را به شما یادآوری کردیم تا با اتکا به آنها بتوانید در محیط کارتان شادی بیشتری حس کنید. این بخش پایانی این گزارش سه قسمتی است که در آن ۵نکته دیگر برطبق توصیه های رائو سریکومار، نویسنده «شادی در محیط کار» به شما ارائه می‌شود.

 شادی درمحل کار

در دو بخش ابتدایی این گزارش، شش نکته را به شما یادآوری کردیم تا با اتکا به آنها بتوانید در محیط کارتان شادی بیشتری حس کنید. این بخش پایانی این گزارش سه قسمتی است که در آن 5نکته دیگر برطبق توصیه های رائو سریکومار، نویسنده «شادی در محیط کار» به شما ارائه می‌شود.

زن شاد شاغل

تصویر ده سال قبل ده سال بعد خودتان را مقابل چشم بیاورید.

رائو می‌گوید:« خیلی از مشکلاتی که ده سال پیش در ذهن شما بودند، حالا دیگر ناپدید شده اند. خیلی از مشکلاتی که الان پیش روی شما هستند هم به زودی غیب خواهند شد. درک این واقعیت به شما کمک می‌کند تا دیدگاه متفاوتی داشته باشید.»

مدل "اگر....، آنوقت..." را از زندگی تان حذف کنید

رایو معتقد است که خیلی از ما به مدل حرف زدن "اگر فلان شود، آن‌وقت فلان می‌شود" عادت کرده ایم و این را مدلی برای رسیدن به شادی می‌دانیم. اگر ما مدیر عامل شویم، آن‌وقت قطعا خوشحال خواهیم شد. اگر حقوقم شش رقمی شود، آن‌وقت خوشحال می‌شوم. او در این رابطه می‌گوید:« هیچ چیزی نیست که مجبور به انجام دادنش باشید تا بتوانید با اتکا به آن شاد شوید.»

زنان شاد موفق

روی پروسه کار سرمایه گذاری کنید و نه نتیجه نهایی‌اش

رائو در این رابطه می‌گوید:«نتایج کارها کاملا از کنترل شما خارج هستند.» اگر بخواهید بیش از حد روی نتایج کار تمرکز کنید و امیدوار باشید که کار آن طوری که شما انتظار دارید از آب در بیاید، ممکن است ناامید شوید.ولی اگر روی پروسه و پیش‌برد کار تمرکز داشته باشید، هرگز این‌طور نخواهد شد

به افراد دیگر فکر کنید.

رائو معتقد است که نباید زندگی را دراین قالب دید که " برای پیشرفت باید به سایرین آسیب برسانید."

زنان موفق

به جای انجام چندین کار هم‌زمان، به دنبال آگاهی بیشتر باشید

رائو درمورد انجام هم‌زمان چندین کار می‌گوید:« انجام هم‌زمان چندین کار بدان معناست که شما خیلی از کارها را بد انجام می‌دهید و زمان خیلی بیشتری را صرف‌شان می‌کنید» توصیه او این است که در بازه های بیست دقیقه ای روی هر سوژه‌ای کار کنید وبعد تدریجا این زمان را به 2 ساعت افزایش دهید. در طول این مدت ابزارهای الکترونیکی که ممکن است حواستان را پرت کند را کنار بگذارید. رائو می‌گوید که با این تمرین، شما قادر خواهید بود تا با تلاشی کمتر، کارهای بیشتری را انجام دهید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان