ماهان شبکه ایرانیان

انواع کلاه ، استایل آن‌ها و مواد تشکیل دهنده-قسمت دوم

مختصری درباره تاریخچه کلاه ها :

کلاهمختصری درباره تاریخچه کلاه ها :

چه چیز اضافه‌ای درباره‌ی کلاه ها می‌توانیم بگوییم که تا به حال گفته نشده باشد ؟ اینکه کلاه‌ها برای نشان دادن وضعیت‌های اجتماعی و یا مرتبه‌های نظامی پوشیده می‌شدند. کلاه‌های حصیری را کشاورزان صد‌ها سال پیش در سر تا سر جهان برای در امان ماندن از نور خوشید می‌پوشیدند. در آمریکا کلاه‌ها پس از استفاده در مسابقات بیس‌بال و همچنین استفاده‌ی افراد نظامی ، عضوی رایج در فرهنگ این کشور شدند. با این تفاصیل ، حالا بیشتر از قبل درباره‌ی تاریخچه ی کلاه‌ها می‌دانیم.

کلاهکلاه های 5 تکه :

 اهالی مد توجه کنید! شاید این روز ها  کلاه‌های 5 تکه را دوست داشته باشید، اما آیا تاریخچه ی آن‌ها را نیز می‌دانید؟ کلاه‌های پنج تکه در واقع از نوادگان کلاه‌های مخصوص دوچرخه سواری بودند که در شهر نیویورک که زادگاه آن‌ها بود مشهور شدند. عموما این کلاه‌ها نیز از پشت توسط یک چفت سفت می‌شوند. آنها معمولا به شکلی متفاوت از دیگر کلاه‌های توپی ساخته می‌شوند. دو تکه پارچه در بالا ، دو تکه در کنار و یک تکه‌ی جلویی که در مقایسه با کلاه‌های استاندارد 6 تکه‌ای فرم متفاوتی دارند.
مواد سازنده : 

کلاه‌ها این روز ها معمولا در سایز‌ها ، شکل‌ها و با مواد سازنده‌ی متفاوتی وجود دارند.  مواد سازنده در برخی موارد می‌تواند استایل یک کلاه را محدود کند. به شکلی که شما نمی‌توانید کلاه‌های حصیری فری سایز یا کلاه‌های حمام حصیری  پیدا کنید چون با عقل جور نمی‌آیند.

کلاه

کتان

کتان یک بافت برای استفاده ی روزانه است.  کتان را هر روز و در بیشتر کلاه ها مشاهده می کنیم. شما می‌توانید کتان را به عنوان گوجه فرنگی بافت‌ها بدانید. حال چرا گوجه فرنگی ؟ چون این محصول همه جا رشد می‌کند و در بیشتر سالاد ها و ساندویچ ها عالی است.

کلاهآکریلیک

فواید زیادی در یک کلاه از جنس آکریلیک هست. مقاومت در برابر خورشید و حشرات (بله حشرات!)  به علاوه ی این‌که آن‌ها ارزان قیمت هستند و بسیار رنگ پذیر. شما آکریلیک را در اغلب کلاه‌هایی با این ویژگی ها پیدا خواهید کرد. آکریلیک یک ماده ی مصنوعی است.

کلاهنایلون

نایلون عموما در کلاه‌های تراکر استفاده می‌شود.

پلی استر

پلی استالین استاندارد یا شناخته شده با نام پلی استر ،  در تمام لبه های کلاه ، تودوزی‌ها و تور‌های آنها به کار گرفته می‌شود. شاید همین لحظه شما یک لباس ساخته شده از پلی استر پوشیده باشید و از آن بی‌خبر باشید.

کلاهحصیر

 به طور معمول در کلاه های حصیری و کلاه‌های آفتابی یافت می‌شود.  حصیر در واقع یکی از قدیمی‌ترین مواد سازنده‌ی کلاه در جهان است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان