میثم دادخواه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به موارد شکایاتی که از سوی مشترکان دستگاههای مخابراتی به این اتحادیه ارجاع می شود، اظهار داشت: اتحادیه دستگاههای مخابراتی در 9 رشته و 3 بخش شامل موبایل، تلفن و تجهیزات مخابراتی فعالیت دارد و پیگیر دریافت حقوق کاربران است.
وی با بیان اینکه موارد قابل توجهی شکایت از این بخش ها از سوی کاربران به این اتحادیه ارسال می شود، افزود: بالغ بر 90 درصد پرونده های تشکیل شده در این زمینه، در اتحادیه پیگیری و کسب تکلیف می شود و تنها 10 درصد موارد به سازمانهای نظارتی ارجاع می شود.
دادخواه بیشترین تخلفات این حوزه را مربوط به حوزه تعمیرات موبایل، استفاده از قطعات غیراصلی، فروش گوشی با گارانتی متفرفه و فروش محصولات قاچاق در رسته های موبایل و تلفن دانست و اضافه کرد: موضوع شکایت از گرانفروشی نیز در رده بعدی تعداد ارجاعات به این اتحادیه قرار دارد.
رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه دستگاههای مخابرات و لوازم جانبی تهران با اشاره به اینکه برخی فعالان این صنف، با فروش دستگاههای بی کیفیت و گارانتی تقلبی و یا دستگاههای فاقد گارانتی باعث نارضایتی خریداران می شوند، افزود: برآوردها نشان می دهد که حدود 40 تا 60 مورد شکایت در هفته به این اتحادیه ارائه می شود که حق مشتری در 90 درصد موارد قابل بازپس گیری است.
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی بازار دستگاههای مخابراتی به عنوان یکی از وظایف این اتحادیه، اظهار امیدواری کرد که بررسی مشکلات پرونده های شکایتی از قاچاق کالا در این بخش و گارانتی های غیر اصلی و نیز توجه به تمامی بخش ها و رسته ها، در تشکیل دوره بعدی این اتحادیه نیز تداوم یابد.
دادخواه در مورد رسته فعالیت صنف تلفن کار و تجهیزات مخابراتی در این اتحادیه نیز افزود: عمده مشکلات این صنف، موضوع مالیات و عدم واردات قانونی دستگاههای مخابراتی و وجود گارانتی های متفرقه در بازار است که سبب می شود این صنف از عدم انجام صحیح خدمات پس از فروش گلایه مند باشند.
وی اضافه کرد: در این رسته تعمیرات انواع و اقسام تلفن، سانترال و سیستم های مخابراتی انجام می پذیرد.