ماهان شبکه ایرانیان

اختصاصی المپیک-اسبی که درمراسم توزیع مدال، مراقبش را زخمی کرد

روز جمعه مسابقه درساژ اسب ها در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برگزار شد و اندکی قبل از اهدای مدالها،  اسب یکی از شرکت کنندگان آلمانی، فرد مراقبش را مجروح کرد

المپیکروز جمعه مسابقه درساژ اسب ها در المپیک 2016 ریودوژانیرو برگزار شد و اندکی قبل از اهدای مدالها،  اسب یکی از شرکت کنندگان آلمانی، فرد مراقبش را مجروح کرد. اسب کوزمو که به سونکه روتنبرگر، قهرمان المپیکی تعلق داشت، ناگهان از کوره در رفت و با عصبانیت مراقبش، رابی ساندرسون را به زمین زد و با سمش ضربه ای هم به او کوبید و همین اتفاق باعث شد تا خون از پیشانی آقای ساندرسون جاری شود. بلافاصله بعد از این اتفاق، کادر پزشکی حاضر در پیست مسابقه به سراغ ساندرسون آمدند و او را مورد معاینه قرار دادند. یکی از این پزشکان به خبرنگاران گفت:«به لطف خدا اتفاق خاصی رخ نداده.» اما در هر صورت ساندرسون به بیمارستان منتقل شد. اندکی قبل از این اتفاق بود که تیم درساژ آلمان موفق شد تا با پیشی گرفتن از تیمهای انگلیس و آمریکا به مدال طلای المپیک دست بیابد.  در این مسابقات ایزابل ورث آلمانی هم با کسب این مدال طلا، موفق ترین اسب سوار تاریخ المپیک لقب گرفت.

المپیکروتنبرگر هم مسابقات المپیک را با اسبش کوزمو آغاز کرد. علاوه بر او و خانم ایزابل ورت با اسب ویهنگلد، تیم آلمان دو شرکت کننده دیگر نیز به نامهای کریستینا برورینگ اشپره، با اسب "دس اسپرادوس" و دوروتی اشنایدربا اسب "شوتایم "دارد.

آقای ساندرسون که سالهاست در حرفه مراقبت از اسبها مشغول به کار است، مراقب کوزمو، اسب 9 ساله آقای روتنبرگر بود و یکی از اعضای تیم اسب سواری آلمان به حساب می آید. این چهارمین المپیکی است که آقای ساندرسون به عنوان مراقب اسب درآن حضور یافته بود.

بعد از این اتفاق، در حالی که پزشکان آقای ساندرسون را به گوشه دیگری از زمین منتقل کرده و با حوله سعی دربندآوردن خون پیشانی او داشتند، فرد دیگری مراقبت ازکوزمو را در دست گرفت. در همین جریان، آقای روتنبرگر هم دراین باره گفت:« کوزمو کمی بالا پرید و پای جلو و راستش را بلند کرد و به پیشانی رابی زد. حال رابی خوب به نظر می رسد و با پای خودش به بیمارستان رفت. خدا رحم کرد. مشکل ساده تر از چیزی است که درابتدا به نظر می رسید.»

المپیکوکمی بعد خود رابی ساندرسون هم با انتشار پستی در صفحه فیس بوکش اعلام کرد که حالش خوب است. این دومین خبر بد در روز جمعه برای کاروان آلمان بود. ایزابل ورت دراین باره گفت:« رابی مصدوم شد و متاسفانه استفان هنزه، یکی از مربیان تیم کانو اسلالوم آلمان هم تصادف رانندگی بدی داشته و به همین خاطر هم هست که ما مدال طلایمان را آنطور که باید وشاید جشن نگرفتیم.» گویا استفان 35 ساله هنگامی که سوار برتاکسی درحال بازگشت به دهکده المپیک بوده، دچار این سانحه رانندگی شده و از ناحیه سربه شدت مصدوم شده و با مرگ و زندگی می جنگد. و کریستین کائدینگ یکی دیگر از اعضای تیم کانوئینگ آلمان که همراه او بوده، جراحتی سطحی داشته و از بیمارستان مرخص شده است.

 

مقالات مرتبط

تمجید یورو اسپرت از پرچمدار کاروان ایران [ویژه المپیک ریو 2016]

Zahra-nemati-rio-2016


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان