«ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» توقیف شد

«ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» آخرین اثر کاهانی است

«ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» آخرین اثر کاهانی است. فیلم‌های قبلی این فیلم‌ساز مانند «اسب حیوان نجیبی است»، «بیخود و بی‌جهت» و «استراحت مطلق» به‌گونه‌ای با چالش‌ها و مشکلاتی در صدور پروانه نمایش و اکران عمومی مواجه بودند ولی درنهایت مجوز اکران گرفتند. اما «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» فیلمی نیست که مخاطبان  بتوانند در پرده‌ی عریض آن را ببینند. با بنیتا همراه باشید تا بیش‌تر در این باره بدانید.

 

مهناز افشار و طناز طباطبایی در «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا»

«ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» فیلمی است که مهناز افشار، طناز طباطبایی و آیدا ماهیانی در آن نقش سه دختر را بازی می‌کنند. ترکیبی که برای اولین بار است در کنار هم قرار می‌گیرند و به نظر می‌رسد برای مخاطب جذاب باشد. داستان در مورد سه دختر است که روابط نامتعارفی با مردان مختلف دارند و مجموعه‌ای از دیالوگ‌ها و واکنش‌ها را در این بستر داستانی به نمایش می‌گذارند و تا پایان فیلم نیز این روند ادامه می‌یابد.

مهناز افشار، طناز طباطبایی و آیدا ماهیانی

اما این فیلم از سوی شورای پروانه نمایش رد شد و چند هفته پیش به سازندگان فیلم ابلاغ شد و در چند روز گذشته این خبر رسانه‌ای شد.

 

مهناز افشار و طناز طباطبایی در «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا»

حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت: «بر اساس قوانین موجود فیلم‌هایی که در شورای پروانه نمایش رأی قطعی خود مبنی بر رد را دریافت می‌کنند، دیگر نمی‌توانند درخواست جدید به شورای موردنظر را بدهند. در جلسه بازبینی این فیلم، شورای پروانه نمایش به اتفاق آرا به این نتیجه رسیدند که امکان اکران عمومی این فیلم وجود ندارد. بنابراین طرح این موضوع که فیلم کاهانی با اعمال اصلاحیه پروانه نمایش دریافت می‌کند، واقعیت ندارد و اینکه فیلم به دلیل بازی آیدا ماهیانی (یک مدل زن) توقیف شده است نیز با حقیقت نسبتی ندارد.

درواقع این فیلم به‌گونه‌ای از سوی شورای پروانه نمایش به بایگانی سپرده شده و کلیت اثر -حتی نوع پوشش‌ بازیگران- از سوی اعضای این شورا با نقد جدی روبه‌رو شده که امکانی برای صدور پروانه نمایش نگذاشته است و درنهایت فیلم باید به بایگانی سپرده شود.»

پوستر فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا»

این فیلم اولین اثر عبدالرضا کاهانی است که به این شکل توقیف می‌شود و به کلی امکان اکران پیدا نمی‌کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر