نکات و حقه های ریز برای تمیز کردن منزل- بخش پنجم

همیشه لازم نیست که برای داشتن خانه ای تمیز، از وسایل گران قیمت استفاده کرد و زمان زیادی گذاشت. با استفاده از چندین نکته و حقه ریز، می توانید خیلی سریع کارهایی جادویی را انجام دهید. در بخش اول این گزارش، ۵ نکته جالب توجه را بررسی کردیم و در هربخش پنج نکته را یادآوری می کنیم. این بخش پنجم این گزارش جالب توجه است:

 خانه داری آسان

همیشه لازم نیست که برای داشتن خانه ای تمیز، از وسایل گران قیمت استفاده کرد و زمان زیادی گذاشت. با استفاده از چندین نکته و حقه ریز، می توانید خیلی سریع کارهایی جادویی را انجام دهید. در بخش اول این گزارش، 5 نکته جالب توجه را بررسی کردیم و در هربخش پنج نکته را یادآوری می کنیم. این بخش پنجم این گزارش جالب توجه است:

نکات ریز خانه داری

21- پاک کردن لکه های روغن کف پارکینگ

این دغدغه فکری خیلی هاست. محصولی به نام Pour-N-Restore به بازار عرضه شده است که واقعا می تواند لکه های روغن کف پارکینگ را پاک کند. این محصول اول به حالت مایع است و در نهایت خشک شده و به حالت پودر در می آید. استفاده از آن خیلی آسان است و با استفاده ازآن به راحتی می توانید این لکه ها را از بین ببرید.

22- ازبین بردن لکه های سفید روی اثاثه منزل

این لکه ها چه هستند و چگونه به وجود می آیند؟ این لکه ها نتیجه بخار ظرف های داغی است که روی میزها می گذاریم و معمولا روی میزغذا دیده می شود؛ آن هم وقتی که بشقاب داغ را روی میز می گذاریم. اولین کاری که باید انجام دهیم این است که سطح لکه دار را بشوئید و خوب خشک کنید. سپس یک حوله کتانی سفید نسبتا نازک را روی محل لکه ها قرار دهید و روی آن اتوی گرم بدون بخار را حدود یک دقیقه بگذارید. اگر دیدید که نتیجه نداد، بخار اتو را روشن کنید و مطمئن باشید که لکه ها کاملا پاک می شوند.

از بین بردن لکه

23- تمیز کردن لکه ها روی پارچه های میکروفیبر مبل ها

جنس میکروفیبر جنس مورد علاقه من است. چون نرم و راحت است و نشستن روی آن هم برای همه راحت است. ولی وقتی لکه ای روی آن ایجاد می شود، به شدت نگران می شدم. حالا می دانم که برای تمیز کردن این لکه ها تنها به یک اسکاچ اسفنجی و یک برس و کمی الکل نیاز دارید. الکل را بر روی محل لکه اسپری کنید و با اسفنج حسابی محل لکه را بمالید. اصلا نگران نباشید. تدریجا لکه ها از پارچه مبل جدا شده و به اسفنج می چسبند. اجازه دهید تا سطح پارچه کاملا خشک شود و سپس با برس روی محل لکه بکشید.

24- نظافت ورقه گریل

برای پاک کردن تکه های مرغ یا گوشت سوخته روی صفحه های گریل تان، یک راه خیلی ساده وجود دارد. یک پیاز بردارید و آن را نصف کنید و روی صفحه گرم گریل بکشید. این کار واقعا به شما کمک می کند تا تکه های سوخته غذا را از روی صفحه پاک کنید.

قبلمه چدنی

25- نگهداری از قابلمه های چدنی

برای مراقبت از قابلمه های چدنی راهکارهای مشخصی وجود دارد. نباید این ظروف را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید و بدین ترتیب می توانید عمر آنها را چندین سال افزایش دهید.

متد تمیز کردن ظرفهای چدنی کمی به صبوری نیاز دارد. برای این کار به این مواد نیاز دارید: گاز پاک کن؛ دستکش؛ کیسه زباله؛ سرکه سفید تقطیر شده و سیم ظرفشویی.

شیوه کار بدین ترتیب است:

بعد از پوشیدن دستکش ها، بخش بالا و پائین قابلمه چدنی را به گازپاک کن آغشته کنید. بعد از آن قابلمه را در کیسه زباله گذاشته و درش را سفت ببندید تا مانع از خشک شدن و تبخیر گاز پاک کن شوید.

2 روزی این قابلمه را در این وضعیت رها کنید و بعد آن را برداشته و خشک کنید و دوباره همین کار را تکرار کنید و برای 3 روز دیگر در داخل کیسه در بسته کنار بگذارید.

در مورد قابلمه های خیلی کثیف، یک هفته زمان نیاز است. بعد از طی زمان لازم، با یک دستمال کاغذی آشپزخانه، قابلمه را خشک کرده و با آب گرم بشوئید.

بعد از آن، قابلمه را مخلوط آب گرم (2واحد) و سرکه سفید تقطیر شده (یک واحد) برای 30 تا 60 دقیقه بخیسانید و بعد از آن می توانید با سیم ظرفشویی راحت جرمهای آن را پاک کنید. سپس قابلمه را با صابون و آب گرم شسته و بگذارید خشک شود.

بعد از این مرحله، قابلمه را به صورت چپه برای 15 دقیقه در فر با دمای 250 درجه قرار دهید و سپس حرارت را برای 45 دقیقه به 500 درجه برسانید.

بعد از آن باید صبر کنید تا قابلمه سرد شود تا بتوانید به آن دست بزنید. سپس با دستمال کاغذی روغن زیتون به داخل قابلمه بمالید و بعد از گذشت اندکی زمان، اضافی روغن را با دستمال پاک کنید.

دوباره قابلمه را به حالت چپه به داخل فر برگردانید و هر 10 تا 15 دقیقه به آن سر بزنید و هر 30 دقیقه یکبار یک لایه روغن زیتون به آن بمالید. بعد از یک ساعت، در فر را باز کنید تا قابلمه سرد شود. حالا قابلمه شما نو شده و از دیدنش تعجب خواهید کرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان