۳۳ ایده برای طراحی اتاق نشیمن- قسمت دوم

اگر بخواهید یک اتاق از اتاق‌های خانه را انتخاب کنید که با جان و دل، تمام انرژی‌تان را صرف طراحی‌اش کنید، قطعا اتاق نشیمن در صدر این لیست قرار می‌گیرد

دیزایناگر بخواهید یک اتاق از اتاق‌های خانه را انتخاب کنید که با جان و دل، تمام انرژی‌تان را صرف طراحی‌اش کنید، قطعا اتاق نشیمن در صدر این لیست قرار می‌گیرد. اتاق نشمین فضایی است که طراحی و دکوراسیون بی عیب و نقص و تمام و کمالی را می‌طلبد وازهمین رو باید ایده‌های خلاقانه‌ای را برای هرچه شیک‌تر شدنش به کار بگیرید. به همین خاطر قصد داریم تا 33 ایده خلاقانه را برای طراحی هرچه زیباتر و شیک تر این اتاق باشما درمیان بگذاریم. این گزارش را در چند قسمت منتشر می‌کنیم؛ در بخش اول شش نکته را به شما توصیه کردیم و این بخش دوم این گزارش است:

دیزاین7-میزی با کاربردهای متفاوت

یک میز قهوه خوری بزرگ می‌تواند برای شما چند کاربردی باشد. یعنی در برخی مواقع می‌توانید از آن به عنوان میز بازی هم استفاده کنید. وقتی دوستان‌تان به خانه شما آمده اند علاوه بر قراردادن لیوان‌های چای و قهوه روی لبه‌های میز، می‌توانید دور میز نشسته و به راحتی بازی کنید.

دیزاین8- چیزهای جدید به نشیمن اضافه کنید

سعی کنید همان‌طور که وسایل و چیزهای جدیدی به کمد و قفسه لباس‌های‌تان اضافه می‌کنید، حواس‌تان به نشیمن خانه هم باشد و هر از چند گاهی، چیزهای جدیدی برای نشیمن بخرید. هرفصل چند چیز زینتی تهیه کنید. یک اتاق ساده و خنثی، روح و نشاط چندانی ندارد. یک پتوی سبک بادمجانی بخرید و یک بار به سراغ کوسن راه راه بروید و یک بار هم میز کوچک را عوض کنید.

9- استفاده از رنگ نقره‌ای

استفاده از وسایل فلزی و مخصوصا وسایلی به رنگ نقره‌ای، می‌تواند حس متفاوتی به نشیمن خانه بدهد. حالا چه آئینه‌ای نقره‌ای تهیه کنید و چه پایه میز قهوه خوری‌تان به این رنگ باشد. حتی می‌توانید محافظ داخل شومینه را به رنگ نقره ای خریداری کنید.

دیزاین10- نوشته‌های روی دیوار

این ایده‌ای تک و بی نظیر است. می‌توانید تابلوهایی که روی آن‌ها جملات و شعارهایی نوشته را خودتان تهیه کرده و یا سفارش بدهید و یا حتی به صورت آماده خریداری کنید.

دیزاین11- سالن نشیمن دوبخشی

اگر طراحی خانه شما به نحوی است که در بدو ورود به خانه، وارد نشیمن می‌شوید، در نتیجه این سالن برای شما کاربردی دوگانه دارد. می‌توانید به راحتی نشیمن را به دو بخش مجزا تقسیم کنید. در نزدیک در ورودی، کاغذدیواری و طرحی متفاوت را پیاده کرده و بخش نشیمن سالن را با پهن کردن یک قالیچه و چیدن مبلمان مناسب برروی آن، از بخش ورودی جدا کنید.

دیزاین12- قدرت استفاده از طرح‌های گل‌دار

این یک ایده فوق العاده است: استفاده از طرح‌های گل‌دار بزرگ را برای جاهای خاصی محدود کنید تا بیشتر به چشم بیایند. مثلا خیلی خوب است که روکش یک یا دو مبل‌تان را از پارچه ای گل‌دار با گل‌های بزرگ انتخاب کنید. این به شما کمک می‌کند تا از قدرت پارچه گل‌دار نهایت بهره را ببرید.13-پشت به پشت

با چیدن مبل‌ها در وسط سالن نشیمن و با پشت به پشت قرار دادن آن‌ها، طرح متفاوت و جالبی را به سالن نشیمن‌تان بدهید. این باعث می‌شود که فضای سالن را به دو بخش مجزا برای صحبت و گفتگو تقسیم کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر