انواع کلاه ، استایل آن‌ها و مواد تشکیل دهنده-قسمت اول

Evo گستره‌ی وسیعی از کلاه‌ها برای مردان و زنان دارد و یک تخصص خاص در کلاه دارد که شما را راهنمایی خواهد کرد تا انتخاب درستی در خرید و پوشیدن انواع کلاه داشته باشید.

کلاه ورزشی

Evo گستره‌ی وسیعی از کلاه‌ها برای مردان و زنان دارد و یک تخصص خاص در کلاه دارد که شما را راهنمایی خواهد کرد تا انتخاب درستی در خرید و پوشیدن انواع کلاه داشته باشید.

مختصری درباره‌ی تاریخچه کلاه‌ها :

چه چیز اضافه‌ای درباره‌ی کلاه‌ها می‌توانیم بگوییم که تا به حال گفته نشده باشد ؟ این‌که کلاه‌ها برای نشان دادن وضعیت‌های اجتماعی و یا مرتبه‌های نظامی پوشیده می‌شدند. کلاه‌های حصیری را کشاورزان صد‌ها سال پیش در سر تا سر جهان برای در امان ماندن از نور خوشید می‌پوشیدند. در آمریکا کلاه‌ها پس از استفاده در مسابقات بیس‌بال و همچنین استفاده‌ی افراد نظامی ، عضوی رایج در فرهنگ این کشور شدند. با این تفاصیل ، حالا بیشتر از قبل درباره‌ی تاریخچه‌ی کلاه‌ها می‌دانیم.

کلاه توپی

کلاه‌های توپی  

به عنوان یک قانون کلی ، اگر کلاهی ، لبه‌ی جلویی و فضایی خالی داشت ، یک کلاه توپی ست. کلاه‌های توپی شامل کلاه‌های با اندازه ی ثابت، کلاه‌های دارای چفت از پشت ، کلاه‌های دارای بند ، کلاه‌های فیری سایز ،کلاه‌هایی مشهور به تراکر و در آخر کلاه‌های پنج تکه می‌شوند.

کلاه ثابت

کلاه‌های ثابت

 اندازه ی گردی سر خود را اندازه بگیرید سپس کلاه اندازه ی خود را بخرید. کلاه‌های ثابت در واقع کلاه‌های استاندارد بیس بال هستند که از 6 تکه مثلت پارچه‌ای و یک زیره‌ی پارچه ای تشکیل شده‌اند. که در زیره‌ی برخی از آن‌ها عبارت  "اره ! این دنیای واقعیه !"  نوشته شده است.

کلاه چفت دار 

کلاه‌های دارای چفت از پشت 

این کلاه ها در سال 1950 و همان حوالی پدید آمدند و همانند کلاه‌های ثابت بعد از مدتی مشهور شدند. در دهه ی هشتاد و نود بین اهالی هیپ هاپ معروف شدند و پس از مدتی راه خود را به سمت دنیای جهانی کلاه ها باز کردند. در آن‌ها چفت‌های پلاستیکی برای تنظیم سایز استفاده می‌شود و به طور کلی تر این مدل را می‌توان در بین مدل‌هایی مثل تراکر ها ، کلاه‌های بیس‌بال و حتی کلاه‌های ابتدایی یافت کرد.

 کلاه بندار

کلاه‌های بند دار

این مدل کلاه ها همان کلاه‌های سنتی 6 یا 5 تکه هستند که بسیار شبیه کلاه‌های چفت دار می‌باشند با این تفاوت که در پشت دارای بندی چرمی یا پلی استر  برای تنظیم سایز هستند.

کلاه فری سایز

کلاه‌های فری سایز

این مدل کلاه‌ها در دهه ی نود بسیار همه گیر شده بودند. آن‌ها از نوعی پلی استر منعطف ساخته شده که به راحتی کش آمده و اندازه ی سر شما می‌شوند. یک سایز برای اغلب اندازه ها مناسب است. ما انتظارداریم در سال 2020 این مدل کلاه ها دوباره مرسوم شوند.

کلاه زنانه

کلاه‌های تراکر

 این کلاه ها عموما توسط راننده کامیون‌ها  و کشاورز‌ها استفاده می‌شدند. چرا؟ چون آن‌ها عموما ارزان بودند و توسط کمپانی‌های کشاورزی دست به دست می‌شدند و به طور طبیعی خنک بوده و برای کار در بیرون مناسب هستند.  هم‌چنین برای استفاده در برف یا  ورزش های پرتحرک گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شوند. تراکر ها از فوم و مش(نوعی بافت تنیده شده) به جای کتان  ساخته شده اند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر