دنیایاقتصاد: طی هفته جاری خبری در خصوص عدم تمدید قرارداد تولید تندر 90 منتشر شد که روزنامه «دنیایاقتصاد» نیز با پیگیری این موضوع به چرایی عدم انعقاد دوباره این قرارداد پرداخت. در همین زمینه اما روابط عمومی رنوپارس اطلاعیهای را منتشر کرده است.رنو پارس در اطلاعیه خود تاکید کرده که مطابق توافق صورت گرفته با شرکای ایرانی، دو اولویت اصلی رنو در خصوص پروژه تندر 90 برای سالجاری، افزایش کمی و کیفی تولید و همچنین داخلیسازی است. در ادامه آمده است؛ در ابتدای هر سال، رنو با شرکای ایرانی خود برای تعیین اولویتهای سال پیشرو و چشمانداز سه سال آینده به گفتوگو مینشیند. مطابق توافق انجام شده با ایرانخودرو و پارسخودرو، اولویت سالجاری افزایش کمی و کیفی تولید محصولات رنو و همچنین افزایش نرخ داخلیسازی است.
روابط عمومی رنو پارس افزود: از همین رو در حال حاضر برنامه تولید روزانه 700 دستگاه از محصولات رنو در حال اجراست. از سوی دیگر تولید موتور در شرکت مگاموتور از سر گرفته شده و تولید گیربکس در شرکت چرخشگر در حال انجام است. داخلیسازی ترمز
ABS نیز بهزودی انجام خواهد شد. در این اطلاعیه همچنین آمده است: شرکت رنو در حال برنامهریزی جامع برای به روز نگه داشتن پروژه تندر-90 است و همکاری در این زمینه با دو شرکت ایرانخودرو و پارسخودرو در جریان است. براساس اطلاعیه روابط عمومی این شرکت، در حال حاضر مجموع تولید روزانه محصولات رنو در ایران به 700 دستگاه در روز رسیده که از زمان امضای قراداد تندر-90 رکورد محسوب میشود. داخلیسازی تندر-90 در حال حاضر حدود 60درصد و ساندرو حدود 40 درصد است. قرار است نرخ داخلیسازی هر دو خودرو در سالهای آتی به 80 درصد برسد.