ماهان شبکه ایرانیان

بیست جملۀ برگزیده از حضرت آیت الله خامنه ای را درباره «حماسه نهم دی»

 * فتنه ها را باید با روشنگری خاموش کرد. هر جا روشنگری باشد، فتنه انگیز دستش کوتاه می شود.

بیست جملۀ برگزیده از حضرت آیت الله خامنه ای را درباره «حماسه نهم دی»

 * فتنه ها را باید با روشنگری خاموش کرد. هر جا روشنگری باشد، فتنه انگیز دستش کوتاه می شود.

 مرداد 78

 * دنیاطلبان برای اینکه به مقاصد خودشان برسند، در جامعه فتنه ایجاد می کنند؛ جنگ ها، تبلیغات دروغین، سیاست بازیهای ناجوانمردانه؛ اینها ناشی از همین دنیاطلبی هاست.

شهریور 87

 * در اوائل حوادث بعد از انتخابات 88 اولین کاری که شد، تردیدافکنی در کار مسئولین رسمی کشور بود؛ در کار شورای نگهبان، در کار وزارت کشور. این تردیدافکنی ها خیلی مضر است؛ دشمن این را می خواهد.

 تیر88

 * در شرائط فتنه، کار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خدای متعال حجت را همیشه تمام می کند؛ هیچ وقت نمی گذارد مردم از خدای متعال طلبگار باشند و بگویند تو حجت را برای ما تمام نکردی، راهنما نفرستادی، ما از این جهت گمراه شدیم.

 دی 88

 * فتنه معنایش این است که یک عده ای بیایند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان شوند، فضا را غبارآلود کنند؛ در این فضای غبارآلود، دشمن صریح بتواند چهرۀخودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند.

 دی 88

 * وقتی در داخل محیط فتنه، کسانی با زبانشان صریحاً اسلام و شعارهای نظام جمهوری اسلامی را نفی میکنند، با عملشان هم جمهوریت و یک انتخابات را زیر سؤال میبرند، وقتی این پدیده در جامعه ظاهر شد، انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند.

دی 88

 * مهم ترین هدف از حوادث دوران فتنۀبعد از انتخابات 88 این بود که بین آحاد ملت شکاف بیندازند؛ سعیشان این بود. می خواستند بین آحاد مردم شکاف بیندازند، و نتوانستند.

بهمن 88

* آن کسانی که در مقابل عظمت ملت ایران، در مقابل کار بزرگ ملت ایران در انتخابات ایستادند، آنها بخشی از ملت نیستند؛ افرادی هستند یا ضد انقلاب صریح، یا کسانی که بر اثر جهالت خود، بر اثر لجاجت خود، کار ضد انقلاب را میکنند؛ ربطی به تودۀ مردم ندارند.

بهمن 88

* شما دیدید فتنه ای به وجود آمد، کارهائی شد، تلاش هائی شد، آمریکا از فتنه گران دفاع کرد، انگلیس دفاع کرد، قدرت های غربی، منافقین و سلطنت طلب ها دفاع کردند؛ نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که در مقابل همۀ این اتحاد و اتفاق نامیمون، مردم عزیز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دی، در روز بیست و دوی بهمن، آنچنان عظمتی از خودشان نشان دادند که دنیا را خیره کرد.

خرداد 89

* باید حواسمان را جمع کنیم، بفهمیم که: «من نام لم ینم عنه»؛ اگر ما اینجا خواب برویم، جبهۀ دشمن، پشت سنگر خودش معلوم نیست خواب رفته باشد؛ او بیدار است، علیه ما توطئه خواهد کرد. به نظر من، فتنۀسال 88 هم همین بود؛ برای ما یک زنگ بود، یک زنگ بیدارباش بود.

شهریور 89

 * گناه بزرگی که برخی از دست اندرکاران فتنه ها در کشور انجام می دهند، امیدوار کردن دشمن است؛ دشمن را امیدوار می کنند که میتواند منفذی در بین مردم، در بین عوامل گوناگون، در بین مسئولان نظام باز کند.

دی 89

 * مردم ما در مقابلۀ با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه گران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانۀ این است که این مردم بیدارند، هشیارند.

دی 89

 * حادثۀ نهم دی یک حادثۀ عجیبی است؛ به خاطر دلبستگی مردم به نظام بود. اینها نشان دهندۀ اعتماد مردم است. متأسفانه می شنویم همین طور در اظهارات مصلحت جویانه، مکرر می گویند: آقا اعتمادِ از دست رفتۀ مردم را برگردانید! کدام اعتمادِ از دست رفته؟! مردم به نظام اعتماد دارند، نظام را دوست دارند، از نظام دفاع می کنند.

شهریور 90

 * در فتنۀ 88، دو روز بعد از حوادث عاشورا، قضیۀ عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازۀ امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است.

مهر 90

 * یکی از خصوصیاتی که در حادثۀ 9 دی هست، که باز آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئلۀ عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرّم پیش آمد و امام آن نکتۀ عظیمِ عجیبِ تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است».

 آذر 90

 * 9 دی یک نمونه ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ یعنی مردم احساس وظیفۀ دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند. عمل صالح این بود که توی خیابان بیایند، نشان بدهند، بگویند مردم ایران اینند.

آبان 89

تحلیل سیاسی

در فتنه 88 سکوت و بعضا کنایه های دوپهلوی محافظه کاران سیاست باز، بهترین فرصت را برای فتنه گران خلق کرد.  فتنه‌ای که در کنار امیدوار کردن دشمنان خارجی، برای ضربه زدن به کشور، خسارت‌های مادی از نوع تحریم را برای مردم ایران به ارمغان آورد. فتنه برنامه‌ای بود که حداقل 15 سال قبل برای آن تدارک دیده شد.

آرام آرام حرکت مورچه سیاه فتنه در دل شب تاریک بر دل سیاه فریب خوردگان حرکت کرد و قصد داشت با تعرض بر ارزشهای الهی و عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تا اضمحلال نظام پیش رود و شعار محوری آنان نشان از خواب آلوده آنان داشت "انتخابات بهانه است ،اصل نظام نشانه است" که دست اراده الهی از آستین مومنین و "امانت داران" دلباخته به نظام و  ارزشهای الهی بیرون آمد و آتش افروخته شده را مهار نمود و عجیب آن بود که برخی از خواص در این فتنه لغزیدند و این مردم وفادار بودند که با شناخت موقعیت ،صراط مستقیم را با "بصیرت الهی انتخاب و پیشاپیش مسئولین در حرکتی خودجوش حماسه ای فراموش ناشدنی در جهت پاسداری از "امانت الهی" را آفریدند که بذر نا امیدی در دل سیاه دشمنان داخلی و خارجی پاشیده شد و همین حضور خدائی باعث شد "شاخص" جدیدی در ارزیابی ها برای وفاداری به نظام ثبت و در سوابق انقلاب ماندگار گردد و عشق امت به امام خود را نمایان تر از قبل نماید.

هر کسی که بخواهد در جهت تضعیف حکومت اسلامی و ولایت فقیه اقدام و حرکتی انجام دهد را به رسمیت نمی شناسیم. مصداق بارز فتنه این است که علیه ولی امر مسلمین، کسی که همه اهل خبره و علما او را به ولایت امر انتخاب کردند، بیاییم در مقابل او بایستیم و قصد براندازی نظام داشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان