ماهان شبکه ایرانیان

رئیس کل دادگستری گلستان عنوان کرد

کاهش ۲۰ هزار پرونده به محاکم قضایی استان گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به کاهش ورودی ۲۰ هزار پرونده به محاکم استان در سال ۹۵ گفت: پیش بینی می‌کنیم با استفاده از ظرفیت شعب ویژه صلح و سازش امسال نیز ورودی به محاکم کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، هادی هاشمیان در حاشیه مراسم افتتاح دادگاه عمومی کمالان با بیان این که شعب ویژه صلح و سازش با حضور اعضای توانمند شورای حل اختلاف در همه دادگستری‌ها و دادسرا‌های استان از سال گذشته مستقر شده اند افزود: آمار نشان می‌دهد نیمی از پرونده‌های ارجاع شده به این شعب، با سازش طرفین ختم به خیر شده است.

وی با اشاره به این که در برخی پرونده‌ها دعاوی منتهی به حکم، دعوای جدید را ایجاد می‌کند افزود: مختومه شدن پرونده‌ها با سازش، علاوه بر کاستن از تنش بین طرفین دعوا، از تشکیل پرونده‌های جدید به موازات پرونده مورد مناقشه طرفین نیز جلوگیری می‌کند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که قضایی کردن پرونده باید آخرین راهکار حل مناقشات باشد گفت: باید از ظرفیت فرمانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، ریش سفیدان و روحانیان برای سازش در پرونده‌ها استفاده کنیم.

گفتنی است،46 شعبه ویژه صلح و سازش در حوزه‌های قضایی استان گلستان فعال است. این شعب کار سازش در پرونده‌هایی که روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها به آنان ارجاع می‌دهند را انجام می‌دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان