شناسایی حشرات موذی و نیش های آن‌ها [قسمت سوم/پایانی]

گاهی اوقات شنیدن نام برخی از حشرات مو را به تن ما سیخ می‌کند

گاهی اوقات شنیدن نام برخی از حشرات مو را به تن ما سیخ می‌کند. بااینکه برخی از آن‌ها بی‌آزار هستند، گروهی دیگر از حشرات می‌توانند صدمات خطرناکی به ما وارد کنند. آن‌ها به‌مانند کنه به پوست ما چسبیده و پس‌ازاینکه کار خود را انجام دادند، ما را رها می‌کنند؛ اما عوارض و نیش آن‌ها همچنان با ما باقی می‌ماند. این دسته از موجودات گاهی به حدی خطرناک می‌شوند که می‌توانند مرگ ما را تضمین کنند؛ اما انسان هم بیکار نمانده و به سراغ راه‌های مقابله با آن‌ها رفته است. با بنیتا همراه شوید تا این حشرات موذی و راه‌های مقابله با آن‌ها را بشناسید.

قسمت اول

قسمت دوم

ساس یا حشره‌ی تخت خواب

نام آن‌ها گویای همه‌چیز است. این حشرات در وسایل خواب شما مخفی می‌شوند. آن‌ها معمولاً در هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و مجتمع‌های آپارتمانی یافت شده و می‌توانند با مخفی شدن در چمدان‌ها، بدن حیوانات اهلی و جعبه‌های شما، همراهتان به منزل بیایند.

نیش ساس‌ها

ساس‌ها باعث ایجاد خارش و لکه‌های قرمزرنگ بر روی پوست شده و معمولاً بازوها و شانه‌ها را هدف قرار می‌دهند. این حشرات می‌توانند خطرناک ظاهر شده و باعث تشدید عفونت از طریق خارش پوست شوند. اگر دارای یک آلرژی پوستی هستید، از کرهای حاوی کورتیکواستروئید و یا آنتی‌هیستامین خوراکی استفاده کنید و به نزد پزشک بروید.

کرم کاترپیلار یا کرم دخترک: مهاجم جنوبی

سمی‌ترین کرم در آمریکا، «کرم دخترک یا کرم کاترپیلار» نام دارد که می‌توان آن را در ایالت‌های جنوبی این کشور که دارای درختان پهن‌برگ نظیر نارون قرمز، بلوط و چنار است یافت. سم این کرم در مهره‌های توخالی و در میان موهای آن مخفی شده است.

نیش کرم کاترپیلار

نیش کرم کاترپیلار می‌تواند موجب درد، خارش، تب، حالت تهوع و گرفتگی شدید عضلانی شود. برای درمان این گزیدگی، مهره‌های باقی‌مانده بر روی پوست را با استفاده از یک نوار سلفون جدا کرده و به نزد دکتر بروید.

عقرب؛ زهری مرگ‌آسا

همه‌ی عقرب‌ها سمی نیستند، اما دسته‌ی سمی آن‌ها می‌توانند کشنده باشند. عقرب‌ها بیشتر در مناطق خشک یافت می‌شوند. درد، تورم، خارش، حالت تهوع، افزایش تعریق بدن و مشکلات بینایی از علائم نیش عقرب هستند. برای درمان این نیش هرچه سریع‌تر به دکتر مراجعه کنید.

مگس گوزن: نیشی دردناک

این مگس‌های نیشدار در مناطق مرطوب، جنگل‌ها و مرداب‌ها زندگی می‌کنند. در صورت مواجهه با نیش این مگس‌ها، جای نیش را کاملاً تمیز کرده و از خارش آن خودداری کنید. خارش پوست می‌تواند موجب عفونت شود. برخی از گونه‌های «مگس گوزن» موجب انتقال بیماری غیرشایع تولامری می‌شوند. این بیماری میکروبی قابل‌سرایت بوده و نیازمند مراقبت‌های پزشکی است. استفاده از لباس‌های محافظتی و مواد دفع‌کننده می‌تواند مانع از حمله این مگس به شما شود.

پشه‌ها؛ چیزی فراتر از آزار

پشه‌ها تنها باعث مزاحمت ما نمی‌شوند. خارش جای نیش یک پشه می‌تواند سبب عفونت پوستی فرد گردد. به‌علاوه پشه‌ها با خود ویروس موسوم به نیل غربی، ویروس تب دِنگی و سایر بیماری‌ها را حمل می‌کنند. برای مراقبت از خود در برابر پشه‌ها، از مواد دفع‌کننده استفاده کرده و به هنگام بیرون رفتن از پوشش مناسب بهره ببرید. در صورت داشتن حوضی با آب راکد در حیاط، آن را برچینید و از پنجره‌های توری در خانه استفاده کنید.

مگس‌؛ کثیف پشمالو

مگس یک حشره‌ی کثیف است که با خود بیش از یک میلیون باکتری حمل می‌کند. این موجود می‌تواند عفونت‌های روده‌ای را از طریق آلوده کردن غذا منتقل کند. به‌منظور جلوگیری از نفوذ مگس‌ها، غذاها و آشغال‌ها را در ظروف دربسته نگهداری کرده و از پنجره‌های توری در خانه‌ی خود استفاده کنید.

سوسک؛ مشکلی زشت

سوسک‌ها تنها زشت نیستند. آن‌ها بیماری‌هایی نظیر سالمونِلا را با خود حمل می‌کنند. آن‌ها می‌توانند سبب بروز حساسیت و آسم شوند. اگر در محیطی گرم زندگی می‌کنید، رهایی از شر سوسک‌ها کاری دشوار است. برای نابودی آن‌ها از حشره‌کش‌ها استفاده کرده، آشپزخانه را تمیز نگاه دارید و تمامی سوراخ‌ها و درزهای موجود بر روی دیوارها و کف خانه را پُر و تعمیر کنید.

پایان

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر