ماهان شبکه ایرانیان

کیک هویج با دست‌پخت خودمان

قطعا برای خیلی از شما پیش آمده که در کافی شاپ، کیک هویج سفارش داده باشید و مزه آن به شدت شما را جذب کرده باشد. حالا شما با خواندن این مطلب، می‌توانید کیک هویج خیلی خوشمزه‌ای در خانه تان بپزید.

کیکقطعا برای خیلی از شما پیش آمده که در کافی شاپ، کیک هویج سفارش داده باشید و مزه آن به شدت شما را جذب کرده باشد. حالا شما با خواندن این مطلب، می‌توانید کیک هویج خیلی خوشمزه‌ای در خانه تان بپزید.

طرز تهیه:

مخصوص  16  نفر

زمان آماده سازی:    1 ساعت و نیم زمان پخت: 1 ساعت

مواد لازم:

6 پیمانه هویج رنده شده

1 پیمانه شکر قهوه ای

1 پیمانه کشمش

4 تخم مرغ

یک ونیم پیمانه شکر سفید

یک پیمانه روغن گیاهی

2قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

یک پیمانه آناناس خرد شده

3 پیمانه آرد

چهار و نیم قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر

یک قاشق چای‌خوری نمک

4 قاشق چای‌خوری پودر دارچین

یک پیمانه گردوی خرد شده

کیکمتد تهیه:

در یک کاسه متوسط، هویج رنده شده و شکر قهوه‌ای را با هم ترکیب کنید و برای یک ساعت کنار بگذارید و بعد از یک ساعت، کشمش را به آن اضافه کنید.

سپس فر را روشن کرده و با دمای 175 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. یک ظرف مخصوص طبخ کیک را برداشته و چرب کنید و داخل آن کمی‌آرد بزنید.

در یک کاسه بزرگ، تخم مرغ‌ها را آن‌قدر هم بزنید تا رنگش روشن شود؛ تدریجا شکر سفید، روغن و وانیل را اضافه کنید. به هم زدن ادامه دهید. آناناس را داخل کاسه بریزید و سپس آرد، بیکینگ پودر، نمک و دارچین را اضافه کنید و باز هم بزنید تا این مواد به خوبی ترکیب شده و جذب مایع تخم مرغی شوند. در نهایت مخلوط هویج را اضافه کرده و گردوها را هم در داخل کاسه بریزید. این مایع کیک را به آرامی ‌در ظرف مخصوص فر بریزید و آن را داخل فر قرار دهید تا بین 45 الی 50 دقیقه بپزید. بعد از اتمام این مدت، ظرف را از داخل فر خارج کنید و بگذارید 10 دقیقه سرد شود و وقتی سرد شد، می‌توانید آن را از داخل ظرف در بیاورید.

کیک*نکته) برای حفظ رطوبت طبیعی کیک، می‌توانید در هنگام طبخ، روی ظرف‌تان فویل آلومینیومی ‌بکشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان