معاینه اولیه بیماری های چشم به دستگاه های مجهز نیاز دارد

معاینات اولیه بیماری های چشمی نیازمند دستگاه های پر هزینه است که تهیه، نگهداری و شرایطی که این دستگاه ها نیازمند آن هستند، هزینه های زیادی را می طلبد

معاینه اولیه بیماری های چشم به دستگاه های مجهز نیاز دارد
معاینات اولیه بیماری های چشمی نیازمند دستگاه های پر هزینه است که تهیه، نگهداری و شرایطی که این دستگاه ها نیازمند آن هستند، هزینه های زیادی را می طلبد.
دکتر امیرهوشنگ بهشت نژاد فوق تخصص قرنیه به باشگاه خبرنگاران گفت: پرداخت هزینه های زیاد دستگاه های چشم پزشکی نباید از سوی پزشک معالج و بیمار انجام شود. البته نمی توان این هزینه ها را نادیده گرفت و همچنین امکان پرداخت این هزینه ها از سوی پزشک و یا مردم وجود ندارد.
‏وی ادامه داد: تعرفه های چشم پزشکی برای افراد با درجه تحصیلی مختلف، متفاوت است. این تعرفه ها باید در سال جدید از سوی سازمانهای بیمه گر و سیستم های دولتی به تعادل مناسبی برسند.
‏این پزشک تأکید کرد: تا زمانی که بیمه ها فراگیر نباشند و پوشش کامل به بیماران انجام نشود، مشکل تعرفه ها حل نمی شود. باید سیستم به سمت بیمه های فراگیر رود.
‏وی با بیان اینکه برخی از انواع قطره های چشمی بدون مواد نگهدارنده تولید می شوند، اعلام کرد: قطره های چشمی، دارای محدوده زمانی استفاده هستند و مواد نگهدارنده آنها تا حدودی از آلوده شدن این قطره ها جلوگیری می کند. در افرادی که جراحی انجام داده اند، لزوم تغییر قطره در زمانی که پزشک توصیه می کند بیشتر از افرادی است که جراحی نشده اند.
‏دکتر بهشت نژاد ادامه داد: به محض شک به آلوده شدن قطره، باید در اسرع وقت به نوع تازه تر تبدیل شود. در برخی موارد افراد نسبت به مواد نگهدارنده این قطره ها نیز حساسیت نشان می دهند که برخی از انواع این نوع داروها بدون مواد نگهدارنده - همانند اشک مصنوعی - تولید می شوند.
منبع : سایت
منبع:نشریه پیام پزشک، شماره 47.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان