به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مسعود کرامتی درباره اینکه چطور میتوان در زمان کوتاه بهترین پیام و صفات اخلاقی را به مخاطبهای فیلمهای کوتاه منتقل کرد، گفت: شخصا از این منظر به جشنواره فیلم های کوتاه نگاه نمی کنم؛ چراکه معتقدم جشنوارهای با عنوان «فیلم 100» وظیفه ندارد حتما صفات اخلاقی را ارائه بدهد و قرار نیست برای مردم آن را تجویز کند. اصولا جشنواره یا رقابتی است یا در جهت معرفی آثار برگزار میشود. به نظرم جشنواره «فیلم 100» میتواند محلی برای کشف استعدادها و در عین حال تاثیرگذار باشد.
او همچنین اضافه کرد: فیلمهای کوتاه 100 ثانیه ای می توانند در عین زمان کوتاهی که دارند در شرایطی با موقعیتهایی متفاوت حرفشان را بزنند که قابل اعتنا باشد و دیده شوند. به نظرم عمدهترین خاصیت جشنواره فیلمهای کوتاه همین کشف استعداد به ویژه برای نسل جوان است.
علاوه بر نسل جوان افراد دیگری هم میتوانند در زمینه ساخت فیلمهای کوتاه کار کنند. این گونه افراد اگر کاربلد و باتجربه باشند می توانند در این زمینه راهکار نشان بدهند، الگوسازی کنند و مخاطب را جذب کنند.
کرامتی در رابطه با ایده فیلمهای کوتاه و اینکه آیا صرفا باید ایده ها خاص باشند، تاکید کرد: نشان دادن فیلمی در 100 ثانیه طبیعی است که باید ایده خاص داشته باشد. خیلی سخت است که در 100 ثانیه فیلم ما مقدمه داشته باشد و بخواهیم به سراغ شکل کلاسیک برویم و برای مخاطب قصه بگوییم بنابراین بهتر است که ایده خاص باشد و مسلما همین ایده خاص است که میتواند در جشنواره «فیلم 100» استعدادها را کشف کند. به نظرم در این زمینه فرازهایی هست که می شود دنبالشان گشت. اگر چنین جشنوارهای تعریفی از خودش داشته باشد می تواند موفق باشد.
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در پایان از جدیدترین کار تئاترش خبر داد و گفت: «از ریش فیدِل تا غبغب مِرکِل» نام تئاتر جدیدم است که اسمش خیلی خاص است. اکنون مشغول تمرین در این تئاترم که 26 بهمن ماه در سالن پالیز به نمایش درمی آید. این تئاتر به نویسندگی و کارگردانی امیرعلی نبویان آماده شده است.
یازدهمین جشنواره بینالمللی فیلمهای 100 ثانیهای با شعار «سینمای اخلاق» از 4 الی 6 اسفندماه سال جاری در تهران برگزار میشود.